Gå til innhold

Trenger hjelp til ny cpu kjøler

T_Trosten

Anbefalte innlegg

Kjøpte coop pc'en for 2 år siden snart... Har irritert meg siden jeg kjøpe pc'en over hvor mye den bråker... Jeg har fundert hvilken vifte det er som bråker, og siden jeg bare har å velge mellom cpu og strømforsyningen, kan jeg tenke meg at det er cpu vifta som bråker...

Hvilken vifte burde jeg kjøpe (Har amd athlon 3000+, socket a)? tenkte på denne vifta: https://prisguiden.no/product.php?product_id=20351

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye penger vil du bruke?

Overklokker du?

Temp på CPU? :)

5570529[/snapback]

Jeg har ikke peiling på temp, og jeg har kanskje overklokka litt inne på biosen... (Kompis som var inne og fiksa og herja der...) Når det kommer til penger, så vil jeg bare at den skal være stillegående, så bare det ikke blir på over 1000 lappen (Da skal det være sinnsykt bra!), så går det greit...

Har ikke noe særlig peiling på pc, så jeg vil helst slippe å skru og styre så altfor mye.

Lenke til kommentar

Alt etter hvor lenge du har planer om å ha den CPU'en. Vis dette kun er for 6 mnd elr mindre, så vil nokk dette være et greit valg. Men vis den skal bli med på neste maskin, ville jeg brukt litt mer penger på en som er kompatibel med flere socketer.

Lenke til kommentar
Alt etter hvor lenge du har planer om å ha den CPU'en. Vis dette kun er for 6 mnd elr mindre, så vil nokk dette være et greit valg. Men vis den skal bli med på neste maskin, ville jeg brukt litt mer penger på en som er kompatibel med flere socketer.

5575263[/snapback]

Jeg har tenkt å la den være i maskinen så lenge jeg skal ha den... Hvis du mener om jeg skal bytte maskin i løpet avde 6 mnd. så kommer jeg høyst sansynlig ikke til å gjøre det. Jeg har planer om å bare skifte delene i maskinen som jeg ser trenger en oppgradering, som nå vil si vifte, lydkort, og muligens skjermkort... Eller mener du at vifta vil bli herpa iløpet av 6 mnd tid? Hvilken vifte ville du valgt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
for eksempel Zalman 7000

5575697[/snapback]

du kan stille viftehastighet, med den pluggen eller sette på en spenningssenker eller en manuel regulator, men hvis det blir for varmt kan en heatpipe være løsningen. mellom 300-600 kr, kobber/heatpipe, f.eks kjøper du en der du må kjøpe vifte utenom, så er den kraftig nok til at du kan sette regulator på halvt eller regulere til minimum fordi kobber ribba på 400-800 gram er så effektiv i seg selv. kan bruker uten vifte. kan.

Lenke til kommentar
for eksempel Zalman 7000

5575697[/snapback]

du kan stille viftehastighet, med den pluggen eller sette på en spenningssenker eller en manuel regulator, men hvis det blir for varmt kan en heatpipe være løsningen. mellom 300-600 kr, kobber/heatpipe, f.eks kjøper du en der du må kjøpe vifte utenom, så er den kraftig nok til at du kan sette regulator på halvt eller regulere til minimum fordi kobber ribba på 400-800 gram er så effektiv i seg selv. kan bruker uten vifte. kan.

5624147[/snapback]

zalman 9500

thermalright xp-90c

skal passe i de fleste kabinett, ikke så stor som typhoon, så en er sikker på at det passer

Lenke til kommentar
for eksempel Zalman 7000

5575697[/snapback]

5624147[/snapback]

zalman 9500

thermalright xp-90c

skal passe i de fleste kabinett, ikke så stor som typhoon, så en er sikker på at det passer

5654544[/snapback]

Så vitt jeg ser er både thermalright og zalmanen til feil prossesor, jeg har socket a. Men i dette tilfellet, så hadde thermalright altfor stort støynivå, jeg skal ikke skifte kjøler for å få større kjøleeffekt, men for å få en mer stillegående pc. Dermed hadde jeg vell kanskje klart meg med bare zalmanen?

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...