lab161 Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Jeg kjører win98 og har tenkt til å instalere xp pro. Har xp på cd og cd kee. Trenger jeg oppstartdisket for å instalere xp pro? det er nemlig noe jeg ikke har.... Lenke til kommentar
bob_hund Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Nei du trenger ikke oppstartsdiskett. Du booter fra cd rom med xp cd en i. Men du må inn i bios og sette cd rom som first boot device. Lenke til kommentar
Håkonm Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Du kan vel installere fra Win 98. Ellers så kan du vel bare boote fra Win XP Pro cd'en. Lenke til kommentar
lab161 Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 Litt usikker her. Kan jeg gjøre dette uten å formatere. Når jeg setter i cd`n får jeg beskjed om at jeg ikke kan oppdatere til xp, grunnet at språket er ett annet. Win98 er norsk og xp pro er engelsk. Utrygg i BIOS. Kan du si noe om hvordan dette gjøres.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Quote: lab161 skrev (2002-09-16 20:12):Litt usikker her. Kan jeg gjøre dette uten å formatere. Når jeg setter i cd`n får jeg beskjed om at jeg ikke kan oppdatere til xp, grunnet at språket er ett annet. Win98 er norsk og xp pro er engelsk.Utrygg i BIOS. Kan du si noe om hvordan dette gjøres.. Du må installere fra ren harddisk, Du kan ikke installere en engelsk over den norske. I bios må du sette cd/dvd til første oppstart enhet. Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Han må da ikke installere fra ren harddisk. Poenget er at når man skal legge inn xp engelsk over 98 norsk, så må han kjøre en ny installasjon. Dvs at f.eks. alle programmene han har i legg til/fjern programmer lista ikke overdras til xp og så videre. Man må ikke ha ren harddisk. Installasjonen sletter ikke en mappe som ligger på harddisken osv Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Quote: Kr]st[an skrev (2002-09-16 23:52):Han må da ikke installere fra ren harddisk. Poenget er at når man skal legge inn xp engelsk over 98 norsk, så må han kjøre en ny installasjon.Dvs at f.eks. alle programmene han har i legg til/fjern programmer lista ikke overdras til xp og så videre. Man må ikke ha ren harddisk. Installasjonen sletter ikke en mappe som ligger på harddisken osv Har du prøvd, Win 98 norsk er installer og så prøver du å oppgradere til winxp engelsk. Har ikke prøvd på min da men en annen som skulle det, Han ga opp etter noen timer med masse rot og banning. Vil du ha en ustabil pc så gjør du sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå