Gå til innhold

Ny minstemann i Nano-serien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når du har 200gb med musikk har du for mye! :whistle:

Har du så mye musikk har du mer eller mindre lastet ned album på "måfå" eller ......... Går faktisk ann å overføre de sangene du faktisk hører på, og ikke masse annet du aldri hører på. For har du 200gb er det nok MASSE du ikke hører på.

Velg ut den musikk du hører på, så sitter du sikker igjen med under 1gb. Det er ivhertfall noe slikt du kommer igjennom på en dag med togtur eller lignende. Og liker du musikken blir du ikke lei av å høre samme sang en gang hver 24t!

5567964[/snapback]

Høyrest litt ut som massiv nedlasting når du har 200GB, men det veit vel vedkommande sjølv. Eg har 12GB, der det meste er sjølvplukka. Lasta ein del ned frå andre på LAN, men dette vart etterkvart sletta. 1GB er alt for lite for meg, i bilen har eg 20 CDer og skifter heile tida. Dei fyller 700MB kvar, men eg kunne gjerne tenkt meg å ha alle 12GB der.

Det går jo selvfølgelig på behov, eg lyttar til musikk heile dagen, mens andre, som det var nevnt over her, 1-2 ganger i månaden.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Når du har ei stor musikksamling er det kjekt å ha heile tilgjengeleg, spesielt om du skal på langtur.

og da mener du 4GiB blir nok? Jeg tror nok gjennomsnittet av folk her på forumet har mer enn 4GiB med mp3 eller 10GB for den saks skyld. De fleste av oss må altså ta et utvalg uansett hvilken flash-spiller man velger.

Spillere med 20-60GB 1,8" harddisk holder nok for hele samlingen til veldig mange men da har man ikke den samme mobiliteten lengre.

Ellers er jeg smaksmessig enig med Allfather om at iPoder er generellt uaktuellt for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
*kose med min hvite ipod nano 4GB*

5567102[/snapback]

*kose med min hvite iPod video 30GB* :love:

5567115[/snapback]

*Kose seg med PC'n min. 160GB*

Lenke til kommentar

5567102[/snapback]

5567115[/snapback]

5568480[/snapback]

Jada, går greit og dra en stationær pc med på bussen.

5568634[/snapback]

Du kan få "vanlig" bærbare med opptil 240gb :thumbup:

Lenke til kommentar
er det ikke en pine og navigere seg frem til sanger/album/artist/spillelister/sjanger eller hva det nå måtte være på en spiller uten skjerm?

5568026[/snapback]

Nei egentlig ikke . Det er nok en vanesak.

Når jeg er ute å løper f.eks så kjenner jeg knappene gjennom jakkestoffet. Enkelt å spole eller justere volumet. En artig sak med shuffle er at dersom du spoler over en sang, så tolker ipoden det som om en ikke liker sangen, og den spilles svært sjelden.

Desuten så når en har liten plass slik som med shuffle så er en litt mere kritisk til hvilken musikk en legger inn. Dermed har jeg bare musikk jeg liker på ipoden.

Trenger lading en til to ganger i uka, og den blir flittigt brukt. Skal vel holde 18-20 timer mellom hver lading og det stemmer bra det.

HD ipod er ut i min verden. Stor tung og klumpete. Drar masse strøm med skjermen.

Dersom jeg skulle trenge stor plass og skjerm ville jeg kjøpr en ULV bærbar. Fint for foto f.eks. Det er ikke ipod, uansett hva reklamen sier.

Lenke til kommentar

5567102[/snapback]

5567115[/snapback]

5568480[/snapback]

5568634[/snapback]

5568687[/snapback]

Men er uansett 14x enklere med en mp3 spiller.

Lenke til kommentar
Når du har ei stor musikksamling er det kjekt å ha heile tilgjengeleg, spesielt om du skal på langtur.

og da mener du 4GiB blir nok?

5568395[/snapback]

Tenkte på 10-60GB eg no, spora av litt. 4GiB er jo 4x meir enn 1GiB, og om du ikkje får heile samlinga inn på den så har du litt betre utvalg.

Lenke til kommentar

5567102[/snapback]

5567115[/snapback]

5568480[/snapback]

5568634[/snapback]

5568687[/snapback]

Men er uansett 14x enklere med en mp3 spiller.

5569183[/snapback]

HAHA, ser det for meg,

*kose med terraby "Hei, du kommer ikke inn på bussen med det der!" tene mine* :ohmy:

Lenke til kommentar
Desuten så når en har liten plass slik som med shuffle så er en litt mere kritisk til hvilken musikk en legger inn. Dermed har jeg bare musikk jeg liker på ipoden.

5569013[/snapback]

har aldri hørt mer fanatiske argumenter enn de som kommer fra kjøperne av ipod shuffle. dårlig plass betyr at en bare har bra musikk på. ingen skjerm betyr at en slipper å bestemme selv hvilken sang en skal høre på. osv osv.

apple har dere rundt lillefingeren ;)

Lenke til kommentar

5569013[/snapback]

har aldri hørt mer fanatiske argumenter enn de som kommer fra kjøperne av ipod shuffle. dårlig plass betyr at en bare har bra musikk på. ingen skjerm betyr at en slipper å bestemme selv hvilken sang en skal høre på. osv osv.

apple har dere rundt lillefingeren ;)

5569599[/snapback]

Tja, dersom du har ett par album med musikk du liker, så betyr det kanskje ikke så mye om du kan se hva sangen heter eller ikke?

Lenke til kommentar

apple har dere rundt lillefingeren  ;)

5569599[/snapback]

Om man skal ha en liten og lett spiller og ikke trenger allverdens med lagringsplass på den så er jo ipod shuffle grei nok. Og når lagringsplassen er liten, så reduserer det jo behovet for skjerm også. Ser ikke problemet. Det er ikke spilleren jeg ville valgt, men jeg tipper den er et godt valg for mange
Lenke til kommentar

apple har dere rundt lillefingeren  ;)

5569599[/snapback]

Det er vel noe av det dummeste jeg har hørt noen sinne. Selv om du ikke liker shuffle eller andre ipoder så er ikke alle andre som liker Shuffle hjernedøde idioter. Dette var temmelig drøyt eucalor. Har du forresten prøvd den selv? Eller er du bare en besserwisser som skal brilijere på forumet og presse dine meninger over på andre ved hjelp av svært dårlig retorikk?

Har selv hatt den første Ipoden. For meg var den stor og klumpete. Solgte den og kjøpte Shuffle for pengene. Dermed har jeg hatt MP3 spiller med skjerm og nå også uten skjerm, så føler meg derfor kvalifisert til å komme med uttalelser. Og for meg er shuffle helt genial. intet mindre.

Når jeg bare har rundt 800 Mb plass til musikk fordi jeg også bruker den til dokumenter og andre filer så er jeg selvsagt kritisk til musikken jeg fyller "tanken" med. Avhengig av bitraten utgjør dette mellom 140 og 200 sanger for mitt vedkomne. Så lenge disse 200 sangene er musikk jeg liker synes jeg faktisk det er flott at den spiller musikken random. Og skulle det være en sang jeg ikke vil høre akkurat da, så har DEN SPOLE KNAPP. Trenger ikke skjerm for å spole.

Lenke til kommentar

nano er bare en uhorvelig mye bedre spiller enn shuffle, liten og lett, ser mye bedre ut, ekstremt mye bedre brukergrensesnitt (pga skjermen) og bedre lagringsplass for de som vil ha det.

skjønner veldig godt at apple dropper shuffle til fordel for 1gb nano.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...