Gå til innhold

Hjelp! PCI lock på Asus A7V333!

enemigo

Anbefalte innlegg

Har kjørt maskina en stund på 144/36 mhz fsb/pci. Er pci hastigheten litt høy? Er ikke helt sikker på om deststar disken min tåler dette :smile:

Noen som vet om det er mulig å låse pci/agp hastighet på dette hovedkortet? (Asus A7V333)

Har prøvd å finne det i manualen, men det står ikke i index'en, kjedelig å lese igjennom hele manualen! Fant noen pdf filer på asus.com, men det var feil på linkene til pdf'ene!!!

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt sikker på om jeg vet hva jeg prater om :smile: , men etter hva jeg har forstått skal det gå ann å låse pci hastigheten, slik at jeg kan skru opp fsb uten å skade harddisker og ide-kort osv...

Knut

som ikke har overklokka alt for mye tidligere...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-16 18:45, skrev enemigo:

Ikke helt sikker på om jeg vet hva jeg prater om :smile: , men etter hva jeg har forstått skal det gå ann å låse pci hastigheten, slik at jeg kan skru opp fsb uten å skade harddisker og ide-kort osv...

Knut

som ikke har overklokka alt for mye tidligere...

Og så våkner du..........

Staljin

Lenke til kommentar

Hei

Det er ikke noe særlig annet å gjøre enn å prøve seg frem.. Jeg får en registerfeil i windows når PCI-frekvensen blir for høy (scsi disk)..

Jeg har ikke klart å ødelegge noen komponenter ved å overklokke PCI/AGP..

AGP/PCI-lock er tilgjengelig på enkelte av de nyere hovedkortene.

Henning

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-16 18:42, skrev Papirpose:

Jeg er ikke sikker på hva du mener her, men å beholde en PCI-hastighet på 33mhz, samtidig som du kjører 144mhz fsb er umulig.. PCI-hastigheten er satt til å være 1/4 av fsb (1/3 hvis du kjører på 100mhz fsb). AGP ligeså.

Hva er dette for noe crap?... Fullt mulig å ha PCI hastighet på 33MHz selv om fsb er 144 eller 500 for den saks skyld. Trenger bare en frekvensomformer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...