Gå til innhold

Nytt batteri til EOS350


Anbefalte innlegg

Etter å ha kjøpt vertikalgrepet til min EOS ønsker jeg selvfølgelig å kjøpe et ekstra batteri. Jeg har forstått at det er mye billigere å kjøpe dette fra utlandet og lurer på om noen har tips til trygge og gode sider.

 

Er det forresten forskjell på kapasiteten på batteriene?

 

Flott om noen kan gi et raskt svar :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp bestilt 3 1500 mAh batterier fra Ebay hos en som kaller seg for Itrimming. Har fått noen mailer fra han der de takker for bestilling og at alt nå er på vei. Fiskekongen i denne tråden har også bestilt fra han og fått de hjem til Norge. Han var bare fornøyd med handelen.

Jeg betalte 3 $ for hvert batteri + endel i frakt. Men samlet sum ble under 200 NOK.

Lenke til kommentar

Helt greit å kjøpe på Ebay. Bare vær forsiktig med hvem du kjøper fra. "Itrimming" har forresten svært mange negative tilbakemeldinger, hele 1128 av 19900 de siste 30 dagene er enten negative eller nøytrale.. mange som handler med vedkommende er ikke fornøyde, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

som skrevet i andre tråde så købte jeg 3 stk. via www.akkuinternational.de til lidt mere og de har virket fint det sidste ½ år. (nordmænd kan ikke handle der - spørg ikke hvorfor)

 

men det kan altså godt være godt selvom det er billigt :D

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar

Til orientering så er et af mine "billigbatterier" lige gået koldt. Det har sammen med 5 andre taget 13000 billeder med temmelig strømkrævende OS, IS og 500 mm HSM optik

 

Med tanke på at et nyt originalt koster det samme som 2 x 3 billigbatterier (og de originale heller ikke holder evigt) så er jeg egentlig ikke utilfreds

Lenke til kommentar
Da har batteriene kommet i posten og de ser ut til å fungere bra.

 

287,- kroner for tre stk 1500mah batterier inkludert frakt til EOS350 må sies å være greit. Da det er så billig er jeg heller ikke redd for om kvaliteten skulle være dårligere.

5606947[/snapback]

 

Er vel ikke batteriet i seg selv som er farlig om går i stykker.. Det er jo om batteriet gjør skade på kameraet.. Da faller nemlig garantien bort. Billig det ene øyeblikket kan meget fort bli dyrt det neste..

 

Kjøpte igår batterier på e-bay jeg og, kostet 100 pr stk 900mAh pluss frakt. 1 år garanti. Får de momsfritt uansett, så blir ikke mye. Tilbakemelding til selgeren er veldig viktig for meg, og denne selgeren har overveldende mange positive. Over 99,5% positivt. Kjøper aldri fra selgere med mindre enn 98,5% positiv feedback.

Endret av photoguy
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe nede grense for hvor mange prosent positive tilbakemeldinger en selger må ha, men hvis det er en del av dem, pleier jeg å lese dem, for å se om det kan være misforståelser eller om det rett og slett er en dårlig selger.

 

Handler mye på ebay selv, og har hittil aldri opplevd noe negativt eller fått negative tilbakemeldinger tilbake.

 

Jeg kjøpte selv ett originalt Nikon EN-EL3a på ebay til 258,- kr inkl frakt. Det er ganske billig i forhold til i Norge, men ikke så billig som de uoriginale batteriene da.

Endret av kkristi
Lenke til kommentar

Sitter selv med et 350D. Jeg har lyst på et batteri til, men prisene på originale batterier er jo latterlige i de butikkene jeg har sett her i norge.

 

Er det noen som har hatt noen problemer med uorginale batterier til dette kameraet?

Canon prøver jo så godt de kan å skremme meg fra å bruke uoriginale batterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...