tuxerator Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) http://www.nintendorevolution.ca/02062006/...endo_revolution dette kan ha stor påvirkning på Revolution hvis det viser seg at de faktsk har planer for Revolution Endret 8. februar 2006 av tuxerator Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Dette står på en Nintendo webside. Og de prøver å lage det som noe avslørende, noe Microsoft har prøvd å skjule bla bla, Mircrosoft har det ille nok med dårlig omtale etter 360 launch, og nå dette.. katastrofe... Tviler ikke på at uttalelsen er sann. Men det er det web stedets vinkling som blir litt teit. Over på 360updates.com så siterer de til intervjuer med Microsoft ledelsen, Gates og Peter More som faktisk uttrykker beundring over Nintendo og kontrolleren, og at de gjerne hadde gitt alle sine Ferrarier for å få Mario skaperen til å lage 360 spill. Det er så mange talentfulle utviklere til Nintendo og den konsollen blir en suksess uansett. Tror ikke denne saken er noe dramatisk for Microsoft i hele tatt. Deres hovedkonkurrent blir nok PS3. Dr.Peedee Endret 7. februar 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Alt kan vinkles på forskjellige måter. At en av utviklerene av Halo kunne tenkt seg å lage spill til revolution er en helt annen ting en at det faktisk er planer for det. Det er lov å drømme men det skjer aldri. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Sant... men det er lov å håpe Nintendo kommer nok mest sansynligvis til å markedsføre konsollen som en 1st person shooter konsoll og party konsoll så det kommer nok til å bli mange gode 1st person shotere uansett... gleder meg til å teste ut Metroid på Revolution Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jo flere FPS-spill des bedre. Gleder meg fryktelig til Metroid Prime 3 selv! Nintendo kommer ikke til å si noe om spillene før de føler spillene er klare for å visest uansett, så vi får bare vente. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg gleder meg også til Metroid Prime 3, blir morsomt å se hvordan man styrer på spillet. Kanskje man bruker kontrollen til å peke på skjermen hvor man vil skyte? Noe alá point blank og time crisis. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Noe som ville blitt totalt miss i mine øyne, hadde vært altfor tungvint å styre slik. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Det er jo allerede blitt laget en demo med kontrollen og metroid 2, der man bruker kontrolleren som en "mus" og styrer med analogstikka som festes på, og peker med kontrolleren. Ifølge de som har prøvd det føles det veldig naturlig og mange ganger bedre enn dagens konsolløsninger Lenke til kommentar
Xaero Chief Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Metroid Prime var en ELENDIG versjon av Halo.. Ikke mer å si om det spillet.. I motsetning til Halo, som faktisk er Dritbra! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Man sammelikner ikke MP med halo. MP har sin helt egen særhet som ikke var sett i spillverden før. Halo, som jeg elsker, er strengt tatt ikke annet en en klassisk FPS med en god historie. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Metroid Prime var en ELENDIG versjon av Halo.. Ikke mer å si om det spillet.. I motsetning til Halo, som faktisk er Dritbra! 5567346[/snapback] Elendig version av Halo? De hadde jo ingen likheter? (heldigvis, MP er mye bedre) MP har førøvrig bedre ranking på Gamerankings.com enn både halo og halo2. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Metroid Prime var en ELENDIG versjon av Halo.. Ikke mer å si om det spillet.. I motsetning til Halo, som faktisk er Dritbra! 5567346[/snapback] Nå vil jeg heller kalle Metroid Prime et "1st person adventure action eventyr spill" mer enn et "1st person shooter spill". Har aldri spilt noen spill som kan semmenlignes med Metroid Prime. Og si at spillet er søppel er din personlige mening. Hadde selv Halo og syntes at det ikke dugde på noe annet enn multi-player (som jeg uansett spiller på 1sr person shooter spill på PC), det er min mening om Halo, Halo er et spill med mye kvalitet og bra grafikk, lyd og kontroll, men ikke noe for meg. Men du kan jo selv sammenligne, scoren er så å si identiske: http://www.gamestats.com/objects/015/015922/articles.html 9.4 avarage http://www.gamestats.com/objects/015/015922/articles.html 9.4 avarage http://www.gamespot.com/gamecube/action/me...w.html?mode=web 9.6 avarage http://www.gamespot.com/xbox/action/halo/r...w.html?mode=web 9.6 avarage Endret 7. februar 2006 av tuxerator Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 SKaperne bak Halo og Halo 2 er Bungie for de som ikke visste dette. Lenge utviklet de spill kun til mac, men gikk så over til PC og Xbox-plattformen og utviklet blant annet Halo-franchisen. Nå vet jeg ikke hvordan det er med dem. Altså om de er under eierskap av Microsoft eller om de er 100% selvstendige. At de ser lyst på Revolution er det jo ingen grunn til at de ikke skulle gjøre, for Revolution er jo en konsoll mange utviklere nettop liker ideen med. En bruker på nintendo forumet har jo satt op en tråd der han poste link og quoter intervjuer og kommentarer med spillutviklere som sier at de liker ideen til Nintendo med Revolution. Om Bungie skulle ha frie tøyler i henhold til Mcirosoft ser jeg ingen grunn til at de ikke skulle kunne utvikle et spill eller fler til Revolution. De har jo med Halo og Halo 2 bevist at de kan lage gode spill, og med en så lekker konsoll må det jo nesten bli bra. Sist men ikke minst har jeg selv Metroid Prime 2: Echoes, og synes det er et kjempe bra spill. Men alle skal for all del få synes det de vil. Så om du synes at Metroid Prime var et dårlig søppelspill synes jeg synd på deg, men du får nå ha det koselig med Halo og Halo 2. Snorre Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Fatter ikke at noen kan si at Metroid Prime -serien er dårlig. Liker du ikke spillet er det greit, men å påstå at det er dårlig bare fordi man liker f.eks. Halo bedre er bare så utrolig teit. Jeg har testet begge ganske betydelig og som man sier kan de neppe sammenlignes annet enn at de begge spilles store deler som FPS. Personlig foretrekker jeg Metroid Prime over Halo pga. veldig mange grunner. Echoes var en perle av et spill, både spillbarhet, historie og grafisk. Om Bungie lager spill for Nintendo er jeg litt usikker på, de er jo under MS som Orresnei nevner. Men nå har jo Rare også fått en frihet til å lage spill til Nintendo DS. Nå er det da et helt annet marked, så det er vel heller tvilsomt at MS vil konkurrere med sin egen konsoll. Nå er det veldig stor interesse for Revolution hos mange utviklere, det er godt å se at Nintendo får støtte fra flere respekterte utviklere. GC manglet dette i stor grad, spesielt fra tredjeparty utviklere. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Fatter ikke at noen kan si at Metroid Prime -serien er dårlig. Liker du ikke spillet er det greit, men å påstå at det er dårlig bare fordi man liker f.eks. Halo bedre er bare så utrolig teit. 5568638[/snapback] En annen ting er å klare å skille mellom kvaliteten i et spill og ens personlige meninger... f.eks, jeg liker ikke Final Fantasy serien, men det er et spill av høy kvalitet og jeg kan ikke si at det er dårlig bare fordi jeg ikke liker det. Hvis man skal snakke om dårlig kvalitet i spill snakker vi om: Minority Report: Everybody Runs Charlie and the Chocolate Factory Bad Boys: Miami Takedown Dette er noen eksempler på dårlige spill, da snakker vi om spill som kun er laget for å tjene penger uten å tenke på forbrukeren (ofte fordi de vet kommer til å selge pga navnet), ensformige spill og spill med dårlig kontroll. Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hva en person syntest er best av Metroid og HALO kan da ikke diskuteres... Selv foretrekker jeg HALO... ingen kan gjøre noe med det. Angående disse utalelsene tror jeg ikke det vil ha noen innvirkning på hverken 360 eller Revolution på noensomhelst måte... for det første skjer det nok ikke, og bare fordi en utvikler syntest en konsoll virker fristende betyr det ikke at han syntest den er "best" av alle... Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Hva en person syntest er best av Metroid og HALO kan da ikke diskuteres...Selv foretrekker jeg HALO... ingen kan gjøre noe med det. Angående disse utalelsene tror jeg ikke det vil ha noen innvirkning på hverken 360 eller Revolution på noensomhelst måte... for det første skjer det nok ikke, og bare fordi en utvikler syntest en konsoll virker fristende betyr det ikke at han syntest den er "best" av alle... 5569109[/snapback] Det er sant, at uttalelsene ikke har noe å si for Xbox 360 og veldig lite for Nintendo (bortsett fra at navnet dems har blitt nevt hos noen som har laget et meget bra og populært spill), hvis Bungie derimot (eller noen fra teamet) bestemmer seg for å lage et spill til Revolution (og om det blir bra) vil det ha stor påvirkning på Revolution selv om det ikke nødvendigvis kommer til å ha noe særlig påvirkning på Xbox 360. Nå er det ikke snakk om hvilket kontroll som er best av alle, Revolution kontrollen kommer nok ikke heller til å bli optimal på f.eksempel tradisjonelle slåss spill, men den er unik og det er fakta. Personlig tror jeg at Revolution kontrollen kommer til å bli overlegen på 1st person shooters. Nå er det ingen som har lest hele interuet heller, bladet har ikke kommet ut engang... "The father of the Halo series, Jason Jones, is extremely interested in working on the Nintendo Revolution, according to the latest issue of EGM... In the interview Mr. Jones talks about a FPS on the system and some of the great ideas he had for it." http://sports.joystiq.com/2006/02/07/halo-...dos-revolution/ men hvis det stemmer så er uttalelsen ganske rett frem... Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hva en person syntest er best av Metroid og HALO kan da ikke diskuteres...Selv foretrekker jeg HALO... ingen kan gjøre noe med det. Angående disse utalelsene tror jeg ikke det vil ha noen innvirkning på hverken 360 eller Revolution på noensomhelst måte... for det første skjer det nok ikke, og bare fordi en utvikler syntest en konsoll virker fristende betyr det ikke at han syntest den er "best" av alle... 5569109[/snapback] Det er sant, at uttalelsene ikke har noe å si for Xbox 360 og veldig lite for Nintendo (bortsett fra at navnet dems har blitt nevt hos noen som har laget et meget bra og populært spill), hvis Bungie derimot (eller noen fra teamet) bestemmer seg for å lage et spill til Revolution (og om det blir bra) vil det ha stor påvirkning på Revolution selv om det ikke nødvendigvis kommer til å ha noe særlig påvirkning på Xbox 360. Nå er det ikke snakk om hvilket kontroll som er best av alle, Revolution kontrollen kommer nok ikke heller til å bli optimal på f.eksempel tradisjonelle slåss spill, men den er unik og det er fakta. Personlig tror jeg at Revolution kontrollen kommer til å bli overlegen på 1st person shooters. Nå er det ingen som har lest hele interuet heller, bladet har ikke kommet ut engang... "The father of the Halo series, Jason Jones, is extremely interested in working on the Nintendo Revolution, according to the latest issue of EGM... In the interview Mr. Jones talks about a FPS on the system and some of the great ideas he had for it." http://sports.joystiq.com/2006/02/07/halo-...dos-revolution/ men hvis det stemmer så er uttalelsen ganske rett frem... 5569369[/snapback] Jeg har sagt så mange ganger tidligere at før vi døper Revo kontrolleren som "den ultimate FPS kontrollen", skal vi ta det litt med ro. Jeg sier ikke at du har sagt det, men har lest om så utrolig mange fans av den som påstår at "FPS kommer til å bli forandret for alltid". Mens vi egentlig bør ta det helt med ro, og innse at svakheter kan like raskt forekomme som styrke. Men er ikke Bungie en andre-parti utvikler da? Altså ikke lov til å lage spill til noen andre maskiner enn det MS sier... Eller tar jeg skammelig feil? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg har sagt så mange ganger tidligere at før vi døper Revo kontrolleren som "den ultimate FPS kontrollen", skal vi ta det litt med ro. Jeg sier ikke at du har sagt det, men har lest om så utrolig mange fans av den som påstår at "FPS kommer til å bli forandret for alltid". Mens vi egentlig bør ta det helt med ro, og innse at svakheter kan like raskt forekomme som styrke. Men er ikke Bungie en andre-parti utvikler da? Altså ikke lov til å lage spill til noen andre maskiner enn det MS sier... Eller tar jeg skammelig feil? 5569553[/snapback] Er enig med deg at vi skal ta det litt med ro før man stempler Revolution kontrollen som den nye ultimate fps-kontrollen eller andre ting. Selv tror jeg den kan bli bra, men dette forutesetter jo at den er presis, stabil, holdbar og en rekke andre elementer. Nok om det. Jeg ville helt eprsonlig ikke regne Bungie som en andreparti utvikler. De ligger ikke under Microsoft på den måten, tror jeg. Jeg mener å tro at Bungie er bundet av en kontrakt med Microsoft som sier noe slikt som at Microsoft har ene rett til å publisere spillene til Bungie på den plattformen de ønsker. Det betyr jo i praksis omtrent at de er andreparti utviklere, men men. Uansett håper jeg inderlig at Bungie kan lage et bra fps -spill til Revolution. De har jo vist at de har greid å lage to solide fps-titler til Xbox, så hvorfor ikke Revolution? Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 ikke for å spikke flis, men kan trådstarter redigere topicen, fryktelig dårlig norsk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå