Blaster2k Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Heihå Jeg fikk strømregningen min i dag og jeg syntes den var litt urovekkende høy. Vi er to stykker som blir målt av samme strømmåler og har fått strømregning for 1792kw! Vi finner det litt vanskeli å tro at vi har brukt så mye strøm. Strømforbruk for januar 2006 er: 1792 kw.Strømprisen pr. 05012006 er 40,00 øre/kwh Energiledd 24,66 øre/kwh 40+24,66 = 64,66 øre/kwh 1792 kwh * 0,646 = 1158 kr. - vi har 2,5 pcer som står på hver dag, noen ganger om nettene. (avslått mesteparten av helgene) - et kjøleskap med liten fryser. - microbølgeovn. - 2 oljevarmeovner, står på ca hele tiden. - varmekabler på badet. står på 15C av 50C O_o - Lys på de to hyblene. Slåes av om nettene og mens vi er på skolen. (avslått mesteparten av helgene) - lys på kjøkkenet. (avslått mesteparten av helgene) - lys på badet. slåes av når vi ikke er der, dvs det står sjeldent påslått. Varmvannet "går på fellesen", ifølge hybelverten. Vet ikke om han mener at vi må betale for hybelvertens familieforbruk av varmtvann. Ser dette ut til å stemme? Hvor mye strøm bruker så dere? og hva bruker dere strømmen på? edit: strømmåleren er ikke tilgjengelig for oss å se heller, så vanskeli for oss å se om det foregår fusk. Periode: 1måned. Lcdskjermer. Endret 7. februar 2006 av Blaster2k Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Her så gikk det vel ca. 4500kWh for perioden Juli - September. 7stk som deler alt som er. Hvor mye 1792kWh er kommer jo forøvrig veldig an på hvilken periode det gjelder og hvor lenge. Edit: Jeg hadde for perioden august 04 til juni 05 et forbruk på rundt 3000-3500kWh alene (bodde på hybelleilighet da). Det er forøvrig ikke inkludert varmvann eller vaskemaskin. Endret 7. februar 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Oi! Regningen vår er for 1 måned. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 hmm, jeg fikk rundt en sånn regning i kvartalet ( eller litt mer), men da var det jo sentral oppvarming. Det som trekker mest er vel varmen deres, men jeg syns også dette var en ganske drøy regning for bare en mnd Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Jeg brukte strøm for samme pris som dere på to måneder da jeg bodde på hybel. Usikker på hvor mye strøm jeg brukte, dog. Kanskje dere har et svært dyrt strømselskap? Hvorfor får dere ikke lese av strømmåleren selv? Dere må forhøre dere om det med varmtvannstanken. Dere kan jo ikke drive og betale for vann for hele familien til hybelverten. Jeg hadde forresten: Varmekabler på alle gulv (bad, stue/kjøkken, sovealkove) Komfyr/steikeovn som ble brukt hver dag Kjøleskap strørrelse vanlig m/frys nede 1 stk PC som stod konstant på TV og DVD-spiller Endret 7. februar 2006 av darkness| Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Min største regning hittil var på 1000kr. Leier ca. 50kvm leilighet med pc`en på konstant, Stereoen, tv, komfyr, varmeovner osv... Jeg synes min siste regning var høy, mn da hadde det vært under -15 minus her i flere dager.... Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Fint for meg at hybelverten min betaler strømmen min Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hvor mange watt ca er de oljeovnene på? er ikke utenkelig at den regninga der stemmer. Vet ikke mitt eget forbruk da det er inkludert i leia mi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå