Gå til innhold

Overtrekk av bankkort

birdie88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Interessant, dette.

Hadde overtrukket kontoen med rundt 20-30 kr. Jeg gikk inn i banken for å sjekke kontoen. Da det viste seg at jeg hadde overtrukket kontoen, sa kassabetjenten at jeg kunne få problemer med lån hvis jeg overtrakk kontoen min. Er det mulig?

5580332[/snapback]

Selvsagt er dette mulig! Det er jo direkte fornuftig. Klart at uhell kan skje og at man havner litt på feil side. Men hvis du har hatt overtrekk systematisk på kontoen din, skal du jobbe godt for å få lån (bortsett fra forbrukslån til blodrente). Men når du søker lån er det to ting som er viktige for banken: 1. tilbakebetalingsevne, og 2. sikkerhet. En person med mye overtrekk stryker glatt på punkt 1.

Det er ingen god ide å spekulere i overtrekk. Det kan fort straffe seg, og bankens datasystem glemmer aldri...

Lenke til kommentar
Det som er stil er og gå på butikken, kjøp en klubbe, og betal med kort :!:

5579020[/snapback]

Huh? Ikke helt med...

5580214[/snapback]

Det er litt latterlig og kjøpe noe til 5kroner, og betale med kort.

5580486[/snapback]

Ikke hvis man ikke har kontanter.

5580541[/snapback]

Det synes jeg uansett. Får rare blikk av kassa-dama.

Lenke til kommentar
Det som er stil er og gå på butikken, kjøp en klubbe, og betal med kort :!:

5579020[/snapback]

Huh? Ikke helt med...

5580214[/snapback]

Det er litt latterlig og kjøpe noe til 5kroner, og betale med kort.

5580486[/snapback]

Ikke hvis man ikke har kontanter.

5580541[/snapback]

Det synes jeg uansett. Får rare blikk av kassa-dama.

5580628[/snapback]

Si at man trenger et batteri, en pastilleske eller noe til veldig lav pris. Da har man ikke noe valg... Men en klubbe (kjærlighet på pinne) har man ikke brukt for. Så det kan virke litt rart å kjøpe.

Lenke til kommentar
jeg har electron, og ingen problemer med og bruke kortet når det er backup løsninger som nevnt ovenfor.

5580778[/snapback]

Jeg har også et Electron-kort, fra tidenes verste bank, DnB Nor, og handlet matvarer for en stund siden. Mens andre fikk reserveløsning, fikk jeg bare at kjøpet ikke kunne gjennomføres. Hadde heldigvis et annet kort de kunne ta det på.

Lenke til kommentar

okey, men mulig det har noe med at jeg har tatt vekk alt av sperrer på mit kort. Lurer egentlig på om det er skjult et vanlig visa på innsiden.

Den har foreløpig fungert på alle terminaler som den egentlig ikke skulle ha funket på.

Lenke til kommentar
okey, men mulig det har noe med at jeg har tatt vekk alt av sperrer på mit kort. Lurer egentlig på om det er skjult et vanlig visa på innsiden.

Den har foreløpig fungert på alle terminaler som den egentlig ikke skulle ha funket på.

5580806[/snapback]

Nå prøvde pappa å få skrevet under på det han kunne for å sikre meg fulle rettigheter, men det var jo ikke akkurat noe DnB var så flinke til å gjennomføre i praksis. En kunderådgiver som "passer på" oss, og som kjenner oss, er verdt uendlig mye mer. Vel, det er kanskje ikke en filial akkurat der du er, men hun ordner det meste på telefon.

Bankenes prislister er ikke alt. Service betyr vel så mye,.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...