Gå til innhold

Dårlig dvd-spiller i xbox 360?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det minner om det som skjer på ps2en min. Jeg har første versjon av ps2 og der var det det samme problemet på noen filmer. Slik at jeg fikk lyden 5 sekunder etter at det skjedde i filmen. En bil sprengte, og filmen er over i en helt ny scene, og da kommer eksplosjon lyden og skrik fra redde folk osv... var veldig irriterendes.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke problmer med lyden, men på bildet derimot blir det en hvit flimring midt på bildet, spesielt ved mye bevegelse. Har prøvd med 2 forskjellig Xbox360 siden min første krasja. Kjører bildet på en 32"lcd HD-tv på compositutgang. Bildet er helt bra ved bruk av dvd-spilleren jeg kjøpte på Clas Ohlson for 399.-.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke problmer med lyden, men på bildet derimot blir det en hvit flimring midt på bildet, spesielt ved mye bevegelse. Har prøvd med 2 forskjellig Xbox360 siden min første krasja. Kjører bildet på en 32"lcd HD-tv på compositutgang. Bildet er helt bra ved bruk av dvd-spilleren jeg kjøpte på Clas Ohlson for 399.-.

5582044[/snapback]

 

Kjører du signalet fra 360en din inn på en av TVens utganger, er det ikke rart det blir baluba.

 

Regner med at innlegget ditt har et par skriveleifer, og at du mener du kjører signalet inn på LCD TVens komponentinngang ? (Ikke mye vits i å kjøre 360ens signal inn på en kompositt inngang på en HDTV iallefall, det er å be om dritdårlig resultat ved oppskalereing o.l.)

 

Hvilken TV er det forresten ?

Lenke til kommentar

Ser nå at når xbox 360 automatisk settes til 50 hz når det jeg ser på dvd , har en lcd hd med komponent kabel

 

 

men merker små hakking på noen filmer så jeg tok en liten test :

 

orginal filmer : fungerer helt fint

 

brente pal filmer : fungerer helt fint

 

brente ntsc filmer : da kommer den små hakkingen

 

 

får ikke prøvd orginale ntsc filmer, men vil tro det blir samme problemet

 

 

 

så konklusjonen er vel at filmer i PAL fungerer flott og ntsc ikke fungerer bra. kan vel ikke kalles en bug siden xbox 360 ikke skal spille ntsc format filmer

 

men på gamle xbox fungerte det fint

Lenke til kommentar

Problemet ligger ofte i forskjellige filmer, uansett regionskode. Jeg har hatt alle mulige problemer med alle mulig slags filmer, noe som virkelig ikke burde være et faktum. Men, det er DVDspilleren til 360 som bare er dårlig regner jeg med. Selv om dette kanskje er sant, så er det fortsatt ikke noe lyst i meg å kjøpe en DVDspiller til 4000 spenn på grunn av enkelte problemer med enkelte filmer.

Lenke til kommentar
Problemet ligger ofte i forskjellige filmer, uansett regionskode.

5588904[/snapback]

Det tror jeg også; det er nok enkelte uheldige kombinasjoner som ikke fungerer optimalt. Selv har jeg sett mange filmer på min 360, men kun hatt problem med A/V-sync en gang - og det var på en PAL-DVD. Har aldri hatt problemer med 'hakking'.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Jeg har ikke problmer med lyden, men på bildet derimot blir det en hvit flimring midt på bildet, spesielt ved mye bevegelse. Har prøvd med 2 forskjellig Xbox360 siden min første krasja. Kjører bildet på en 32"lcd HD-tv på compositutgang. Bildet er helt bra ved bruk av dvd-spilleren jeg kjøpte på Clas Ohlson for 399.-.

5582044[/snapback]

 

Kjører du signalet fra 360en din inn på en av TVens utganger, er det ikke rart det blir baluba.

 

Regner med at innlegget ditt har et par skriveleifer, og at du mener du kjører signalet inn på LCD TVens komponentinngang ? (Ikke mye vits i å kjøre 360ens signal inn på en kompositt inngang på en HDTV iallefall, det er å be om dritdårlig resultat ved oppskalereing o.l.)

 

Hvilken TV er det forresten ?

5585247[/snapback]

 

 

Mener komponent, ja.

Det er en Diboss jeg kjøpte fra komplett.

Det virker helt fint på spill og på film fra filer. Det er bare dvd som er problemet. Samme om det er NTSC eller Pal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...