arna Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Formulerer meg annerledes: Hvordan returnerer jeg en char navn[30]; fra ett objekt/klasse uten å ha en public funksjon som tar cout? slik: (går utifra at variabelen allerede er initiert) hotell hoteller[10] class hotell { private: char navn[30]; public: char hent_navn() { returnere variabelen navn } }; int main() { for(int i = 0; i < 10; i++) hoteller[i].hent_navn(); return 0; } Eller hvordan kan jeg returnere arrayen fra objektet og overføre hele arrayen til en ny variabel? slik: char hardware[30] = navn[30] ?? Endret 7. februar 2006 av arna Lenke til kommentar
Mokki Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg synes det er vanskelig å skjønne hva du vil, men en start kan jo være å lage en get-metode for hver av klassene, men hvis hver tannlege skal ha en spesifikk lokasjon bør du legge begge variablene i samme klasse. Og en get-metode for hver variabel. Hvis du prøver å programmere C++ bør du dessuten bruke string fremfor char-tabeller. Håper jeg ikke bommet på spørsmålet. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 For å returnere et char[], så kan du returnere char* Bare husk at du må vite, på en eller annen måte, hvor stor den returnerte arrayen er, ellers så kan du være ille ute... Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) (fortsetter på det Nazgul nevner) ..derfor kan det være lurt å returnere ett objekt som inneholder flere verdier (C++ kan kun returnere én ting om gangen), f.eks. en instans av en struct bestående av selve streng-dataene og størrelsen på streng-dataene .. eller en instans av en klasse som std::string, som da altså ligger ferdig og klar til bruk Edit: err.. jeg må være full... strenger (tekst) lagret i char-arrayer er jo 0-terminerte, i hvertfall normalt sett .. så ignorer mer eller mindre det jeg sa over Endret 7. februar 2006 av dayslepr Lenke til kommentar
arna Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Vil takke veldig mye Nazgul for hjelpen! var char* som jeg tydeligvis var på jakt etter, funket som en drøm! Lenke til kommentar
Peter Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Må bare bemerke at jeg i dette tilfeller foreslår å bruke std::string istedet for char*, slik som daysleper nevnte. Personlig bruker jeg nesten bare char* når jeg jobber med binære data. Lenke til kommentar
arna Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Ironisk nok er det akkurat det jeg gjør... Jobber med binær data Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå