Gå til innhold

formatering og Xp


lab161

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quote:


lab161 skrev (2002-09-16 20:12):

Litt usikker her. Kan jeg gjøre dette uten å formatere. Når jeg setter i cd`n får jeg beskjed om at jeg ikke kan oppdatere til xp, grunnet at språket er ett annet. Win98 er norsk og xp pro er engelsk.


Utrygg i BIOS. Kan du si noe om hvordan dette gjøres..


Du må installere fra ren harddisk, Du kan ikke installere en engelsk over den norske. I bios må du sette cd/dvd til første oppstart enhet.
Lenke til kommentar

Han må da ikke installere fra ren harddisk. Poenget er at når man skal legge inn xp engelsk over 98 norsk, så må han kjøre en ny installasjon.

 

Dvs at f.eks. alle programmene han har i legg til/fjern programmer lista ikke overdras til xp og så videre. Man må ikke ha ren harddisk. Installasjonen sletter ikke en mappe som ligger på harddisken osv

Lenke til kommentar
Quote:


Kr]st[an skrev (2002-09-16 23:52):

Han må da ikke installere fra ren harddisk. Poenget er at når man skal legge inn xp engelsk over 98 norsk, så må han kjøre en ny installasjon.


Dvs at f.eks. alle programmene han har i legg til/fjern programmer lista ikke overdras til xp og så videre. Man må ikke ha ren harddisk. Installasjonen sletter ikke en mappe som ligger på harddisken osv


Har du prøvd, Win 98 norsk er installer og så prøver du å oppgradere til winxp engelsk. Har ikke prøvd på min da men en annen som skulle det, Han ga opp etter noen timer med masse rot og banning. Vil du ha en ustabil pc så gjør du sånn. :grin:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...