zacka Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Jeg har tidligere kunnet reparere en XP installasjon ved å boote på XP-CD'en. Skulle gjøre det på en Packard Bell bærbar som har en ødelagt Windows XP Home No installasjon på disken, men jeg får ikke opp valget om å reparere. Hva gjør jeg? De eneste valgene jeg får er å installere på nytt og reparere via gjenopprettingskonsollen. CD'en jeg bruker en en original Win XP Home SP2 No. Endret 16. februar 2006 av zacka Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hvis du sammenligner med denne guiden: http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...s/xp/Repair.htm Så får du ikke noe valg for 'R' i punkt 3? Antar det betyr at din installasjon er såpass ødelagt at det ikke er mulig å reparere på den måten. Har du forsøkt chkdsk /p og /r i Recovery Console? http://web.ukonline.co.uk/cook/console2.htm Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Det er enkelte OEM versjoner av xp hvor muligheten for reparasjon er fjernet. Mulig du har en sånn? Er ikke sikker på om det cd'en som ikke har mulighet for å reparere, eller om det er det installerte os'et som ikke har mulighet for å bli reparert. Lenke til kommentar
zacka Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Det er riktig at jeg bruker en OEM-CD. Det som også er riktig er at den ødelagte installasjonen var altfor ødelagt til å repareres Måtte kjøre en "clean install". Lenke til kommentar
zacka Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Partisjonen med den gamle XP-installasjonen på Packard Bell'en var såpass ødelagt at jeg måtte kjøre en full reinstall av Windows XP Fikk reddet filene fra DOS med "Norton System Works Premier Recovery Disk Plus" og lagt dem over på en ekstern USB-disk. (Norton Recovery Disken kjører vel en WinPE i bakgrunnen, så det var vel strengt tatt ikke via DOS). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå