BigJackW Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Hei Kan noen fortelle meg hvordan jeg får større skrift i PHP, i HTML vet jeg at det er <h1></h1> <h2></h2> osv... Men hva er det i PHP? Jeg skal atlså gjøre Velkommen Vegard større og " align='center' " if ($ip == "xxx.xxx.xxx.xxx") { echo("Velkommen Vegard"); } Vegard Endret 7. februar 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 if ($ip == "xxx.xxx.xxx.xxx") { echo("<h2>Velkommen Vegard</h2>"); } Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Blir det: if ($ip == "xxx.xxx.xxx.xxx") { echo("<h2 align="center">Velkommen Vegard</h2>"); } Hvis det skal være midt stilt da? Lenke til kommentar
NH Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 PHP har ingenting med visning av siden å gjøre, php kan kun være med å lage en dynamisk HTML kilde. når du skriver i echo() betyr det kun at du ber php sende ren html kode til klienten (surferen) dette er det mange som misfårstår. PHP har ingenting med visning å gjøre overhode! dette er html Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Men jeg tenkte jeg skulle poste i PHP kategorien siden det er snakk om et script som gjør for eks at det kommer Velkommen NH når du kommer inn på sida mi. Edit: Fant ut at det var slik: if ($ip == "xxx.xxx.xxx.xxx") { echo("<h1 align=Center>Velkommen Vegard</h1>"); } Endret 7. februar 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
NH Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Bare til info: <h1> er ikke ensbetydende med skriftstørrelse Dette er en tag som sier at det er en hoved overskrift og skal da altså kun benyttes en gang per side (kun en standard) At skriftstørrelsen erforskjellig er da kun en tradisjon (ifra aviser etc) fontstørrelse setter du med <font size=""></font> (ikke xhtml validerbart) helst skal du bruke css (inline eller ekstern) <p style="font-size: 25px">Stor tekst<p> Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 fontstørrelse setter du med <font size=""></font> (ikke xhtml validerbart)helst skal du bruke css (inline eller ekstern) 5569986[/snapback] <span style=""></span> ? Lenke til kommentar
NH Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Om du leser ferdig posten min ser du at jeg ga samme forslaget bare med <p> Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Om du leser ferdig posten min ser du at jeg ga samme forslaget bare med <p> 5573537[/snapback] Nå kan span brukes på en liten del av en paragraf (<p>) da Lenke til kommentar
easypwn Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 kanskje <font size='1'>text </font> ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå