Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatist som 10.klassing?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet at u-skolen jeg gikk på hadde et spesielt opplegg for elever med gode karakterer i matte. De fikk undervisning 5 timer i uken på (1mx). Jeg ble ikke spurt om å delta :angry:

5574818[/snapback]

1MX er ikke veldig mye mer enn det man lærer i 9./10. da. ;)

Med unntak av sin, cos og tan har det kun vært repetisjon for min del hittil i år.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Vet at u-skolen jeg gikk på hadde et spesielt opplegg for elever med gode karakterer i matte. De fikk undervisning 5 timer i uken på (1mx). Jeg ble ikke spurt om å delta :angry:

5574818[/snapback]

1MX er ikke veldig mye mer enn det man lærer i 9./10. da. ;)

Med unntak av sin, cos og tan har det kun vært repetisjon for min del hittil i år.

5575585[/snapback]

Slik føler jeg det og. Men jeg har bare 1M. Egentlig er 1M lettere en 10. I dag (f.eks.) hadde vi en oppgave, hvor vi skulle forklare hvorfor en trekant var formlik. Svaret var så enkelt som at trekanten hadde lik form. I tiende måtte vi ha tatt med det at trekanten hadde samme topp-punkt og like topp-punkt på vinkler ved parallelle linjer.

Anyways, vanskeligere i 10.

Lenke til kommentar
Vet at u-skolen jeg gikk på hadde et spesielt opplegg for elever med gode karakterer i matte. De fikk undervisning 5 timer i uken på (1mx). Jeg ble ikke spurt om å delta :angry:

5574818[/snapback]

1MX er ikke veldig mye mer enn det man lærer i 9./10. da. ;)

Med unntak av sin, cos og tan har det kun vært repetisjon for min del hittil i år.

5575585[/snapback]

Drev dere med grafer på kalkulatorer mv. i tiende? Regresjon og de greiene der? Ikke at det er vansklig, men det går jo en del utover det man lærer i tiende...

Lenke til kommentar
Vet at u-skolen jeg gikk på hadde et spesielt opplegg for elever med gode karakterer i matte. De fikk undervisning 5 timer i uken på (1mx). Jeg ble ikke spurt om å delta :angry:

5574818[/snapback]

1MX er ikke veldig mye mer enn det man lærer i 9./10. da. ;)

Med unntak av sin, cos og tan har det kun vært repetisjon for min del hittil i år.

5575585[/snapback]

Drev dere med grafer på kalkulatorer mv. i tiende? Regresjon og de greiene der? Ikke at det er vansklig, men det går jo en del utover det man lærer i tiende...

5577254[/snapback]

Drev ikke med grafer på kalkulator i 10., men på kalkulator er det jo faktisk lettere. Regresjon (på ark) var vi også borti, bortsett fra at vi ikke kalte det regresjon.
Lenke til kommentar
Tror ikke 3FY er noe å satse på i tiende, nei.

5584608[/snapback]

 

Min kjære fortalte at hun tror at man må ha 2FY før man tar 3FY, hun er realfagsguruen her i huset så jeg velger å slutte meg til det.

5584707[/snapback]

Det tror ikke jeg, ved å gå opp i fag på høyere nivå vil alle nivåer "under" bli godkjent. Jeg kommer derfor ikke til å ha matte 2MX, bare 3MX osv.

 

Men du må jo kunne stoffet for 2Fy også, da 3fy vel bygger videre på dette. Men å gjøre det i tiende? Høres skummelt ut. Du får jo ikke meldt deg opp før i august, men likevel.

Lenke til kommentar
Tror ikke 3FY er noe å satse på i tiende, nei.

5584608[/snapback]

 

Hvorfor ikke?

Hvis man har kunnskapene som trengs, er vel ikke det noe problem.

5585491[/snapback]

 

Så lenge du føler deg klar for det så gjør det jo ikkke noe.

Går det dårlig så er det jo bare å "glemme" å melde fra til skolen din, slik at det ikke kommer på vitnemålet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...