Gå til innhold

Gir dere penger til tiggere?

Ligaya

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Bundy

Hva bruker de pengene på da, sånn nøyaktig? ..hvis det er de som står for "suppestasjonene" og sånn.. Så er ikke det så dumt!

Kommer ikke til å gi noe selv, da jeg er egoistisk der.. Men, jeg synes det er en bra ting!

Lenke til kommentar
@Bundy

Hva bruker de pengene på da, sånn nøyaktig? ..hvis det er de som står for "suppestasjonene" og sånn.. Så er ikke det så dumt!

Kommer ikke til å gi noe selv, da jeg er egoistisk der.. Men, jeg synes det er en bra ting!

5570909[/snapback]

rus-Instutusjoner, og herberget, og mat-utdeling.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Hvis de er ærlige om hva pengene går til så har jeg ikke noe problemer med å gi til dem. Ja, det kan hende jeg bidrar til å ødelegge et menneske, men alikevel så "trenger" de denne ødeleggelsen.

Så engang en tigger med et skilt som det sto "Jeg orker ikke lyve på meg å bruke pengene på kaffe eller mat. Jeg er narkoman"

Da fikk jeg lyst til å gi, men hadde ikke noen penger akkurat da.

Lenke til kommentar

Jepp.. de kan få penger.. Så lenge de formidler dem på riktig måte..

Men, jeg mener fortsatt at den beste løsningen for de halvtomsete narkomanene som surrer rundt her i Oslo by er en overdose.. Tror strengt tatt de ville ha hatt det bedre også..

Lenke til kommentar
Hvis de er ærlige om hva pengene går til så har jeg ikke noe problemer med å gi til dem. Ja, det kan hende jeg bidrar til å ødelegge et menneske, men alikevel så "trenger" de denne ødeleggelsen.

Så engang en tigger med et skilt som det sto "Jeg orker ikke lyve på meg å bruke pengene på kaffe eller mat. Jeg er narkoman"

Da fikk jeg lyst til å gi, men hadde ikke noen penger akkurat da.

5570956[/snapback]

skjønner hva du mener, det er altfor mange som trur det er å gjøre folka en bjørnetjeneste å gi dem penger, fordi de bruker det på knark.

Problemet med knark og narkomane blir ikke mindre dersom vi slutter å gi dem penger, de har en sykdom, og de trenger hjelp for denne sykdommen, men dessverre er det alltfor få mennesker får det :(

Lenke til kommentar

Noen narkomane kan bli sint dersom duj finner på å gi slike ting til dem i stedet for penger. Husker en episode i Bergen hvor det var en som spurte en dame etter penger til bussen. Da hadde hun svart at han ikke kunne få penger, men hvis han ville så kunne hun kjøpe et busskort til ham. Mannen hadde visst blitt steik forbannet og blitt småfarlig.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett en tigger jeg :innocent:

Gatemusikanter derimot. Noen ganger gir jeg, andre ganger går jeg bare forbi.. slike panfløytefolk er som regel bare irriterende ;)

Typen min har sett og snakket med mange tiggere. I fjor påske var vi "avhengige" av en type påske-egg (sjokolade med godt fyll inni) så vi har en liten internspøk : Du hakke tre-og-tyve kroner til påske-egg (med hes narkoman-stemme)

Sikkert ikke kult av oss å spøke om det, men jeg synes ærlig talt ikke synd på narkomane... De får jo like mye bistand fra staten som andre uten jobb. Problemet deres er bare at pengene ikke strekker til mat og klær fordi de bruker pengene sine på dop...

Lenke til kommentar
Jepp.. de kan få penger.. Så lenge de formidler dem på riktig måte..

Men, jeg mener fortsatt at den beste løsningen for de halvtomsete narkomanene som surrer rundt her i Oslo by er en overdose.. Tror strengt tatt de ville ha hatt det bedre også..

5570958[/snapback]

hvor gammal er du egentlig?

Lenke til kommentar

Å herregud.. voks opp barn..

Tiggere er mennesker som er nede, langt nede.. å sitte slik er en stor nedverdigelse av en selv. Og de trenger pengene. Ofte sitter de med allt de har i en plastpose ved siden av seg, allt de vil ha er penger til neste skudd.

Det sier litt om hvor viktig dette er for dem. De kaster ikke bort pengene du gir dem på det. Det er ikke som å være avhengig av nikotin da du har lyst på en røyk. Er ikke narkoman selv så hva vet ejg, men beskrivelsen til jokke: "Du er ikke rusa, du er bare frisk"..

Så dere som ser ned på dem, kødder med dem gjør narr av dem osv... stakkars sjeler..

hjelp dem som er under deg! Det er eneste måte å "stige" selv. Og kom ikke med det dobbelt moral pisset om at du gjør dem en bjørne tjeneste ved å gi dem penger til stoff. De blir ikke nykter av pengemangel.

hør på jokke - narkoman vakker trist sang om den desperate jakt på stoff

Lenke til kommentar
Å herregud.. voks opp barn..

Tiggere er mennesker som er nede, langt nede.. å sitte slik er en stor nedverdigelse av en selv. Og de trenger pengene. Ofte sitter de med allt de har i en plastpose ved siden av seg, allt de vil ha er penger til neste skudd.

Det sier litt om hvor viktig dette er for dem. De kaster ikke bort pengene du gir dem på det. Det er ikke som å være avhengig av nikotin da du har lyst på en røyk. Er ikke narkoman selv så hva vet ejg, men beskrivelsen til jokke: "Du er ikke rusa, du er bare frisk"..

Så dere som ser ned på dem, kødder med dem gjør narr av dem osv... stakkars sjeler..

hjelp dem som er under deg! Det er eneste måte å "stige" selv. Og kom ikke med det dobbelt moral pisset om at du gjør dem en bjørne tjeneste ved å gi dem penger til stoff. De blir ikke nykter av pengemangel.

hør på jokke - narkoman vakker trist sang om den desperate jakt på stoff

5571489[/snapback]

AMEN! endelig en som har litt vett i huet! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...