Saykin Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Jeg fikk endelig oppgradert pc'en, men selvfølgelig så vil ikke pc'en gå forbi Hovedkortets startup screen. Noen ide på hva feilen kan være? Jeg vet bare ikke hva feilen kan være =( Det ser ut som startup screenen har 16 farger og har korte svarte streker her og der. Jeg har en følelse om at det er skjermkortet mitt. Det var et ark som følgte med der det sto at Skjermkortet krever 450 Watt med 30A på 12V linjen. Kanskje det er den? Jeg vet ikke, kan dere hjelpe meg ut? Motherboard: Sapphire Pure Crossfire Advantage CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB RAM (tell us the number of sticks too): 2x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 Video Card: Sapphire X1900XT 512mb PSU : Enermax Liberty 620W Monitor (connection used): DVI Hard drives: Maxtor Diamond 8 SATA 150, 120gb Number of fans present: 1 OS: Windows XP Endret 22. februar 2006 av Saykin Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Hva er det du har oppgradert? Var feilen der før du oppgraderte? Hvis det er dette skjermkortet, så har det en plugg bak. Kan det være en sata strømkontakt? I så fall må den kanskje plugges til for at skjermkortet skal virke ordentlig. Endret 7. februar 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Jeg oppgraderte Skjermkort, CPU, Hovedkort og PSU. Jeg har plugget inn strøm på kontakten som ligger helt bakerst. Jeg har vært og laga en thread på www.sapphiretech.com og de sa at det er PSU'en min som gir for lite strøm til kortet. Er ikke helt sikker, har sett litt på PSU'en til MIST. Den ser ganske kraftig ut og har 52.5A på 12V. Og nei, feilen var ikke der på Socket A systemet mitt. Endret 7. februar 2006 av Saykin Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Ingen som har noen ide'er? Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 bump bump bumpo bumpi Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Kom til å tenke på en ting: Hvis du hasr tilgang til mer enn én maskin, så kan du jo prøve å sette skjermkortet i en annen maskin å se hva som skjer. Utan at jeg kan si noe sikkert så holder jeg en finger på at det kan være skjermkortet. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Nå står det at den har 2 stk 12 V det ene gir 18 A, det andre 20 A. Det er tilsammen 38A Er det 2 stikk til 12 V på hovedkortet? Og har du begge stikkene i? Få dette bekreftet annet sted fra. Det kan godt være det er meg som leder på villspor, da det egentlig ikke er noe jeg vet veldig mye om. Som svar på Det var et ark som følgte med der det sto at Skjermkortet krever 450 Watt med 30A på 12V linjen. Les evnt. manualen både til hovedkort og PSU Hilsen tukols Endret 9. februar 2006 av tukols Lenke til kommentar
tukols Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hvis dette er hovedkortet, kan jeg ikke se annet enn ett 12V stikk. Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Nei, det er sant. Hovedkortet har bare en 12V stick til CPU'en. mitt X1900XT kort har en også, selvom den har 6 små hull isteden for 4. Jeg bytta PSU'en til en Enermax Liberty 600 Watt som de folka på sapphire anbefalte, funker fortsatt ikke. Jeg har en annen maskin, men den er dessverre Socket A og har ingen PCI-E port. Endret 10. februar 2006 av Saykin Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Du har koblet i strøm til kontakten på skjermkortet? Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Jada, alt er koblet til. Den vil bare ikke starte opp, viser bare det bilde jeg har i første post =/ Endret 10. februar 2006 av Saykin Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 bumper i håp om at noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Har du ikke mulighet for å teste et annet pci-e kort? Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Nei, har desverre ikke det. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hvis det er innebygd skjermkort så prøver du med det. Det var bortkastede penger ogkjøpe ny PSU. den hiperen er genial. har den selv. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Vel, det er nå man har lyst til "å ha fingrene i det". Det kan være en eller annen "komma feil" som gjør at det ikke kjører. Beklager en gang i mellom jeg bor i Århus. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Slettet. OBS 14 tegnsregel. Endret 12. februar 2006 av Targa_PC Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg tror jeg har fingra nok Jeg har sjekket alt og kameraten min som bygde den for meg (mens jeg så på) sjekka alt flere ganger. Om det var noe løst eller noe som ikke var kobla inn. @ Haakie: Det hovedkortet har ikke innebygd skjermkort, huff.. lurer på hva det kan være. Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 liten bump til om at noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Computerwolf Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Vel har ikke så mye erfaring på området men har du prøvd og bytte PCI-E slott noen har fått fiksa en del problemer på den måten... med skjermkortene skal det følge en omformer med som du kan bruke så du får fylt ut alle de seks hullene på skjermkortet... bruker du denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå