Gå til innhold

Mytrendyphone.dk Toll eller Norsk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bestillte endel småplukk fra Mytrendyphone.dk og endte opp på ca 700Kr, er dette en wabshop som blir fortollet eller om det går gjennom uten å bli sjekket?

Har handlet fra http://www.itbutikken.dk/ før uten at det ble fortollet så luirer på om kanskje det er samme gjelder mytrendyphone  :hmm:

5568264[/snapback]

Bra sjappe! har handlet fire ganger der og aldri tull. Ingen ganger ble varene fortollet, men jeg hadde kun handlet for ca. 400kr. i gjennomsnitt

Lenke til kommentar

Hvis man får ting sendt som pakkepost, så kan jeg love at det blir fortollet i 99% av tilfellene om verdien tilsier at det skal fortolles inn i Norge. Hvis varene blir sendt som brevpost, så er det sjeldnere at ting blir fortollet. Dette kommer av at det er så vanvittig mye brevpost som kommer inn til Norge, at de ikke får sjekket alt. Men det er jo begrenset hva man får sendt som brevpost også. Batterier, deksler og småting skulle nok gå greit å få sendt som brevpost...

Lenke til kommentar

Fikk pakkesporings koden sent i gårkveld på Mytendyphone.dk sin live support chat (Jammen ikke dårlig sent en lørdagskveld!)

Det står:

10.02.06 - 17.40 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0020 OSLO

10.02.06 12.39 FRIGJORT FRA IMPORTTOLLEN 0024 OSLO

09.02.06 15.12 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

09.02.06 13.16 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0024 OSLO

09.02.06 03.19 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Lenke til kommentar
Hvis man får ting sendt som pakkepost, så kan jeg love at det blir fortollet i 99% av tilfellene om verdien tilsier at det skal fortolles inn i Norge. Hvis varene blir sendt som brevpost, så er det sjeldnere at ting blir fortollet. Dette kommer av at det er så vanvittig mye brevpost som kommer inn til Norge, at de ikke får sjekket alt. Men det er jo begrenset hva man får sendt som brevpost også. Batterier, deksler og småting skulle nok gå greit å få sendt som brevpost...

5590921[/snapback]

Trukke det er så mye som 99% som blir fortolla, jeg har mottat rundt 15 pakker fra usa med riktig verdi skrevet på pakka(alle over 200kr) og ingen av dem har blitt "tatt".

Flere kompiser av meg har også kjøpt varer fra usa (mellom 1000-12000kr) og ingen av de måtte heller ikke betale toll/mva.

Lenke til kommentar
Trukke det er så mye som 99% som blir fortolla, jeg har mottat  rundt 15 pakker fra usa med riktig verdi skrevet på pakka(alle over 200kr) og ingen av dem har blitt "tatt".

Flere kompiser av meg har også kjøpt varer fra usa (mellom 1000-12000kr) og ingen av de måtte heller ikke betale toll/mva.

5601106[/snapback]

Da har du/dere i tilfelle vært usannsynlig heldig...

bestilte ett plantronics 640 headset der og har ikke hørt noe om toll enda

5601255[/snapback]

Det er nok enkelte og greit fordi at du ikke skal betale toll på disse varene. Du hører muligens snart noe om momsen :) Lær dere forskjell på toll og moms...hehe

Endret av Lydfreak
Lenke til kommentar
Priser

Alle vores priser er i danske kroner og inklusive 25% moms.

Kunder fra Norge og Grønland skal ikke betale den danske moms og systemet trækker automatisk momsen fra når man vælger et af de to leveringslande.

Det vil si at det egentlig skal momses inn i Norge, så lenge prisen er over 200,- NOK. Hvis man f.eks. henter det i sverige på en poste restante adresse, så trekker de ikke fra den danske momsen. Om noen lurte på det...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
bestilte ett plantronics 640 headset der og har ikke hørt noe om toll enda

5601255[/snapback]

Jeg vurderer også denne... Hvordan gikk det? Hva ble totalprisen til slutt??

Mvh

Kwanza

5692563[/snapback]

Jeg har også kjøpt denne, det kom på :

varetotal 549,-

Betalingsgebyr 6,-

forsendelsesgebyr 127,-

MVA (i Norge) 171,-

forenklet tollbehandling 85,-

total 938,-

det tok ca.1 uke, så det er like greit og bestille fra Netshop, da kommer det på omtrent det samme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...