annej Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Eller er det kanskje utopisk av meg å forvente en bra nok bærbar pc til en sånn pris? Makspris som sagt 6000...dette nykjøpet kommer uventet pga uopprettelig datakrasj og pengebeholdningen er ikke stor. Mine krav er ganske beskjedne. Pcen skal brukes til surfing, lagring evt behandling av digitale bilder, brenning og nedlasting av musikk, og mail. Trådløst nettverk må jeg vel ha, siden jeg har oppkobling via kabel..? Er ikke smartest i verden når det gjelder pc'er... Er også en fordel om pcn inkluderer windows xp. Fujitsu Siemens AMILO Pro V2030 Edition ble anbefalt av dinside i desember som et bra kjøp. Er det noen som har synspunkter på dette? Den forrige bærbare jeg hadde slo seg av hele tiden pga overoppheting, og viften lagde mye støy. Dette ønsker jeg å unngå denne gangen. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 "Den forrige bærbare jeg hadde slo seg av hele tiden pga overoppheting" Det der er en reklamasjonsgrunn, det er jo en tydelig mangel på produktet - ikke at det er så nyttig informasjon nå, men noe å tenke på hvis du skulle få problemer en annen gang... Hvis du har oppkobling gjennom kabel så har du en boks som du kan koble deg på, i utgangspunktet tenker jeg at du har brukt en ledning mellom den og pc'n? Har desverre ingen konkrete råd, men det er det nok noen andre som har... Lenke til kommentar
annej Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 "Den forrige bærbare jeg hadde slo seg av hele tiden pga overoppheting" Det der er en reklamasjonsgrunn, det er jo en tydelig mangel på produktet - ikke at det er så nyttig informasjon nå, men noe å tenke på hvis du skulle få problemer en annen gang... Hvis du har oppkobling gjennom kabel så har du en boks som du kan koble deg på, i utgangspunktet tenker jeg at du har brukt en ledning mellom den og pc'n? Har desverre ingen konkrete råd, men det er det nok noen andre som har... 5565687[/snapback] Hm ja.. var på elkjøp, det som skjedde med den forrige var at en liten "stikke" inni strømtilførselen, altså den du stikker inn i pcn for å få strøm, knakk, og de på elkjøp mente at de ikke ville lodde dette fordi strømmen gikk rett til hovedkortet. Jeg spurte om jeg kunne klage på et dårlig produkt, men det mente de var for sent da jeg hadde hatt pcn i 2 år og en uke..... Nei jeg hadde ingen ledning mellom, jeg kjøpte en trådløs "sender". Men tror du jeg har en reklamasjons sjanse? Lenke til kommentar
dh_iglocska Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Eller er det kanskje utopisk av meg å forvente en bra nok bærbar pc til en sånn pris? Makspris som sagt 6000...dette nykjøpet kommer uventet pga uopprettelig datakrasj og pengebeholdningen er ikke stor. Mine krav er ganske beskjedne. Pcen skal brukes til surfing, lagring evt behandling av digitale bilder, brenning og nedlasting av musikk, og mail. Trådløst nettverk må jeg vel ha, siden jeg har oppkobling via kabel..? Er ikke smartest i verden når det gjelder pc'er... Er også en fordel om pcn inkluderer windows xp. Fujitsu Siemens AMILO Pro V2030 Edition ble anbefalt av dinside i desember som et bra kjøp. Er det noen som har synspunkter på dette? Den forrige bærbare jeg hadde slo seg av hele tiden pga overoppheting, og viften lagde mye støy. Dette ønsker jeg å unngå denne gangen. 5565632[/snapback] Dette her ser ganske bra ut. Fujitsu Siemens maskinen som du har nevnt har dårligere specs, på komplett sin side står det at den bare har 1 timers levetid... Asusen også har et bedre CPU (1.4 vs 1.6), widescreen skjerm, webcam og en ATi X200 isteden for Via og en 8 cellers batteri (Fujitsu Siemens = 3 celler). Lenke til kommentar
annej Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Dette her ser ganske bra ut. Fujitsu Siemens maskinen som du har nevnt har dårligere specs, på komplett sin side står det at den bare har 1 timers levetid... Asusen også har et bedre CPU (1.4 vs 1.6), widescreen skjerm, webcam og en ATi X200 isteden for Via og en 8 cellers batteri (Fujitsu Siemens = 3 celler). 5565719[/snapback] ok, jeg stoler på deg jeg MEN har den cd brenner og trådløst nettverk? De spesifikasjonene jeg leser er jo gresk/hebraisk for meg Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Dette her ser ganske bra ut. Fujitsu Siemens maskinen som du har nevnt har dårligere specs, på komplett sin side står det at den bare har 1 timers levetid... Asusen også har et bedre CPU (1.4 vs 1.6), widescreen skjerm, webcam og en ATi X200 isteden for Via og en 8 cellers batteri (Fujitsu Siemens = 3 celler). 5565719[/snapback] ok, jeg stoler på deg jeg MEN har den cd brenner og trådløst nettverk? De spesifikasjonene jeg leser er jo gresk/hebraisk for meg 5565786[/snapback] Jepp, det gjør den Nettverkstilknytning:Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g Optisk lagring: CD-RW- / DVD-ROM-kombinasjon Lenke til kommentar
annej Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 leste på et annet forum dette "Men det du iallefall må styre unna er pc'er som bruker "AMD sempron" eller "Intel Celeron" Da begge disse har betraktlig lavere ytelse enn både Pentium Mobile og AMD Athlon seriene." altså, det ser ut som om pentium m er å anbefale. Betyr det at jeg må betraktelig opp i pris? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Nei. Det er en myte at celeron er så dårlig. Celeron M er faktisk en meget bra prosessor, som er nesten like rask som Pentium M. Grunnen til at så mange (uvitende) ikke anbefaler Celeron er at den har fått et dårlig rykte. Grunnen til dette er en prosessor som ikke lages lenger som var dårlig. (socket 478, med 128kbyte cache). Celeron M er et bra kjøp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ja, hvis du vil ha "skikkelig" ytelse, så må du betale for det. MEN: "surfing, lagring evt behandling av digitale bilder, brenning og nedlasting av musikk, og mail" krever ikke akkurat det raskeste av det raske, så en AMD Sempron eller Celeron-M burde ikke være noe problem. Skal du derimot finne på å spille, må du nok opp i en helt annen klasse av bærbare Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Ville heller ikke bekymret meg for Celeron -M for bruken du beskriver, tror denne maskinen er ett bra kjøp til ditt bruk: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317854&cks=PRL HDen er litt liten og det er for lite RAM(bør være minst 512MB til WinXP), men det kan oppgraderes enten omgående eller ved en senere anledning. Men dersom du hadde litt mer penger, ville jeg valgt denne(en solid sak): http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317566&cks=PRL Endret 7. februar 2006 av kindings Lenke til kommentar
dh_iglocska Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ja, hvis du vil ha "skikkelig" ytelse, så må du betale for det. MEN:"surfing, lagring evt behandling av digitale bilder, brenning og nedlasting av musikk, og mail" krever ikke akkurat det raskeste av det raske, så en AMD Sempron eller Celeron-M burde ikke være noe problem. Skal du derimot finne på å spille, må du nok opp i en helt annen klasse av bærbare 5565857[/snapback] Asusen er god nok for spill med lave instillinger (RX200). Celeron M har faktist samme ytelse som Pentium M Banias, men mangler Speedstep eller hva som helst det heter hos Intel. Det gjør at CPUen ikke går ned til ca 800mhz når man bare bruker Internet explorer eller liknende. Lenke til kommentar
Bluespider Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ikke tenk på å kjøpe ny! DU HAR FORTSATT REKLAMASJONSRETT!! Enhver dings som koster mer enn ca kr. 100 OG er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, har automatisk 5 års reklamasjon. Reklamasjon innebærer at SELGER skal erstatte/reparere feilen/mangelen. Garanti er bare en filleting som IMPORTØR/PRODUSENT setter for å selger mer (viser liksom kvalitet) - og dermed er noe DE betaler for. Og her kommer det beste: Siden Elkjøp selv sier at de ikke vil reparere - ja da kan du kreve pengene tilbake. Og det er jo ganske digg - penger tilbake + 6.000 = fet bærbar + mye moro Les mer her og løp til Elkjøp med kvittering og utskrift De blir litt mugne, men utskriften er krystallklar - jeg fikk min reparasjon, jeg - selv det var 4 dager til vaskemaskinen var 5 år gammel Glemte jeg å nevne at du har rett til låne-PC etter 1 uke Spør om råd igjen når du vet hvor mye du får i erstatning fra Elkjøp... Go Girl MVH Lady Bluespider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå