nightwo1f Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 hmm. har lite peiling. men har selv athlon 64 i min stasjonære;) tror opteron er den beste versjonen av AMD.. Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 OK! Takk for det ;-) Regner med at Turion er mer beregnet på oppg, mens Sempron e basisversjon og Athlon er spilling, men er veldig usikker :? Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Er det noen som vet om eller har hatt erfaring med denne Hp Pavilion ze2247ea, eller andre 2xxx serie fra HP?? Ville vært fint å vite om det finns noe dårlg/ sakt punkt på den! Lenke til kommentar
Pdisch Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Kort fortalt er Sempron budsjettmodellen for baade stasjonaer og baerbar. Athlon (64)/(X2) er modellen for stasjonaere pcer med krav til ytelse utover kontorbruk, slik som spill og filmeredigering. Athlon M er den gamle baerbare prosessoren til AMD, er vel en Athlon kjerne med lavere effekt. Den er vel naa i stor grad blitt faset ut til fordel for Turion, som er en prosessor designet spesifikt for bruk i baerbare. den kommer i to effektversjoner; MT med ett effektforbruk paa 25 watt og den langt vanligere ML som er paa 35 watt. Naar det kommer til Opteron, saa er det en prosessor som er laget for serverbruk. Grunnen til at den er blitt saapass populaer blant entutiastene er at den strenge kvalitetskontrollen som kreves for aa faa stabile kjerner, ogsaa har gjort at prosessorene er langt mer klokkevennlige enn andre prosessorer til samme prisen. Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Takk for det! Da fikk jeg vite det jeg trengte å vite om Amd`s cpu`er! Har da også sett på Celeron M-serien, men har prøvd en vanlig celeron ,8ghz, og det r noe avdet dårligste og tregeste jeg har prøvd! Min gamle 333mhz P2 var raskere! Lurer på om Celeron M er mye bedre? Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Tenkte også å kjøpe en EKSTERN harddisk, men er det noen som vet om man får eksterne hardisker som drar 10000 o/min? Helst på ca 100gb! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 hvorfor skal du ha det ? og hvilken prisklasse ? Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 skal ha det fordi jeg skal ha en de jeg kan lagre filmer og spill! Skal ha en del filmer, og trenger derfor en rask harddisk! Men kan ta en på 7200 vis den takler å se film på en harddisk fullt av andre filmer uten å hakke! pris rundt 2500kr Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hva med en Maxtor Personal Storage 3100 USB2.0 300GB 16MB 7200RPM til 1495 ,- ? mer enn 100 gb (som du skreiv over..) og billiger en 2k5. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Uansett hva du gjør - Ikke finn på å vurder Celeron engang!! Tro meg.... Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Vet om en som har Celeron i sin bærbare pc, og jeg skjønner det veeeldig godt ka du mener! Hehe, men er Celeron M mye bedre? Og ka e egentlig forskjellene på Intel og Amd. Ka e best på ka? Og finns det andre cpu`er enn Intel og Amd? Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Noen som vet ka som er forskjell på Celeron og Celeron M? Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Leste nettop at Amd skal snart begynne på DDR2-ram, siden min da er DDR, vil da da bli mulig å sette ddr2 ram i den jeg skal kjøpe også bytte hk, eller må jeg bytte cpu, harddisk, grafikk-kort osv?? Vil helst ha DDR2 ram når det kommer! Lenke til kommentar
Pdisch Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Mulighetene til aa skifte hovedkort og slikt i en baerbar pc er svaert daarlige, saa med mindre du har tid til aa vente minst et halvt aar paa at AMD skal lansere en baerbar plattform med stoette for DDR2, saa maa du nok ta til takke med DDR. Men det er egentlig ingen ulempe, DDR er bedre for AMD slik som AMD prosessorene er idag, der CPU'ene foretrekker lave timings istedetfor hoey frekvens paa minnet. Jeg tror uansett at paa en studentpc med ditt budsjett saa er det viktigst aa ha deler som fungerer godt sammen, og DDR2 istedetfor DDR ville nok ikke endret mye til eller fra ytelsen uansett hvilken plattform du skulle velge. Faar du tak i det, kjempeflott, men det boer neppe vaere der mesteparten av pengene dine gaar. Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 ok, blir vel bare ddr da, men skriver du på et engelsk tastatur eller noe? Ser aa istedenfor å osv, hehe! Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Fikk kjøpt pc`en i dag! En Hp Pavilion Ze2000 og er strålende fornøyd! Takk til alle som gadd å hjelpe meg! Kan kanskje lage en liten test av maskinen om det er ønskelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå