Gå til innhold

Elkjøp og Komplett slås sammen?


Gjest Slettet-10579

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Næh...har uansett sluttet å handle der etter mange år som kunde. De er ganske enkelt blitt for dyre i forhold til mange konkurrenter, ikke minst enkelte som man ikke finner i prisguiden. Eksempelvis kjøpte jeg en 300GB disk nylig til ca. kr 950, samme disken kostet kr11xx på Komplett.

 

Det går i Netshop og SHG her om dagen.

Lenke til kommentar
Næh...har uansett sluttet å handle der etter mange år som kunde. De er ganske enkelt blitt for dyre i forhold til mange konkurrenter, ikke minst enkelte som man ikke finner i prisguiden. Eksempelvis kjøpte jeg en 300GB disk nylig til ca. kr 950, samme disken kostet kr11xx på Komplett.

 

Det går i Netshop og SHG her om dagen.

5566106[/snapback]

 

Netshop her og

raske levering, god service

Lenke til kommentar

Haha, dette er jo digi.no som lager en "kjempesak" av ingenting. Ren morsom lesning...skal vi se. Er basert på en artikkel fra aftenposten som sier at elkjøp vil øke sin andel av salg over nett i forhold til salg i butikk til 20%. Og da utelukker de ikke oppkjøp av evt andre nettbutikker.

 

Følgende sies om komplett.no:

 

"- Komplett er børsnotert, og vi ønsker ingen spekulasjon i dette, sier Bjønnes til digi.no. "

 

Og følgende drar digi.no ut av det:

 

"Elkjøp kan velge mellom et stort antall aktører, selv om det norske markedet er lite.

Men han vil ikke kommentere spørsmål fra digi.no om oppkjøpskandidater kan være Komplett eller MPX, de to største IT-nettbutikkene.

 

Men han benekter altså heller ikke at Elkjøp har ambisjoner på toppnivå. Børsverdien på Komplett var i går 940 millioner, men Elkjøp har rike eiere - selskapet er i dag eid av England-baserte Dixons."

 

Suppe på spiiiiker type stor :)

Lenke til kommentar

Hverken NETSHOP eller SHG tjener penger, de har omsetning. Og den omsetningen er tragisk lav i forhold til Komplett.

 

Komplett tjener faktisk penger. På sikt så vil både NETSHOP og SHG øke prisene - dette har faktisk netshop sagt i tidligere intervjuer.

 

De nerdene som sjekker 10 nettsteder før de handler en disk til 1000NOK vil uansett kun handle der de får varen billigst - og slik tjener man ikke penger. Man tjener penger på kundeforhold - og der er komplett best.

Lenke til kommentar
Handler kun fra Netshop nå grunnet god service og rask levering - noe komplett desverre ikke har. (altså rask levering)

5568213[/snapback]

 

Har ikke handlet hos Komplett på en stund, men husker jula for to år siden da jeg la inn en bestilling på søndag i romjulen, den ble sendt samme dag.

Lenke til kommentar
Handler kun fra Netshop nå grunnet god service og rask levering - noe komplett desverre ikke har. (altså rask levering)

5568213[/snapback]

 

 

leverer ikke komplett raskt nå, bestilte en komplett pc til stavanger, det tok 2 dager så sto den på stavanger postkontor.... jeg syns komplett er veldig bra, men de har gått betydelig opp i pris i deet siste....

Lenke til kommentar
Handler kun fra Netshop nå grunnet god service og rask levering - noe komplett desverre ikke har. (altså rask levering)

5568213[/snapback]

Leveringstiden avhenger 90% av hvorvidt posten får somlet seg til å gjøre jobben sin, noe den dessverre ofte ikke gjør. Ta dette i betraktning før du sverter butikker, og ta eventuelt med grunnen til at dette er Komplett sin feil. Forøvrig kan man faktisk ikke klandre butikkene hvis man bestiller en vare de ikke har på lager og det tar lang tid før den kommer.

Lenke til kommentar
Handler kun fra Netshop nå grunnet god service og rask levering - noe komplett desverre ikke har. (altså rask levering)

5568213[/snapback]

Leveringstiden avhenger 90% av hvorvidt posten får somlet seg til å gjøre jobben sin, noe den dessverre ofte ikke gjør. Ta dette i betraktning før du sverter butikker, og ta eventuelt med grunnen til at dette er Komplett sin feil. Forøvrig kan man faktisk ikke klandre butikkene hvis man bestiller en vare de ikke har på lager og det tar lang tid før den kommer.

5571583[/snapback]

 

Hadde du bare visst hva du snakker om. Jeg og nære venner av meg har utallige bestillinger til Komplett hvor det har vært mer enn nok av varen(e) jeg har bestilt på lager, men de har ikke PAKKET ned disse varene før mange ARBEIDSdager etter bestilling. Da er det slettes ikke posten sin feil at det går treigt. Status for håndtering av ordre står nemlig på mine sider, og den kan følges hver dag. At 90% av seine leveringer skyldes posten bestilt fra Komplett er derfor ikke tilfelle etter det jeg har sett og opplevd. Har også lest mye om treig pakking fra Komplett sin side her på forum, dog skal jeg ikke bruke det som hovedargument, men bare til opplysning.

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar
Næh...har uansett sluttet å handle der etter mange år som kunde. De er ganske enkelt blitt for dyre i forhold til mange konkurrenter, ikke minst enkelte som man ikke finner i prisguiden. Eksempelvis kjøpte jeg en 300GB disk nylig til ca. kr 950, samme disken kostet kr11xx på Komplett.

 

Det går i Netshop og SHG her om dagen.

5566106[/snapback]

 

På SHG koster det jo 180 kroner i frakt enls

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...