eirikdh Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Har kjøpt en Nokia 6101 på QXL nettopp. Den skulle være låst til Telenor. Jeg bruker Telenor Djuice så det skulle funke fint. Vell, problemet er at jeg ikke får ringt ut eller til mobilen. Får heller ikke sent eller mottatt meldinger Hva kan problemet være? Flyttet sim-kortet mitt fra min gamle mobil til den nye. Funker fint på den gamle...! Får opp en melding hvor det står "Sim-kort registrering mislyktes". Så faller Telenor logoen ut. Hvordan registrerer jeg Sim-kortet til mobilen ? Endret 7. februar 2006 av Eirikdh Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 det er sikkert tyvegods Lenke til kommentar
eirikdh Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 det er sikkert tyvegods 5567653[/snapback] Og hva gjør jeg da!? Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 jeg sier bare lykke til... Lenke til kommentar
eirikdh Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Useriøst svar Noen som har vært borti lignende? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Det virker litt minstenkelig ja. Resett telefonen. fungerer ikke det, så tipper jeg at telefonen er låst, dvs at noen har meldt den stjålet. Endret 7. februar 2006 av pologutt Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hørtes definitivt ut som en stjålet telefon ja..håper du ikke har tapt for mye penger på å kjøpe den! Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Prøv en nyere SIM-kort fra Telenor, funker ikke det har du to valg: 1. Politiannmelde saken. 2. Ta med deg balltre til den fyren du kjøpte den av, og ta pengene dine tilbake. Lenke til kommentar
eirikdh Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Det virker litt minstenkelig ja. Resett telefonen. fungerer ikke det, så tipper jeg at telefonen er låst, dvs at noen har meldt den stjålet. 5568762[/snapback] Hvordan resetter jeg telefonen? Og hva skjer da? Trenger jeg en spess kode for å gjøre det? Blir politianmeld hvis jeg ikke får penga tilbake! Det skal jeg love dere!! Grrr! Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Kan det ikke også være at telefonen er låst til noe annet enn Telenor? Si at selgeren trodde det var Telenor, og så viste det seg å være NetCom, da vil man vel få opp den samme meldingen, eller? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Denne meldingen betyr at telefonen er IMEI-låst, altså stjålet og sperret av operatøren. Resetting hjelper ikke og endring av IMEI er ulovlig. Lever den tilbake og krev pengene dine. -snubbel Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Denne meldingen betyr at telefonen er IMEI-låst, altså stjålet og sperret av operatøren. Resetting hjelper ikke og endring av IMEI er ulovlig. Lever den tilbake og krev pengene dine. -snubbel Lenke til kommentar
eirikdh Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Kan det ikke også være at telefonen er låst til noe annet enn Telenor? Si at selgeren trodde det var Telenor, og så viste det seg å være NetCom, da vil man vel få opp den samme meldingen, eller? 5570492[/snapback] Hvis det var fakta ville jeg ikke kunnet gått inn på telefonen med mitt telenor sim-kort. Noe jeg kan nå. Prøvd med andre sim-kort, tele2 ++, men da kommer jeg IKKE inn på mobilen. Så det er ikke feil sim-kort, men det er nok en stjålet mobil Fikk heldigvis pengene tilbake! Holder meg LANGT UNNA kjøp av mobil på QXL igjen!! Er det safe å kjøpe mobil på mshop.no ? Noen erfaringer ? Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Er det safe å kjøpe mobil på mshop.no ? Noen erfaringer ? 5570880[/snapback] Bare positive tilbakemeldinger fra meg om nevnte nettsiden. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 du skal vel ikke kunne komme inn på tlf om den var netcom låst f.eks.. kan du bla i menyer o.l? Lenke til kommentar
eirikdh Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 du skal vel ikke kunne komme inn på tlf om den var netcom låst f.eks.. kan du bla i menyer o.l? 5572666[/snapback] Kan bla i menyer ++ Men nå driter jeg i den mobilen! Kjøper heller en ny en! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå