Dorian Gray Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Artig at visse mennesker kan få god/dårlig samvittihet over en tier. Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Pleier å gi dem en slant hvis jeg har mynter på meg... Jeg og en kompis kjøpte en kopp kaffe til en kar en gang, det var kaldt ute og det så ikke ut som han trivdes stort der han satt. Han ble glad Ikke så ofte du ser de kara smile. Lenke til kommentar
agony Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Aldri penger, men jeg og ei venninne kjøpte pølsemeny til en fyr i stedet, støtte narko bruk har jeg lite for, men å betale for at de får i seg noe mat og drikke går an. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 gir gjerne hvis jeg har småspenn i lomma, han/henne trenger de mer enn meg 5570060[/snapback] (Alså, ditto) 5570183[/snapback] :!: :!: haha hva faen er den greia for no? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Det er pokemon, som heter ditto! Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Artig at visse mennesker kan få god/dårlig samvittihet over en tier. 5570256[/snapback] jeg føler ikke at jeg får no bedre samvittighet av å gi bort en tier, men det jeg kommer til å bruke de småspenna på, er sikkert bare piss i forhold til hva han/henne kunne brukt den på, selvom det muligens er knark de kjøper. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hm. Cola for Steffy>Drugs for "Roger". Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Det kommer helt an på. Noen ganger er jeg i ekstra godt humor, og er tiggeren overbevisende, blir det alltid en slant. Gatemusikere får aldri noe. De er skikkelig plagsomme å ha slengende i gatene og det burde vært skuddpremie på dem. 50 øre kiloen f.eks. 5569901[/snapback] Jeg er av helt motsatt oppfatning. Jeg gir mye heller penger til musikanter eller andre underholdere, enn en som bare sitter på bakken med en kopp forran seg. Skal de ha småpengene mine, så skal de sannelig gjøre seg fortjent til det. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Ikke i svarte helvette!! ..for å si det sånn.. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Vel, en dag er det kanskje deg selv som må tigge... Ikke nødvendigvis på gata, men i en annen ydmyk sammenheng... U never know. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Vel, en dag er det kanskje deg selv som må tigge... Ikke nødvendigvis på gata, men i en annen ydmyk sammenheng... U never know. 5570512[/snapback] Men, jeg gjør det ikke for narkotika.. Og gjør jeg det for narkotika, da kan jeg bare ha det så godt.. EDIT: De som VIRKELIG VIL klare seg, og jobbe for å klare seg, vil klare seg uten å tigge! Så nei, tiggere har jeg ingen sympati for.. Alle kan ikke forvente direktørstillinger når de går arbeidsledig og er søkere hos Aetat.. Han man ikke klart å ta vare på seg selv, så må man ta til takke med det man får der.. If there's a will, there's a way.. Endret 8. februar 2006 av Bone Lenke til kommentar
Irons Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Nope, gir ikke til folk på gata.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg bor ikke i områder hvor det er mange tiggere så kommer sjeldent i denne sitasjonen, tror ikke jeg noen ganger kommer til å gi penger til en tigger(stor sjangs for at de blir brukt til narkotika, og de hjelper ikke akkurat vedkommende). Men en skal ikke se vekk ifra at jeg kanskje kjøper en kaffe el. til en tigger en gang... Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Ikke ei krone. De snylter allerede nok på skattepengene mine. Å gatemusikanter skulle vært lynsjet, det skulle hvertfall vært krav om kvalitet fra dem. Jeg hater den mannen som har montert tromme på ryggen og samtidig spiller banjo og munnspill! Høres jo ut som et bilkræsj, å ser ikke bedre ut heller. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Når jeg har vært på ferie så har jeg gitt en del til fattige tiggere ( barn osv ) i utlandet å sånn... Føler meg lissom mer "trygg" der at dem bruker det på mat og ikke dop og shit som tiggere i Norge ofte gjør.... 5570058[/snapback] Høres litt blåøyd ut spør du meg Uansett... gir ikke til noen som tigger om penger. 5570170[/snapback] Det er veldig blåøyd, ja. Skal du gi noe til fattige barn i utlandet så bør du heller kjøpe dem noe godteri eller mat. Hvis ikke er det store sjanser for at foreldrene deres kommer og tar alle pengene. Personlig så hender det at jeg gir til tiggere. Jeg går forbi en eller to tiggere hver dag som bare sitter der.. og i dag synes jeg ekstra synd på dem. De må jo ha alvorlige problemer siden de sitter der midt i sluddet, helt tafatt. Stakkars narkomane :/ Har litt lyst til å gi noe til dem, men har som oftest ikke tid til å stoppe, og sjelden kontanter på meg. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Ikke i svarte helvette!! ..for å si det sånn.. 5570478[/snapback] enig med deg! jeg sier heller skaff en jobb i stedet for å synes synd på de Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Ga norske penger til tiggere da klassen var i polen i 10klasse. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Føler meg lissom mer "trygg" der at dem bruker det på mat og ikke dop og shit som tiggere i Norge ofte gjør.... 5570058[/snapback] ... Du vet at det finnes folk som tvinger barn til å gå og tigge for dem og tar penge selv og gir dem et halvt brød elns? Edit: Foresten gir jeg gjerne penger om jeg har, men ALDRI I VERDEN TIL DE STYGGE POLAKK(eller hva faen de er)KJERRINGENE som sittter rundt på kne og "ber". Endret 8. februar 2006 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Gir penger til han trivelige fyren som spiller Rosenborg-sangen på trekkspill. :=) Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Det er pokemon, som heter ditto! 5570316[/snapback] ahh aldri helt vært med på den pokemon greia, selv om den greia var litt lættis hehe Men, jeg gjør det ikke for narkotika.. Og gjør jeg det for narkotika, da kan jeg bare ha det så godt.. 5570549[/snapback] Bare for å ha sagt det, så er ikke alle som tigger på gata narkomane, og det er flere av de narkomane på gata som ikke selv har valgt å bli narkoman. Da snakker jeg om de som har blitt avhengig av diverse legemiddler pga sykdom. De fleste får aldri vite skjebnen til den personen du kanskje slenger ett par kroner i koppen til, mest sannsynlig er nok den personen ''enda en junker'', men det løser ingen problemer å la være å gi de noen småspenn innimellom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå