Gå til innhold

radeon x850 pro og SLi


IceDale

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende oppsett:

DFI LanParty nF4 SLI-DR med Saphire Radeon X850 PRO ViVo

Skjermkortet er ikke softmoddet eller endret på noen måte.

 

Hvis jeg ønsker å kjøre to skjermkort, må jeg da ha eksakt samme skjermkort, eller holder det med et annet x850 pro?

 

Er det noen som har en link til hvordan jeg kan sette opp SLi?

 

[edit: fant hw.no link til skjermkortet]

Endret av IceDale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel siden X850 er radeon-kort kan du glemme SLI med en gang.

 

SLI er et fenomen Nvidia har funnet opp, som går på å kjøre to like kort sammen. ATI sitt svar til dette heter Crossfire, som du trenger et annet type chipset etc. en det hovedkortet du har. Desuten tror jeg ikke X800/X850-serien til ATI støtter Crossfire heller.

Lenke til kommentar
Vel siden X850 er radeon-kort kan du glemme SLI med en gang.

 

SLI er et fenomen Nvidia har funnet opp, som går på å kjøre to like kort sammen. ATI sitt svar til dette heter Crossfire, som du trenger et annet type chipset etc. en det hovedkortet du har. Desuten tror jeg ikke X800/X850-serien til ATI støtter Crossfire heller.

5568214[/snapback]

 

 

D'oh :hrm:

 

Så da må jeg kjøre to eksakt like (samme produsent osv.) Nvidia kort?

Lenke til kommentar

X 850 serien støtter cross fire, men da trenger du et master kort (vanskelig og oppdive) og et hovedkort som støtter CF (ikke fult så vanskelig og oppdrive). CF på X800/X850 serien støtter heller ikke oppløsninger over 1600 x 1200 i 60 Hz (men er du villig til og senke Hz kan du gå høyere).

 

Man trenger to NV kort med lik kjerne (eks. 7800 GTX, samme om det er 256 eller 512 versjonen) for og kjødre SLI.

 

Generelt sett er både CF og SLI for ekstreme entusiast løsinger og regne, SLI blir ikke interessant før 7800 GT (6800 GS er også en mulighet, men 7800 GTX 256 er et fulgodt alternativ), og da skal du bruke en del penger på grafikk kort. har ikke samme erfaring med CF, men ville ikke tro de blir noe og snakke om før man kommer opp på X1800 / X1900 nivå der heller (X1800 / X1900 i CF har ikke samme begrensing på oppløsningen som for X800 / X850 serien)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...