orjanbeats Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Vi har bredbånd fra Nextgentel, og betaler for 1,5 mbit, men telefonsentralen vi er knyttet opp mot er så langt unna oss at vi ikke får mer enn 142-145 kbit, dvs under en tiendedel av det vi betaler for. Og det er ikke noe vits i Jeg har ringt til NGT og de sier de ikke kan gjøre noe med det siden telefonlinjen vår er så dårlig. Derfor lurte jeg på, er det noen leverandører som tilbyr skikkelig treigt bredbånd, gjerne 200 kbit eller mindre? I og med at linjen vår ikke klarer mer enn maks 150 kbit uansett, så tror jeg det er det lureste... Og hvis ingen tilbyr <200 kbit, hva er det laveste man får? Takker for hjelp. Lenke til kommentar
orjanbeats Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Evt noen som tilbyr oppringt internett der prinsippet er det samme som for bredbånd; man betaler fast månedspris men kan være så mye på internett man vil? Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Vi har bredbånd fra Nextgentel, og betaler for 1,5 mbit, men telefonsentralen vi er knyttet opp mot er så langt unna oss at vi ikke får mer enn 142-145 kbit, dvs under en tiendedel av det vi betaler for. Og det er ikke noe vits i Jeg har ringt til NGT og de sier de ikke kan gjøre noe med det siden telefonlinjen vår er så dårlig. Derfor lurte jeg på, er det noen leverandører som tilbyr skikkelig treigt bredbånd, gjerne 200 kbit eller mindre? I og med at linjen vår ikke klarer mer enn maks 150 kbit uansett, så tror jeg det er det lureste... Og hvis ingen tilbyr <200 kbit, hva er det laveste man får? Takker for hjelp. 5566074[/snapback] Normalt sett når du sitter på en slik dårlig linje som har en slik drop vil du ikke få muligheten til å få bredbånd i det hele tatt. Da bare avviser de deg når du bestiller. Spørsmålet er vel om ikke et "smal-bånd" også vil droppe ned. Da snakker vi jo fort ISDN. Tele2 har jo en 704/160 linje, men den er jo like dyr som NGT sin 1500 linje til 270kr.. Vet ikke om det er så lurt da nei. Er jo mye flytting av kunder til nærmere sentraler for tiden, så du kan jo håpe på det i fremtiden? Lenke til kommentar
orjanbeats Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Ok nå ringte jeg til NGT igjen og de fikk hastigheten opp på 300 kbit, men det var maks sa de. Noen leverandører som tilbyr ca 300 kbit bredbånd? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ok nå ringte jeg til NGT igjen og de fikk hastigheten opp på 300 kbit, men det var maks sa de. Noen leverandører som tilbyr ca 300 kbit bredbånd? 5566309[/snapback] Du kan antaglig glemme linja hvis du sier den opp, ingen vil levere på en så dårlig linje så behold det du har. Lenke til kommentar
orjanbeats Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Shit, det var synd. Når vi startet abonnementet så måtte det en fyr ut her og gjøre en "utredning" i teleboksen her ute sånn at det kunne monteres bredbånd. Vi betalte 998 kr for det, skulle tro det funket etter det, men neida. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 enten telenor eller tele2 har en løsning med smalbånd, husker ikke hva det heter, men det koster 150-200 i mnd... Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Det er vel ikke sånn at du misforstår her da og får nedlastingshastigheter på 145 kiloBYTE per sekund? Det vil jo tilsvare ca 1,5 mbit. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 telepriser.no er en grei start. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå