oivind_skar Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Litt fantasi hjelper mye for å komme seg ut av et isete spor. Men riktige hjelpemidler kommer godt med hvis du vil holde deg på veien på lengre sikt. Vi har sammen med NAF sett på nyttige verktøy. Les mer Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Bare lurer på om det blir lest korektur i det hele tatt når dere skriver artiklene.. Var veldig mye feil i denne i hvert fall.. On topic: Jeg har en gammel rye liggende i bilen (sånn som alle bestemødre har over alt i stedet for tepper ) grov i stoffet, så funker fint.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 On topic: Jeg har en gammel rye liggende i bilen (sånn som alle bestemødre har over alt i stedet for tepper ) grov i stoffet, så funker fint.. 5583432[/snapback] Hvis den er litt lengde på, kan det være greit å klemstre den fast i døren, slik at du slipper å stoppe med en gang, og heller kjøre til et sted du vet du kommer deg fra. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 En annen ting som hjelper ufattelig godt er det å vite at spinning = no good! Har selv sett frustrerte damer som står totalt på tverke i bakker og som tror at det er om å gjøre å spinne mest mulig for å komme seg opp. Bilen spinner og vrir seg alle veier i bakken. Til slutt stod hun vridd 90 grader med front og bak mot hver sin snøfonn. Hun konkluderte med at det var umulig å komme opp den bakken. Etter vi fikk vridd bilen og rulla ned igjen tok jeg bakkestart i samme bakken med min gamle haug av en Citroën BX m/piggfri dekk fullstendig uten antydning til problemer. Har også erfart at man kan sette seg mere fast med stive enn myke dempere. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Noe som sier at du ikke står mer fast enn med en 4x4.. Det stemmer!! Var ute å gikk en tur litt tidligere i kveld, og et stykke borti gata vi bor i står det en å spinner på alle fire.. Bilen var en Audi RS4 MTM TQ, føreren: en pappagutt på 19-20.. Han hadde bare parkert på siden av veien, men litt for mye snø der, så bilen "lå" oppå snøen.. Etter at vi prøvde å få dratt han ut med en Jeep, så spør jeg om han har prøvd 2. gear.. Jada får jeg snurt tilbake.. Kan jeg prøve da? Joda, fikk lov til det. Setter meg inn, starter bilen, og på med diff.sperre forran og bak, setter den i revers å rygget elegant ut uten antydning til hjulspinn... Da blei i hvertfall alle tre som sto der ganske lange i maska, så sperrer er greit å huske om du har det Du kommer for øvrig ikke langt med hjulspinn om du først står der.. Fest en taustump i matta så kan du stramme den når forhjula er klar av matta (kan lett sette seg under bakhjulet når den blir hengende etter) Om RWD, fest taustumpen i bagasjeluka så den blir hengende etter Lenke til kommentar
Nils`n Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 vinsj funker vell hehe. men funker det å slippe luft ut av hjulene på vinterføre Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Det funker bra å slippe luft ut av dekkene, men da er det viktig å fylle så fort det lar seg gjøre, hvis ikke får du veldig høy dekkslitasje, veldig fort (med mindre det er snø på veiene, noe det ikke er for mye av her til lands) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg