SnuRRe_ Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Hei alle pc-kyndige! Kan noen hjelpe meg med et irriterende problem? Når jeg spiller spill som FarCry, Need For Speed Most Wanted etc, fryser PC'en min brått innimellom. Hovedkort: MSI 845PE MAX-2 CPU: Intel Pentium4 2,4Ghz 1024mb RAM NVIDIA GeForce 6600GT 256MB. Kjører Windows XP Sp2 med alt av windows oppdateringer, oppdatert antivirus og antispyware programvare. Nyeste drivere til skjermkort har jeg hentet fra nvidia.com. Har prøvd å nappe ut ALT av ekstra ting som jeg ikke trenge for å spille. Dvs cd-rom, to kontroller-kort, 7 av 8 disker, PCI Lydkort (brukt det integrerte istedenfor). Har også hatt dette problemet med 3 forskjellige skjermkort. Titta litt i EventViewer i windows og fant denne feilen under Application: The description for Event ID ( 1 ) in Source ( nview_info ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: NVIEW : ccApp: WAIT_TIMEOUT, while waiting for a read to clear - resetting read event Den får jeg noen av gangene pcen fryser, ikke alltid. Jeg tenkte det kunne da være noe angående skjermkortet. I og med jeg har prøvd med 3 skjermkort, prøvde jeg 3-4 forskjellige eldre driver-versjoner. Det hjalp ikke. Har også formatert disken helt, og lagt inn Windows på nytt uten hell. Har noen et godt forslag til hva dette kan være? Kan sånt komme av f.eks. noe feil ved PSU'en min? Jeg kjøpte Denne strømforsyninga i november/desember, men har ikke merket noe før i romjula. Var vel da problemene begynte skikkelig. Har til og med prøvd å bytte RAM uten at det hjalp. Har noen noe forslag til hva som kan være feil så spytt ut. Håper noen kan hjelpe --MVH Morten Endret 7. februar 2006 av SnuRRe_ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Er prosessoren varm? Er skjermkortet varmt? Lenke til kommentar
SnuRRe_ Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Prosessoren ligger på under 35-40 grader idle, og drøyt 50 når den er ibruk for fullt. Kanskje opp mot 55. Det har den alltid gjort igrunn, uten at det har vært noe problem. Skjermkortet er absolutt ikke varmt. Akkurat temperaturen har jeg ikke fulgt med på, men det kjennes absolutt ikke varmt ut. Chipset'et på hovedkortet har også god kjøling. Bytta vifte på det i høst og den går som bare det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå