Magnusha Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hei! Har muligens tenkt på tv-kort, men hvordan fungerer dette egentlig? Har en parabol her hjemme som jeg bruker til tven oppe, men kan jeg trekke en ledning fra selve parabolen (ikke dekoderen) og ned til tv-kortet eller må jeg innom dekoderen også til tv-kortet? Jeg vil helst velge kanal via pcen, mens dekoderen oppe styrer de som sitter oppe. Hvilket tv-kort kan dere anbefale? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Ingen som kan hjelpe meg? Er dette kortet Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE noe bra? Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Lurte akkurat på det samme! Hadde vart supert om noen kunne fortelle om noen erfaringer. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Hei! Har muligens tenkt på tv-kort, men hvordan fungerer dette egentlig?Har en parabol her hjemme som jeg bruker til tven oppe, men kan jeg trekke en ledning fra selve parabolen (ikke dekoderen) og ned til tv-kortet eller må jeg innom dekoderen også til tv-kortet? Jeg vil helst velge kanal via pcen, mens dekoderen oppe styrer de som sitter oppe. Hvilket tv-kort kan dere anbefale? Takker for alle svar! 5568592[/snapback] Ønsker du de kodede kanalene på PC'n må du koble kortet etter dekoderen din. Kjenner ikke det kortet du har linket, men har brukt et Hauppauge PVR 350 i mange år nå, og er stort sett fornøyd. Husk å velg et kort med encoder på kortet; da bruker du minimalt prosessor kraft og kan buke pc'n som vanlig mens du ser på tv. mvh r.- Edit: korte du har linket til støtter 2 samtidige tv signaler; ergo du kan se på 2 programmer samtidig Endret 10. februar 2006 av roger_h99 Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Hei! Har muligens tenkt på tv-kort, men hvordan fungerer dette egentlig?Har en parabol her hjemme som jeg bruker til tven oppe, men kan jeg trekke en ledning fra selve parabolen (ikke dekoderen) og ned til tv-kortet eller må jeg innom dekoderen også til tv-kortet? Jeg vil helst velge kanal via pcen, mens dekoderen oppe styrer de som sitter oppe. Hvilket tv-kort kan dere anbefale? Takker for alle svar! 5568592[/snapback] Ønsker du de kodede kanalene på PC'n må du koble kortet etter dekoderen din. Kjenner ikke det kortet du har linket, men har brukt et Hauppauge PVR 350 i mange år nå, og er stort sett fornøyd. Husk å velg et kort med encoder på kortet; da bruker du minimalt prosessor kraft og kan buke pc'n som vanlig mens du ser på tv. mvh r.- Edit: korte du har linket til støtter 2 samtidige tv signaler; ergo du kan se på 2 programmer samtidig 5585943[/snapback] Er ganske ny i dette området, så når du sier de kodede kanalene mener du canal digital og viasat? Men hvis jeg kobler kortet etter dekoderen må jeg se på samme kanal som de ser på dekoderen da? Men funker det også å bare koble en antenne til kortet også? Lenke til kommentar
SMR Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Ingen som kan hjelpe meg? Er dette kortet Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE noe bra? 5572305[/snapback] Betyr ikke MCE i slutten av betegnelsen for Media Center Edition ? altså til bruk med Windows Media Center Edititon? Lenke til kommentar
AndyCap Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hei! Har muligens tenkt på tv-kort, men hvordan fungerer dette egentlig?Har en parabol her hjemme som jeg bruker til tven oppe, men kan jeg trekke en ledning fra selve parabolen (ikke dekoderen) og ned til tv-kortet eller må jeg innom dekoderen også til tv-kortet? Jeg vil helst velge kanal via pcen, mens dekoderen oppe styrer de som sitter oppe. Hvilket tv-kort kan dere anbefale? Takker for alle svar! 5568592[/snapback] Du må ha et tv-kort som tar i mot signalet du har tenkt å bruke. Hvis du skal bruke parabolsignalet (rett fra antenna) så må du ha et DVB-S kort. (Eks Hauppauge WinTV Nexus-CA) I tillegg må du ha en LNB (mikrobølgehode) med 2 utganger siden satellittmottagere sender kontrollsignaler over kabelen. Dermed kan du bare ha en aktiv tuner pr lnb-utgang. (andre må evt. se på det båndet som er valgt). For satellitt er de fleste norske kanalene kryptert og du må ha en CA-Modul til kortet og smartkort fra leverandøren. Bare Canal Digital selger CAM, men de har ikke lyst til å selge abonnement til annet enn godkjente tunere. Viasat selger ikke CAM men noen har funnet kreative løsninger på det. For CD kan du evt. bruke en kortdeler f.eks SmartWi og dele kortet med dekoderen i stua. Som du sier lenger ned kan du kun se på samme kanal som dekoderen står på med et vanlig tvkort f.eks PVR-500MCE. To tunere er ikke noen vits da siden du bare kan ta opp det samme programmet to ganger. Skal du bruke dekoderen nede ville det være bedre med en S-Video kabel og inngang fremfor antenne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå