simenss Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Jeg har lastet ned og installert DOSBox, og prøver nå å få installert Windows 3.11 for å få kjørt de gamle spillene mine. Problemet dukker opp etter at jeg har klikket Restart eller Start in DOS. Når jeg prøver å kjøre Windows 3.11 får jeg opp Windows logoen, men etter litt kommer meldingen (vadlagt bilde) opp. Jeg kjører Windows XP Pro SP2. Vedlagt bilde viser også mine valgte instillinger i setup. Noen som kan hjelpe? Endret 7. februar 2006 av simenss Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 SP3 til Windows eksisterer ikke, men hvorfor Win3.11? Jeg bruker 98SE og får alle spillene til å fungere der, mestparten fungerer faktisk i XP etter litt tweaking. Hvilke spill ønsker du å spille? Lenke til kommentar
simenss Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) En liten skrivefeil, mente selvfølgelig SP2 Ønsker å spille Chip's Challenge Må jeg ikke installere Windows 98 på en egen partisjon osv. da? Tenkte det var mye enklere å bare kunne kjøre spillene i XP med DOSBox. Endret 7. februar 2006 av simenss Lenke til kommentar
devo_thj Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 chips challenge har jeg i to versjoner (1.0 og 2.0), og de fungerer utmerket i windows xp sp2 Lenke til kommentar
simenss Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 chips challenge har jeg i to versjoner (1.0 og 2.0), og de fungerer utmerket i windows xp sp2 5568335[/snapback] Tenker du da på den originale (se bildet under) eller den nyere versjonen? Hvor har du isåfall fått disse spillene ifra? Lenke til kommentar
devo_thj Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Spillene kommer fra Windows Entertainment Pack 4 som vi hadde på vår gamle 386... begge har datoer fra 1992 så jeg regner med at det er originalen det er snakk om, ihvertfall 1.0, (øverste bildet) Chips Challenge 1.0: og 2.0: EDIT: hehe, ja nå ser det jo faktisk ut som om jeg har versjonen FØR den du viste screenshot av... så det er ihvertfall originalt nok Endret 7. februar 2006 av devo_thj Lenke til kommentar
simenss Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Da er det versjon 2 jeg er ute etter. Har lastet den ned fra denne siden, men når jeg åpner den rett i DOSBox uten Windows 3.11 kommer kun melding This requires Microsoft Windows. EDIT: Ser ut som du kjører Windows 98? Jeg har XP Endret 7. februar 2006 av simenss Lenke til kommentar
devo_thj Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg har aldri sett chips challenge virke i DOS, det er et windows spill. Så at de anbefaler DOSBox er jo merkelig nok i seg selv, siden spillet fungerer utmerket i windows xp.. nå skal det jo sies at den versjonen du har fått tak i kan ha blitt "tukla" med slik at den bare virker i win 3.11 men nok om det, klikk deg inn her for å få tak i de to versjonene jeg har: devo.cjb.no/downloads Lenke til kommentar
simenss Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg har aldri sett chips challenge virke i DOS, det er et windows spill.Så at de anbefaler DOSBox er jo merkelig nok i seg selv, siden spillet fungerer utmerket i windows xp.. nå skal det jo sies at den versjonen du har fått tak i kan ha blitt "tukla" med slik at den bare virker i win 3.11 men nok om det, klikk deg inn her for å få tak i de to versjonene jeg har: devo.cjb.no/downloads 5568525[/snapback] Har lastet ned de to versjonene, men når jeg prøver å åpne CHIPS.EXE får jeg feilmeldingen (se vedlegg) Lenke til kommentar
devo_thj Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 hmm... kan være du må lukke DOSbox og alt sånt.. dette skal kjøres i "native" xp, uten tredjeparts simuleringsprogrammer jeg har nettop lagt inn xp på nytt så jeg har ikke noe ekstra som kjører for å få det til å virke.. trykk ctrl+alt+del for å avslutte ntvdm.exe for den simulerer slike gamle saker hvis den har hengt seg opp på et eller anna vis så kan det være at det ikke virker... screenshot'sa som er vist her er forresten nettop tatt Lenke til kommentar
simenss Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Etter litt bruk av Google fant jeg denne artiekkel fra Microsoft, som løste problemet. Tusen takk devo_thj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå