Gamlemor Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Det er veldig enkelt: mennesker samles, velger en leder, og hvis folket stemmer på denne gruppen med mennesker, så blir lederen statsminister, som da velger ut flere ministere. 5572490[/snapback] det var nøyaktig det jeg skrev. jeg skrev aldri at et parti er en minister. 5572775[/snapback] Men du skrev at man må være statsminister for å utnevne ministere, og da må det jo være en statsminister som utnevner/utpeker statsministeren også. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Men du skrev at man må være statsminister for å utnevne ministere, og da må det jo være en statsminister som utnevner/utpeker statsministeren også. 5573625[/snapback] jeg skrev at partiet som blir får flest stemmer og kommer inn på stortinget, bestemmer hvem som skal være statsminister. mulig at jeg skrev det litt klomsete.. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Men det dere snakker om er en offentlig minister ansatt av staten. Jeg nøyer meg med tittelen! Googler og googler uten hell Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Hmm.. Jeg kjenner at behov for å ha tittelen "ministerpostfordelingsansvarlighetsminister". Det betyr at jeg kan utpeke meg selv og andre til mer eller mindre irrelevante og viktige ministerposter, som Miniminister, Skjevfordelingsminister, Støvminister, og kanskje partikandidatsminister. Derfor, som selvutnevnt [snipp]minister har jeg all makt, og siden jeg akkurat ble stemmeminister så har jeg stemt, og folket har talt. Men, du sier noe, hva bestemmer hvem som blir statsminister da..? Time to go to bed.. Edit; Skal høre med en som professor innen statsvitenskap i morgen om noen er interessert.. Går på HiBuskerud, Kongsberg, så vi har et par mennesker her som har peiling på området.. Endret 9. februar 2006 av tore_v1 Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Søkte litt, og kom fram til dette. Der står det at det bare er statsministeren og utenriksministeren som er ministere i Norge. De andre "ministerene" har bare fått det tilnavnet, men det er egentlig bare to ministere. Det kan vel tolkes som at jeg også kan kalle meg minister? Jeg er Mobilminister! Kanskje jeg burde søke om å få den tittelen i forumet? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Har vurdert å erklære hustomta her som eget land og utnevne meg selv som minister. Jeg fant senere ut at det er landsforræderi. =( Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Men du skrev at man må være statsminister for å utnevne ministere, og da må det jo være en statsminister som utnevner/utpeker statsministeren også. 5573625[/snapback] jeg skrev at partiet som blir får flest stemmer og kommer inn på stortinget, bestemmer hvem som skal være statsminister. mulig at jeg skrev det litt klomsete.. 5573792[/snapback] *ahem* formellt sett er det vel kongen som ber en person bli statsminister? (det blir jo i praksis alltid det partiet/koalisjonen som har flertallet da eller som er det eneste alternativet til regjering..) Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 ?Har vurdert å erklære hustomta her som eget land og utnevne meg selv som minister. Jeg fant senere ut at det er landsforræderi. =(? 5590268[/snapback] ? ?Hehe. Det har jeg prøvd på også. Men det er nok enklere å "få" litt land i Sahara, selv om jeg tror det er vanskelig også Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 kanskje jeg har missforstått, men er det ikke bare statsministeren som kan utnevne ministere? 5572191[/snapback] Men du skrev at man må være statsminister for å utnevne ministere, og da må det jo være en statsminister som utnevner/utpeker statsministeren også. 5573625[/snapback] jeg skrev at partiet som blir får flest stemmer og kommer inn på stortinget, bestemmer hvem som skal være statsminister. mulig at jeg skrev det litt klomsete.. 5573792[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå