Jørnan Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hva er ca lønn for å skrive artikkler, tester og slikt om mobiltelefoner på nettet? Skriver litt frivillig nå, men lurer på om det går ann å tjene litt på det Lenke til kommentar
gorber Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Det gjør det sikkert det, men de som er ansatt på de sidene hvor man får lønn er nok journalistutdanna. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Kilde? Andre jeg har snakket med forteller meg at generelt er få journalister i Norge utdannet som journalister. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Det er vel derfor folk går på de forskjellige journalistutdanningene i landet, men skal du skrive for Kåfjord Fesk og mobilnytt trengs det nok ikke så mye utdannelse. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 En rask mental opptelling av de jeg kjenner til som arbeider som journalister viser at 2 er utdannet lærere, 2 er sammfunnsvitere og 1 (tror jeg) er historiker. Ingen har noen utdanning innen journalistikk. Den eneste jeg vet av som har journalistutdanning har ikke fått seg jobb. Relevansen ti tråden er at min erfaring er at det gjennomsnittlige utdanningsnivået også sier litt om lønnsnivået på stedet, og da er det greit å vite om mange av dem faktisk er utdannet som journalister. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Men alle har utdanning, og det var mitt poeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå