Gå til innhold

Advarsel: Komplett.no og FSC 4438 / 3448


voyler

Anbefalte innlegg

Ser at komplett data fortsatt selger FSC Amilo M3438 og M4438.

Ser også at bruker erfaringene som de hadde for disse maskinene er fjernet.

 

Vet de ikke at disse maskinene etter all sannsynlighet har en feil i RAID-kontrolleren? Og at dette forårsaker "lagging"?

 

Kanskje de vet, siden bruker erfaringene er fjernet..

 

For de som ikke er kjent med problemet:

http://support.fujitsu-siemens.de/forum/vi...der=asc&start=0

 

Jeg skriver denne posten for å advare potensielle kjøpere.

Jeg skulle selv kjøpe denne maskinen, men valgte heldigvis en annen.

 

Mvh

 

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen vil da benytte annledningen til å oppfordre ALLE her om ikke å kjøpe SHG note 8600... Fikk etter kun uker problemer med lagging i spill, under film og ikke minst mitt i vanlig windows mode :dontgetit: I det siste har maskinen også begynt å slå seg av uten videre og tar jeg hånden under maskinen får jeg 3grads forbrenning minst! Er steike varmt

Lenke til kommentar
Flere slike emner ja. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=536620

 

Er forresten laber interesse, da ingen svarer :p

5596857[/snapback]

 

Greit nok, men det viktigste er at folk vet, især med tanke på at disse maskinene fortsatt selges. Det er forresten ikke alltid så lett å oppdage feilen, men når den først er oppdaget, er den ikke til å unngå. Får håpe at de som har en av disse modellene (og som oppdager feilen) kan bruke reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar
Lille venn, laptopen er sendt inn for lengst  ;)

5596922[/snapback]

 

Vel, det står det ingenting i posten din om vet du, det høres bare som du er en av dem som mener at det ikke skal kunne gå an å være feil på noen av dine ting.

5599111[/snapback]

 

Egentlig burde det ikke vært lov å produsere feil ved ting jeg kjøper men men denne gangen var jeg uheldig. Poenget mitt var egentlig bare å opplyse andre om å passe på før de bestiller samme type SHG maskin. Håper du ikke har problem med det... :hrm:

Lenke til kommentar
Lille venn, laptopen er sendt inn for lengst  ;)

5596922[/snapback]

 

Vel, det står det ingenting i posten din om vet du, det høres bare som du er en av dem som mener at det ikke skal kunne gå an å være feil på noen av dine ting.

5599111[/snapback]

 

Egentlig burde det ikke vært lov å produsere feil ved ting jeg kjøper men men denne gangen var jeg uheldig. Poenget mitt var egentlig bare å opplyse andre om å passe på før de bestiller samme type SHG maskin. Håper du ikke har problem med det... :hrm:

5607173[/snapback]

 

Hvis det ikke skulle være lov å produsere ting med feil måtte jo salget av Windows opphøre umiddelbart :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da dette kun gjelder FSC laptops med:

 

mainboard P71EN0 (made by Uniwill) with the integrated RAID Controller VIA VT6421 in notebooks Amilo Mx43x,

 

tok jeg kontakt med FS brukerstøtte.

Selv med serienr. på laptopen kunne de ikke si hvilket hovedkort som var installert!

De var også ukjente med nevnte problem.

 

Har hatt noen problemer med med min nylig mottate laptop og er usikker på om dette skyldes dette lagging problemet.

 

Er det noen andre, som selv har opplevde dette omtalte "'Lagging Issue"?

 

Vet dere hvilket hovedkort dere har og hvordan fant dere det ut?

Endret av seffe
Lenke til kommentar

Sliter Fujitsu Siemens med kvaliteten? I går kom en ansatt med en Amilo som hadde fått svart skjerm. I tillegg var datamaskinen fryktelig varm! Jeg reagerte på at det var en time siden han hadde "slått den av", og fremdeles var den varm å ta på. Jeg fikk den igang igjen etter å ha tatt ut batteriet, restartet, etc. Viften gikk tilsynelatende fint under noen små tester som jeg gjorde.

 

PS.

Jeg har vært skeptisk til både HP og FS etter å ha hjulpet andre med problemer som de har hatt. Derfor valgte jeg Dell til HjemmePC-ordningen vår. Vi fikk 4 stk Inspiron 6000 i går og 5 stk Inspiron 9400 i dag! En I6000 har stått på kontoret mitt med TV i hele dag, og viften har ennå ikke startet!

Endret av UllForEver
Lenke til kommentar

jeg har i skrivende stund en fs amilo pro 2010, og den fungerer fenomenalt!

hadde problemer med at d kom blå skjerm å den slo seg av, men etter at jeg oppdaterte med siste utgitte bios så har jeg ikke hadd noe som helst problem med den.

den er 6mnd gammel nå å alt funker supert. ikke blir den varm, å den er stille som en mus uansett hva jeg gjør.

 

:)

Lenke til kommentar
Da dette kun gjelder FSC laptops med:

 

mainboard P71EN0 (made by Uniwill) with the integrated RAID Controller VIA VT6421 in notebooks Amilo Mx43x,

 

tok jeg kontakt med FS brukerstøtte.

Selv med serienr. på laptopen kunne de ikke si hvilket hovedkort som var installert!

De var også ukjente med nevnte problem.

 

Har hatt noen problemer med med min nylig mottate laptop og er usikker på om dette skyldes dette lagging problemet.

 

Er det noen andre, som selv har opplevde dette omtalte "'Lagging Issue"?

 

Vet dere hvilket hovedkort dere har og hvordan fant dere det ut?

5652521[/snapback]

 

Hvis du opplever lagging/hakking i spill/film eller musikk er det garantert dette problemet du er berørt av. Det gjelder alle Amilo Mx43x uten unntak ,men det jobbes med en løsning nå. Forhåpentligvis vil det komme en bios oppdatering som fikser problemet. For sikkerhetsskyld ville jeg benyttet meg av angreretten hvis den fortsatt er intakt. Når det er sagt er problemene med m1437g langt mindre enn på storebrødrene med 17". Har selv en slik og den lagger kun 1 gang pr. time ved film/musikk og aldri i spill.

Lenke til kommentar
Da dette kun gjelder FSC laptops med:

 

mainboard P71EN0 (made by Uniwill) with the integrated RAID Controller VIA VT6421 in notebooks Amilo Mx43x,

 

tok jeg kontakt med FS brukerstøtte.

Selv med serienr. på laptopen kunne de ikke si hvilket hovedkort som var installert!

De var også ukjente med nevnte problem.

 

Har hatt noen problemer med med min nylig mottate laptop og er usikker på om dette skyldes dette lagging problemet.

 

Er det noen andre, som selv har opplevde dette omtalte "'Lagging Issue"?

 

Vet dere hvilket hovedkort dere har og hvordan fant dere det ut?

5652521[/snapback]

 

Hvis du opplever lagging/hakking i spill/film eller musikk er det garantert dette problemet du er berørt av. Det gjelder alle Amilo Mx43x uten unntak ,men det jobbes med en løsning nå. Forhåpentligvis vil det komme en bios oppdatering som fikser problemet. For sikkerhetsskyld ville jeg benyttet meg av angreretten hvis den fortsatt er intakt. Når det er sagt er problemene med m1437g langt mindre enn på storebrødrene med 17". Har selv en slik og den lagger kun 1 gang pr. time ved film/musikk og aldri i spill.

5656100[/snapback]

 

 

Sitter selv med en m1437g og har slitt litt med oppstartsproblemer. Etter formatering og en fresh install av OS og drivere fungerer den fint.

Har ikke fått brukt maskinen mye enda.

Det jeg frykter er at jeg i fremtiden skal bli affisert av dette problemet.

Hvordan opplever du denne laggingen? Fryser lyd/bilde i 2-3 sek. eller hakker det?

Hvis det kun er ved film/musikk avspilling, er det kanskje til å leve med?

 

På en annen side når du kjøper et produkt, skal det fungere 100%

Hvis det ikke gjør det er har forbrukeren rettighter og kan heve kjøpet, eller bytte i et produkt som fungerer optimalt.

 

Jeg kommer til å ta dette problemet opp på høyeste nivå på min arbeidsplass, hvis dette omtalte "lagging issue" skulle vise seg å være et problem.

Vi har nylig mottat laptopene og ev. problemer vil snart la seg høre.

Vi har en hjemmepc avtale og med over 5000 ansatte, så her er det snakk om store penger.

 

Så jeg frykter at hvis FSC ikke hoster opp en løsning her, vil det få alvorlige økonomiske konsekvenser.

Endret av seffe
Lenke til kommentar
Da dette kun gjelder FSC laptops med:

 

mainboard P71EN0 (made by Uniwill) with the integrated RAID Controller VIA VT6421 in notebooks Amilo Mx43x,

 

tok jeg kontakt med FS brukerstøtte.

Selv med serienr. på laptopen kunne de ikke si hvilket hovedkort som var installert!

De var også ukjente med nevnte problem.

 

Har hatt noen problemer med med min nylig mottate laptop og er usikker på om dette skyldes dette lagging problemet.

 

Er det noen andre, som selv har opplevde dette omtalte "'Lagging Issue"?

 

Vet dere hvilket hovedkort dere har og hvordan fant dere det ut?

5652521[/snapback]

 

Hvis du opplever lagging/hakking i spill/film eller musikk er det garantert dette problemet du er berørt av. Det gjelder alle Amilo Mx43x uten unntak ,men det jobbes med en løsning nå. Forhåpentligvis vil det komme en bios oppdatering som fikser problemet. For sikkerhetsskyld ville jeg benyttet meg av angreretten hvis den fortsatt er intakt. Når det er sagt er problemene med m1437g langt mindre enn på storebrødrene med 17". Har selv en slik og den lagger kun 1 gang pr. time ved film/musikk og aldri i spill.

5656100[/snapback]

 

 

Sitter selv med en m1437g og har slitt litt med oppstartsproblemer. Etter formatering og en fresh install av OS og drivere fungerer den fint.

Har ikke fått brukt maskinen mye enda.

Det jeg frykter er at jeg i fremtiden skal bli affisert av dette problemet.

Hvordan opplever du denne laggingen? Fryser lyd/bilde i 2-3 sek. eller hakker det?

Hvis det kun er ved film/musikk avspilling, er det kanskje til å leve med?

 

På en annen side når du kjøper et produkt, skal det fungere 100%

Hvis det ikke gjør det er har forbrukeren rettighter og kan heve kjøpet, eller bytte i et produkt som fungerer optimalt.

 

Jeg kommer til å ta dette problemet opp på høyeste nivå på min arbeidsplass, hvis dette omtalte "lagging issue" skulle vise seg å være et problem.

Vi har nylig mottat laptopene og ev. problemer vil snart la seg høre.

Vi har en hjemmepc avtale og med over 5000 ansatte, så her er det snakk om store penger.

 

Så jeg frykter at hvis FSC ikke hoster opp en løsning her, vil det få alvorlige økonomiske konsekvenser.

5657358[/snapback]

 

Jeg er kjempefornøyd med maskinen. For meg er det ikke et irritasjonsmoment, da lyden/bilde kun henger i et lite millisekund. Jeg hadde aldri trodd det var et problem med raid kontrolleren hvis jeg ikke hadde lest "Lagging Issue" tråden for å si det sånn. Det er klart at en maskin skal fungere 100% når man kjøper den, men problemet her er at det er vanskelig å påvise at det faktisk er en mangel ved produktet. Laggingen opptrer først og fremst tilfeldig, men aldri mer enn ca. 1 gang pr. 60 min. i mitt tilfelle. Det er til å leve med, nå krysser jeg bare fingrene for en bios oppdatering fra FSC.

 

Tror faktisk ikke den norske avdeling er klar over dette problemet så det hadde vært flott hvis du kunne legge litt press på dem med hjemmepc avtalen i bakhånd.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

For de som vil ha mer informasjon om problemet disse maskinene sliter med, les her: http://support.fujitsu-siemens.de/forum/vi...der=asc&start=0

 

Dersom man utelukkende kjører tekstbehandling og surfer litt på internett er det mulig man aldri vil legge merke til "laggingen", men isåfall har man skaffet seg en vel kraftig maskin for å skrive brev. Dersom man imidlertid spiller mye eller driver på med redigering av musikk eller film, da kan "laggen" vise seg som en kritisk feil og i praksis gjøre maskinen ubrukelig. For de som har disse maskinene oppleves "laggen" i varierende grad, alt ettersom hvilken harddisk man har. Feilen skyldes visstnok RAID-kontrolleren - og feilen er i alle modellene nevnt i linken over.

 

Jeg surfet innom en del internett butikker - og igjen, disse maskinene selges fortsatt til kunder her i Norge! I enkelte andre land er de visstnok trukket fra markedet, eller selges med sterkt reduserte priser. Komplett data som også fører disse maskinene har fjernet bruker erfaringer fra noen av disse modellene.

 

Feilen i disse modellene er "delvis" anerkjent av produsenten, og det jobbes med en løsning. Dette ifølge teknisk support hos produsenten. At norsk teknisk support ikke annerkjenner eller vet om problemet er merkelig siden engelsk og tysk support har gjort det.

 

Mange har imidlertid "gitt opp" håpet om en løsning og tror at produsenten "drøyer" ut tiden og at det er en fysisk defekt som gjør at produsenten dermed må tilbakekalle mange maskiner. Dette koster penger, og det spekuleres i at dette ikke vil bli gjort. Andre tror på en bios-oppdatering, men uansett - det har vært en lang ventetid. Problemet ble oppdaget i november i fjor og produsenten har visst om det siden den gang. Og igjen - maskinene selges fortsatt til kunder i Norge. Dermed er jeg tilbake til utgangspunktet - en advarsel til potensielle kjøpere inntil problemet er løst.

Lenke til kommentar
Hvis det ikke skulle være lov å produsere ting med feil måtte jo salget av Windows opphøre umiddelbart  :p

5607870[/snapback]

 

Her må vi nok moderere utsagnet ditt til programvare og ikke Windows. Det finnes vel knapt noe form for kode som er solgt noensinne som ikke har en eller mange bugs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...