Gå til innhold

Elkjøp og Komplett slås sammen?


Gjest Slettet-10579

Anbefalte innlegg

Børsverdien på Komplett var i går 940 millioner

 

Hvordan er det muligt at en butikk kan være vært så mye. :hmm:

Kan umuligt være verdt så mye vel?

5596852[/snapback]

 

Det er vel strengt tatt ikke bare en butikk? De har jo avdelinger i 5 land (sånn ca hvis jeg husker riktig), har store lokaler og er solide leverandører i alle disse landene. I tillegg har de en lagerverdi som er på noen millioner, større avtaler med svært mange andre bedrifter, rett og slett en relativt sett stor markedsverdi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg forstod hva du mente, men det er ikke helt sant at Elkjøp ikke selger komponenter til PC'er! De har diverse komponenter, både på nett og i sine butikker.

Men når det er sagt, vil de jo få mange flere varer å tilby hvis de kjøper opp en av de rendyrkede nettbutikkene som kun selger datakomponenter, og dermed har de en større kundegruppe å henvende seg til og slik fortsette sin egen vekst og forsterke sin egen inntjening :roll:

 

Ikke det at jeg kan si at at jeg liker tanken på det :thumbdown:

Lenke til kommentar
hvorfor kan ikkje elkjøp bare starte sin egen nettbutikk da, ikkje rote seg inn i komplett.no det eneste det resulterer i, er at komplett.no taper kunder.

5598073[/snapback]

Hvis elkjøp skulle kjøpe komplett, kjøper de et ferdig utviklet apparat, med salg, logistikk, markedsandel, goodwill, dvs hele skiten. Det er ikke bare bare å bygge opp fra bunnen. Hvis de beholder profilen til komplett så mister de nok ikke mye kunder, for hvem bryr seg egentlig om hvem som eier de idag..?

I tillegg fjerner de en konkurrent fra markedet og ikke hvem som helst heller.

 

 

Når det gjelder kritikk til posten så tror jeg man snakker litt uten å tenke seg om her. Posten er faktisk ganske effektive på pakker og brev, men det er lite de får gjort med en leveranse de ikke enda har mottatt. Sjekk status på Komplett og følg pakkesporing hos posten.

Lenke til kommentar
hvorfor kan ikkje elkjøp bare starte sin egen nettbutikk da, ikkje rote seg inn i komplett.no det eneste det resulterer i, er at komplett.no taper kunder.

5598073[/snapback]

Hvis elkjøp skulle kjøpe komplett, kjøper de et ferdig utviklet apparat, med salg, logistikk, markedsandel, goodwill, dvs hele skiten. Det er ikke bare bare å bygge opp fra bunnen. Hvis de beholder profilen til komplett så mister de nok ikke mye kunder, for hvem bryr seg egentlig om hvem som eier de idag..?

5602759[/snapback]

Problemet er vel at folk flest her inne er så redde for å miste nerdekreden sin at de aldri ville kjøpt noe hos et elkjøp-eid selskap selv om det i praksis var det samme som før oppkjøpet... :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor klager og snakker om boikott osv. For alt dere vet så kunne elkjøp sammen med komplett blitt den absolutt beste og billigste webshop'n der ute.

 

Er da måte på hvor fordomsfull man skal være. komme med masse ubegrunnet kritikk kun basert på firmanavnet. nei det blir bare for teit..

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor klager og snakker om boikott osv. For alt dere vet så kunne elkjøp sammen med komplett blitt den absolutt beste og billigste webshop'n der ute.

 

Er da måte på hvor fordomsfull man skal være. komme med masse ubegrunnet kritikk kun basert på firmanavnet. nei det blir bare for teit..

5603154[/snapback]

 

Er faktisk ganske enig med deg her :)

Men Elkjøp kan dra en viss plass for min del, fordi jeg har veldig dårlige erfaringer med de både når det gjelder service, og instillingen de har til de som er kunder.

 

Men, de skal ha det at veldig ofte har de helt uslåelige priser på produkter, noen ganger opptil 1000 kroner billigere enn noen som helst nettbutikk og det burde jo telle positivt for forbrukeren :)

 

Det jeg da vil fram til er at ved et eventuelt fremtidig oppkjøp, av for eksempel Komplett, så vil Elkjøp og deres nye sammarbeidspartner ha enda sterkere kort på hånden når de skal gjøre innkjøp for å fylle opp lagerene sine. Og de burde dermed være istand til å skaffe oss forbrukere produkter til en svært fordelaktig pris :thumbup:

 

Så hvis en er villig til å se litt forbi sin egen "fiendtlighet?" til Elkjøp, så kan en sammenslåing med for eksempel Komplett ha store fordeler med seg :w00t:

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...