Gå til innhold

kjøp varer i kina? www.made-in-china.com

Anbefalte innlegg

leste i ett svenskt data blad for ikke så lenge siden at det var mulig å importere data deler (og andre ting) rett fra fabrikk i kina til 50-60% billigere enn i Sverige. For 50-60% billigere er jo en god del :dribble: Sto til og med ett sted på siden at det var fabrikker som var villig til å pakke det inn som gaver å oppgi at varen ikke var verdt mer en det var lov å importere i det landet man bor. Slik at man da slipper toll!

Er det noen her som har noen erfaring med det? Betaling?

Sto videre at han henta det på flyplassen ett sted i Sverige, KUN 7 dager senere. ( det er jo nesten like raskt som en norsk nettbutikk, og detta er jo sendt fra KINA!!)

Sto til og med at hvis du ville starte en importbedrift, så kunne du regne med å få en del varer gratis.

Men privat personer kunne ikke regne med det! :cry:

Kunne jo bygget ganske heftig pc til en billig penge :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å skrive gave og oppgi mindre verdi enn det varen er verdt, er ulovelig. Da kommer onkel og gir deg smekk på pungen! Uansett tror jeg du skal stresse litt for å komme i kontakt med en seriøs leverandør/fabrikk i kina. Og om du kommer i kontakt med en enkelt fabrikk blir det ikke så mye pc av det, men heller en enkelt komponent

Lenke til kommentar

Ja, det er akkurat pga. deg det svenske databladet har lesere.

1. Oppgir du det som gave og det blir stoppet i tollen (ja, de tar mange stikkprøver, åpner pakken og sjekker) er noen litt ille ute å kjører. Det samme gjelder hvis du oppgir feil verdi av varen. Les mer på www.toll.no

2. Hva med retur av varer som er defekte, angrerett, feilbestilling osv.?

3. Du må veldig ofte ha et organisasjonsnummer/bedrift/enkeltmannsforetak for å få de beste prisene og for å kunne importere.

4. 7 dager. Vel. Mulig det skjer en gang i blandt, men aldri i livet så fort inn til Norge hver gang da norske tollmyndigheter bruker lang tid på å behandle pakker fra utlandet.

Lykke til. Gresset er ikke så grønt som du tror.

Lenke til kommentar

Du kan nok kjøpe varer, men jeg tror ikke at det er kjente merker som Intel, Gainward, Western Digital etc. Fabrikkene kan ikke selge slike varer rett ut av bakdøra - de er produsert på oppdrag og overlates oppdragsgiver. Det er vel heller generiske, ikke-lisens baserte varer det er snakk om.

Til prisen kommer frakten som jeg antar blir flere hundre kroner hvis det skal sendes med fly.

Jeg har faktisk en link du kan titte på (den eneste linken jeg har, det er sikkert en million andre)

http://www.alibaba.com/manufacturers/707/H...Components.html

Lenke til kommentar

Når man ser rundtomkring her på hw .no hvor mange i grunn som har garantisaker og reklamasjon, så vil jeg fraråde å i heletatt kjøpe noe fra Kina eller utlandet forøvrig.

Får du defekt hardware så står du der, i praksis kan glemme garanti, blir rett å slett for tungvint.

Lenke til kommentar

...og du er neppe kredittverdig og da må du betale på forhand og håpe at varene dukker opp og er som forventet og virker. Noe disk du kan gå til for reklamasjon kan du glemme - du må ta direkte kontakt og håpe de er greie. Forøvrig finnes det folk som gir tips om hvordan du forholder deg ved direkte import som Løge som startet AS Direct.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...