_crs_ Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg tror de har det bedre som død.. Det er hva jeg tror! Ingenting galt i det? Hvis jeg tror det, må jeg vel få lov til å si det? Ingenting galt i det? Du kan ikke si at du mener de har det bedre død men samtidig bryr det deg overhodet ikke hva bakgrunnshistorien er for disse folka. Det sier jo en hel del hva slags respekt du har for slike mennesker. Som jeg sa i en annen post, den dagen du selv havner i en ydmyk situasjon, ikke nødvendigvis noe som er diskutert her, men hvor du vil være avhengig av at noen andre viser deg godhjertethet, skulle jeg likt å se deg møte noen som deg selv i døren. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Ja, moralsk sett så er det noe galt i mine øyne. Du virker som en utrolig selvopptatt egostisk liten fjomp (min personlige mening, og den må jo JEG få lov til å ha). Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg tror de har det bedre som død.. Det er hva jeg tror! Ingenting galt i det? Hvis jeg tror det, må jeg vel få lov til å si det? Ingenting galt i det? Du kan ikke si at du mener de har det bedre død men samtidig bryr det deg overhodet ikke hva bakgrunnshistorien er for disse folka. Det sier jo en hel del hva slags respekt du har for slike mennesker. Som jeg sa i en annen post, den dagen du selv havner i en ydmyk situasjon, ikke nødvendigvis noe som er diskutert her, men hvor du vil være avhengig av at noen andre viser deg godhjertethet, skulle jeg likt å se deg møte noen som deg selv i døren. 5572001[/snapback] Nei.. jeg bryr meg ikke om dem.. Jeg bryr meg ikke om de dør, eller kreperer, flytter til Afrika, eller om de får hus på Holmenkollen.. Jeg bryr meg ikke dem! Rett og slett! Men, jeg har allikevel lov til å mene ting om dem! Jeg forventer heller ingen sympati fra folk som ikke kjenner min historie, hvis jeg eventuelt havner i en "sånn" situasjon.. jeg forventer ikke at alle skal bry meg! Selvfølgelig vil jeg ønske at de hjelper meg med det jeg måtte trenger, som sikkert de narkomane også gjør, men jeg kan da for svarte ikke forvente at de skal bry seg! Hvis jeg havner i en slik situasjon, så blir det mitt problem der og da.. For øyeblikket er det demmers problem, og ikke mitt.. Ja, moralsk sett så er det noe galt i mine øyne. Du virker som en utrolig selvopptatt egostisk liten fjomp (min personlige mening, og den må jo JEG få lov til å ha). 5572003[/snapback] Er det moralsk galt å ikke bry seg om gud og hvermann?! Egoistisk!? Ja! Det er jeg.. Selvfølgelig er jeg opptatt av meg selv, og at jeg selv skal ha det bra! Mine nærmeste, og mine venner ønsker jeg også alt vel.. Men, en narkoman som sitter langs gata i Karl Johan.. Nei, ikke i hele tatt!! Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 http://www.tshirthell.com/store/product.php?productid=322 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg mener ikke at du skal løpe ned på Karl Johan og invitere alle med deg hjem. Men det kalles å ha sympati og forståelse for andre, og det er en viktig mennesklig egenskap man bør verne godt om. Hvis ingen eide sympati så hadde verden vært et trist kaldt sted å leve i. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 http://www.tshirthell.com/store/product.php?productid=322 5572066[/snapback] haha!! Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Nei.. jeg bryr meg ikke om dem.. Jeg bryr meg ikke om de dør, eller kreperer, flytter til Afrika, eller om de får hus på Holmenkollen.. Jeg bryr meg ikke dem! Rett og slett! Men, jeg har allikevel lov til å mene ting om dem! Selvsagt kan du mene hva du vil, men du kan ikke komme med lange innlegg om at de har det bedre om de var død, og så samtidig si at de overhodet ikke interesserer deg. Det blir jo en selvmotsigelse. Men det viser jo ihvertfall at du eier null medmenneskelighet. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg mener ikke at du skal løpe ned på Karl Johan og invitere alle med deg hjem. Men det kalles å ha sympati og forståelse for andre, og det er en viktig mennesklig egenskap man bør verne godt om. Hvis ingen eide sympati så hadde verden vært et trist kaldt sted å leve i. 5572067[/snapback] Jeg har forståelse, hvis jeg hadde orket å bry meg.. Men, saken er.. Jeg bryr meg ikke! Jeg bryr meg om folk, det er ikke det.. Men, det er så mange andre å bry seg om her i verden, at noen kan jeg rett og slett ikke bry meg om! Derfor; De jeg bryr meg om; De som betyr noe for meg.. Mine venner.. familie.. Andre som berører min hverdag.. Jeg kan virkelig ikke bry meg om alle peroner som eksisterer, enten det er kun en tanke, eller en liten småslant.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Nei.. jeg bryr meg ikke om dem.. Jeg bryr meg ikke om de dør, eller kreperer, flytter til Afrika, eller om de får hus på Holmenkollen.. Jeg bryr meg ikke dem! Rett og slett! Men, jeg har allikevel lov til å mene ting om dem! Selvsagt kan du mene hva du vil, men du kan ikke komme med lange innlegg om at de har det bedre om de var død, og så samtidig si at de overhodet ikke interesserer deg. Det blir jo en selvmotsigelse. Men det viser jo ihvertfall at du eier null medmenneskelighet. 5572079[/snapback] Deres vel og ve interesserer meg ikke.. Hvis det gjorde saken noe klarere.. Og jeg kan si det her, siden tråden handler om hvorvidt jeg gir penger til dem, eller ikke.. Og når jeg sa "nei", så kom det frem et spørsmål om "hvorfor" .. Svaret er; Jeg bryr meg ikke! De interesserer meg ikke .. Deres fremtid interesserer meg ikke.. Så, for meg kan de like gjerne dø, som å leve.. Men, jeg tror de har det bedre som død.. Ingen selvmotsigelse.. Endret 8. februar 2006 av Bone Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Slike personer som deg provoserer meg så utrolig mye til tider. Alt handler bare og deg og ditt. Det er typisk slike folk som alltid brøyter seg frem i køen foran andre. De er alltid viktigst, og handler det ikke om dem, så er det gjerne barna deres som alltid er viktigst. Mulig jeg drar dette litt langt, men det er bare så utrolig provosererende med folk som ikke greier å vise medmennesklighet ovenfor andre enn seg og sine. Men EOD fra min side. Dette ble for off-topic. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Slike personer som deg provoserer meg så utrolig mye til tider. Alt handler bare og deg og ditt. Det er typisk slike folk som alltid brøyter seg frem i køen foran andre. De er alltid viktigst, og handler det ikke om dem, så er det gjerne barna deres som alltid er viktigst. Mulig jeg drar dette litt langt, men det er bare så utrolig provosererende med folk som ikke greier å vise medmennesklighet ovenfor andre enn seg og sine. Men EOD fra min side. Dette ble for off-topic. 5572114[/snapback] Du må se forskjellen på "alt hander om meg og mitt", og "jeg bryr meg ikke om absolutt alle" .. Det er en forskjell! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Og så må du se forskjell på å ha medfølelse og sympati, og "å bry seg om". Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hvem? Meg? 5571907[/snapback] Nei, ikke du, men de som kaller deg barnslig og lite gjennomtenkt fordi din mening avviker fra deres. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 http://www.tshirthell.com/store/product.php?productid=322 5572066[/snapback] haha!! 5572070[/snapback] *bestille* Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Ved å gi/ikke gi har ikke en dritt å si om de blir nykter eller ikke. Er ikke det det er snakk om i det hele tatt! 5571743[/snapback] Hva er logikken din da? Hva mente du f.eks med: Tiggere er mennesker som er nede, langt nede.. å sitte slik er en stor nedverdigelse av en selv. Og de trenger pengene. Hva trenger de så pengene til? Mer stoff mener du. Å så sier du: De blir ikke nykter av pengemangel. Du mener de skal få mer penger så de kan bli nykter, men så kommer dette og min forvirrelse er komplett: Ved å gi/ikke gi har ikke en dritt å si om de blir nykter eller ikke Uansett, min mening om dette er at penger rett i lomma på disse menneskene er bortkastet. Disse menneskene kan ikke ta vare på seg selv eller pengene sine, å bør derfor få hjelp av staten. Hvis de nekter å ta imot hjelp, burde de heller ikke få støtte fra staten ei heller de dumsnille som gir dem penger. Bruk av tvang er ikke noe jeg er glad i personlig, men i noen tilfeller ser jeg ingen annen utvei. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Og så må du se forskjell på å ha medfølelse og sympati, og "å bry seg om". 5572141[/snapback] Vet det er en forskjell der.. Men, jeg bryr meg ikke om dem.. Og jeg har heller ikke sympati og medfølelse for dem.. De jeg snakker om, de mener jeg får skylde seg selv! ..om jeg, med min kam, tilfeldigvis rasker over en stakkarslig sjel som av en eller annen grunn klarte å komme en i en slik situasjon ufrivillig, så får det så være (la oss ekskludere den fyr'n i så fall).. Men, genrelt, den type mennesker som jeg tenker på som "tiggere"; Nei, ingen sympati heller.. Hvem? Meg? 5571907[/snapback] Nei, ikke du, men de som kaller deg barnslig og lite gjennomtenkt fordi din mening avviker fra deres. 5572142[/snapback] Yay! En som ikke rakker ned.. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Bone, om du plutselig falt om på gata så ville du vel at folk skulle stoppe og hjelpe? Hva om folk bare gikk rett forbi og tenkte "jeg bryr meg bare om meg og mine, jeg driter i om han er dau eller trenger hjelp". Imens bare ligger du der. Tankegangen din er jo ikke langt unna. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Bone, om du plutselig falt om på gata så ville du vel at folk skulle stoppe og hjelpe? Hva om folk bare gikk rett forbi og tenkte "jeg bryr meg bare om meg og mine, jeg driter i om han er dau eller trenger hjelp". Imens bare ligger du der. Tankegangen din er jo ikke langt unna. 5572210[/snapback] Selvfølgelig ville jeg det.. Det har jeg jo sagt også.. Som når du spurte meg om hvordan jeg ville ha hatt det hvis jeg som i en sånn "pinelig situasjon" .. Der svarte jeg deg da også; Selvfølgelig ville jeg ha hjelp, på lik linje med de som ønsker hjelp i dag.. Men, jeg kan ikke forlange/forvente at de andre skal BRY seg.. Men.. la oss si om jeg faller om.. slår hodet mitt.. Dør i værste fall.. Han fyren som var på shopping på Oslo City og ikke fikk med seg dette.. Eller kjenner meg i hele tatt.. Tror du dagen hans blir noe værre? Tror du han får en dårlig dag? Hvorfor ikke, tror du? Fårdi han ikke bryr seg, skal jeg si deg.. Og, jeg forstår han godt! Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 masse tekst Her snakker vi om å hjelpe noen når man tilfeldigvis har valget. Ikke sitte og bry seg om alt og alle til enhver tid. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 masse tekst Her snakker vi om å hjelpe noen når man tilfeldigvis har valget. Ikke sitte og bry seg om alt og alle til enhver tid. 5572273[/snapback] Men.. nå føler jeg at vi sporer vekk fra tingene.. Eller at du begynner å bli enig med meg.. Nå snaker du om å hjelp "der og da" når man har valget, som du sier.. Hele diskusjonen frem til nå har jo gått på "ikke sitte å bry seg om alt og alle til enhver tid", som er en slik person jeg er.. .. Så nå spør jo du om noe helt annet igjen?!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå