oysfaerg Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Børsverdien på Komplett var i går 940 millioner Hvordan er det muligt at en butikk kan være vært så mye. Kan umuligt være verdt så mye vel? 5596852[/snapback] Det er vel strengt tatt ikke bare en butikk? De har jo avdelinger i 5 land (sånn ca hvis jeg husker riktig), har store lokaler og er solide leverandører i alle disse landene. I tillegg har de en lagerverdi som er på noen millioner, større avtaler med svært mange andre bedrifter, rett og slett en relativt sett stor markedsverdi. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 komplett er vel for stort til å bli kjøpt opp av elkjøp.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Nei, det er de absolutt ikke - elkjøp kan uten problemer skaffe kapital til slikt. Men spørsmålet er om det er særlig lønnsomt . Lenke til kommentar
RockFord_ Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Uansett hvilken netbutikk de kjøper så kommer jeg til og slutte/aldri handle der. Er anti elkjøp. Av mange grunner. De er rett og slett håpløse i alle tilfeller. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Tja, ok da Alastor.. tror ikke det er noe sjakktrekk av komplett å bli kjøpt opp av elkjøp uansett x] Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Komplett.no er på børs så det er bare å få eierne til å selge aksjer det . Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 hvorfor kan ikkje elkjøp bare starte sin egen nettbutikk da, ikkje rote seg inn i komplett.no det eneste det resulterer i, er at komplett.no taper kunder. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 hvorfor kan ikkje elkjøp bare starte sin egen nettbutikk da, ikkje rote seg inn i komplett.no det eneste det resulterer i, er at komplett.no taper kunder. 5598073[/snapback] Helt enig...jeg vil ikke at en nettbutikk blir ødelagt av Elkjøp :!: Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 hvorfor kan ikkje elkjøp bare starte sin egen nettbutikk da, ikkje rote seg inn i komplett.no det eneste det resulterer i, er at komplett.no taper kunder. 5598073[/snapback] www.elkjop.no ? Lenke til kommentar
Fantasy6 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 hvorfor kan ikkje elkjøp bare starte sin egen nettbutikk da, ikkje rote seg inn i komplett.no det eneste det resulterer i, er at komplett.no taper kunder. 5598073[/snapback] Hvis jeg ikke tar helt feilt så har vel Elkjøp sin egen nettbutikk her Correct me if I'm wrong Lenke til kommentar
coban Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Meningen med kjøp av en annen nettbutikk er å kjøpe en inngang i markedet for 'komponenter' og den slags. Det er en av de få gruppene som elkjøp faktisk ikke selger. Lenke til kommentar
Fantasy6 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Elkjøp selger jo pr dags dato komponenter, om enn et litt begrenset utvalg... Sist jeg sjekket var harddisk hvertfall en komponent i PC'en Lenke til kommentar
coban Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Elkjøp selger jo pr dags dato komponenter, om enn et litt begrenset utvalg... Sist jeg sjekket var harddisk hvertfall en komponent i PC'en 5599533[/snapback] Jeg håper da inderlig at du forstod 'hva' jeg mente - eller måtte du bare finne noe å kritisere. Lenke til kommentar
Fantasy6 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Ja jeg forstod hva du mente, men det er ikke helt sant at Elkjøp ikke selger komponenter til PC'er! De har diverse komponenter, både på nett og i sine butikker. Men når det er sagt, vil de jo få mange flere varer å tilby hvis de kjøper opp en av de rendyrkede nettbutikkene som kun selger datakomponenter, og dermed har de en større kundegruppe å henvende seg til og slik fortsette sin egen vekst og forsterke sin egen inntjening Ikke det at jeg kan si at at jeg liker tanken på det Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 hvorfor kan ikkje elkjøp bare starte sin egen nettbutikk da, ikkje rote seg inn i komplett.no det eneste det resulterer i, er at komplett.no taper kunder. 5598073[/snapback] Hvis elkjøp skulle kjøpe komplett, kjøper de et ferdig utviklet apparat, med salg, logistikk, markedsandel, goodwill, dvs hele skiten. Det er ikke bare bare å bygge opp fra bunnen. Hvis de beholder profilen til komplett så mister de nok ikke mye kunder, for hvem bryr seg egentlig om hvem som eier de idag..? I tillegg fjerner de en konkurrent fra markedet og ikke hvem som helst heller. Når det gjelder kritikk til posten så tror jeg man snakker litt uten å tenke seg om her. Posten er faktisk ganske effektive på pakker og brev, men det er lite de får gjort med en leveranse de ikke enda har mottatt. Sjekk status på Komplett og følg pakkesporing hos posten. Lenke til kommentar
JourNey Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 komplett kunne da hatt positiv innvirkning på elkjøp? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 hvorfor kan ikkje elkjøp bare starte sin egen nettbutikk da, ikkje rote seg inn i komplett.no det eneste det resulterer i, er at komplett.no taper kunder. 5598073[/snapback] Hvis elkjøp skulle kjøpe komplett, kjøper de et ferdig utviklet apparat, med salg, logistikk, markedsandel, goodwill, dvs hele skiten. Det er ikke bare bare å bygge opp fra bunnen. Hvis de beholder profilen til komplett så mister de nok ikke mye kunder, for hvem bryr seg egentlig om hvem som eier de idag..? 5602759[/snapback] Problemet er vel at folk flest her inne er så redde for å miste nerdekreden sin at de aldri ville kjøpt noe hos et elkjøp-eid selskap selv om det i praksis var det samme som før oppkjøpet... Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hehe, de med størst 'nerdekred' er vel ikke nødvendigvis de mest kjøpesterke. Vi som har jobb og med en alder på det dobbelte av fjortisser legger vel igjen mest penger på komplett vil jeg tro. (bortsett frai mai når alle svir av konfirmasjonspengene sine ) Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Skjønner ikke hvorfor klager og snakker om boikott osv. For alt dere vet så kunne elkjøp sammen med komplett blitt den absolutt beste og billigste webshop'n der ute. Er da måte på hvor fordomsfull man skal være. komme med masse ubegrunnet kritikk kun basert på firmanavnet. nei det blir bare for teit.. Lenke til kommentar
Fantasy6 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Skjønner ikke hvorfor klager og snakker om boikott osv. For alt dere vet så kunne elkjøp sammen med komplett blitt den absolutt beste og billigste webshop'n der ute. Er da måte på hvor fordomsfull man skal være. komme med masse ubegrunnet kritikk kun basert på firmanavnet. nei det blir bare for teit.. 5603154[/snapback] Er faktisk ganske enig med deg her Men Elkjøp kan dra en viss plass for min del, fordi jeg har veldig dårlige erfaringer med de både når det gjelder service, og instillingen de har til de som er kunder. Men, de skal ha det at veldig ofte har de helt uslåelige priser på produkter, noen ganger opptil 1000 kroner billigere enn noen som helst nettbutikk og det burde jo telle positivt for forbrukeren Det jeg da vil fram til er at ved et eventuelt fremtidig oppkjøp, av for eksempel Komplett, så vil Elkjøp og deres nye sammarbeidspartner ha enda sterkere kort på hånden når de skal gjøre innkjøp for å fylle opp lagerene sine. Og de burde dermed være istand til å skaffe oss forbrukere produkter til en svært fordelaktig pris Så hvis en er villig til å se litt forbi sin egen "fiendtlighet?" til Elkjøp, så kan en sammenslåing med for eksempel Komplett ha store fordeler med seg Endret 14. februar 2006 av Fantasy6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg