kak Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Nikon D70S Kit koster nå 8.499,- Nikon D50 Kit koster 5.899,- Nikon D200 koster 15.999,- Canon EOS 350D Kit og BG-E3 koster nå 7.499,- * Canon EOS 5D koster nå 23.999,- * Canon BG-E3 koster 699,- Olympus E-500 Kit koster 5.999,- Konica Minolta 7D Kit koster nå 6.999,- * EU-modell med norsk garanti Alle prisene for februar kan lastes ned her i pdf-format! Endret 7. februar 2006 av kkristi Lenke til kommentar
kak Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 De har også justert minnekort prisene noe: 1024 mb SanDisk Ultra II CF 699,- (899,- forrige måned) 1024 mb SanDisk Extreme III CF 999,- 2048 mb SanDisk Extreme III CF 1999,- Lenke til kommentar
stiiig Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Nikon D70S Kit koster nå 8.499,-Nikon D50 Kit koster 5.899,- Nikon D200 koster 15.999,- Canon EOS 350D Kit og BG-E3 koster nå 7.499,- * Canon EOS 5D koster nå 23.999,- * Canon BG-E3 koster 699,- Olympus E-500 Kit koster 5.999,- Konica Minolta 7D Kit koster nå 6.999,- * EU-modell med norsk garanti Alle prisene for februar kan lastes ned her i pdf-format! 5565506[/snapback] Nikon D70s står til 8999,- i katalogen. Det er tusen kroner mer enn hva jeg kjøpte det for hos japan foto for en uke siden! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Det går fort i den digitale tidsalder, gitt. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Synes vel ikke prisene har gått ned siden jul. Jeg kjøpte min 350D rett før jul til rett under 7000,- tror jeg. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 350D har ikke behov for prisreduksjon. Det er bare å se på dette forumet. Nesten 100% av alle uten tidligere erfaring kjøper jo den modellen ukritisk, fordi reklamen og korrupt fagpresse gir dem det inntrykket at det er verdens beste kamera. Bevares, det er et glimrende kamera. Meget mulig jeg hadde kjøpt det selv, men da med vertikalgrep. Jeg har middels store mannshender, og klarer likevel ikke få et skikkelig grep om det. Pentax lager like små hus, men de har bedre grep. Lenke til kommentar
nomorebs Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg har erfaring fra tidligere, og kjøpte likevel 350D - gjør det meg ukritisk og fanget av reklame og korrupt fagpresse? Lenke til kommentar
kak Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Nikon D70s står til 8999,- i katalogen. Det er tusen kroner mer enn hva jeg kjøpte det for hos japan foto for en uke siden!5566171[/snapback] Jeg gjentar gjerne: Nikon D70S kit koster nå 8.499,- kroner. Det stemmer at D70S Kit kostet 7.999 forrige måned, det var jeg som la ut om dette på forumet den gang også. Se her! Legg merke til at jeg skrev i topic at det var NYE priser, ikke nødvendigvis LAVERE priser! EDIT: Nei du dæven, papireksemplaret jeg har her av Japan Photo-blekka sier at Nikon D70S Kit koster 8.499,- men i pdf-blekka som jeg linket til så står det jaggu 8.999,- kroner. Bra jobba av Japan Photo! :!: Endret 7. februar 2006 av kkristi Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Rart at EU modellene deres er dyrere enn norske modeller i flere konkurrerende butikker? Lenke til kommentar
kak Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Rart at EU modellene deres er dyrere enn norske modeller i flere konkurrerende butikker?5567637[/snapback] Så overrasket jeg ble over at du kom, Afseth! :!: Endret 7. februar 2006 av kkristi Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Rart at EU modellene deres er dyrere enn norske modeller i flere konkurrerende butikker?5567637[/snapback] Så overrasket jeg ble over at du kom, Afseth! :!: 5567649[/snapback] Hvorfor det da? Er bare litt irritert over Japan Photo sin "Spar 3000 kroner"-politikk, når norske modeller av nøyaktig samme kamera selges billigere. Ja, jeg jobber i en konkurrerende butikk, og derfor jeg reagerer på det... og også derfor jeg vet det jeg vet. Synes det er min plikt å informere om det, da det ikke alltid er noe den vanlige kamerakjøper vet (jeg tjener ikke en krone på det, så økonomisk interesse er det ikke). Forsvarer samtidig rett og slett hele den spesialiserte fotobransjen fremfor Japan Photo, da jeg personlig mener den gir bedre service og ofte bedre priser på norske modeller enn Japan Photo sine EU modeller. Lenke til kommentar
kak Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Hvorfor jeg ikke synes det er overraskende at du kommer? Fordi du alltid kommer "rekende" for å rakke ned på Japan Photo ved enhver anledning. Det er ihvertfall min erfaring! Samtidig vil jeg gjerne nevne at det er selvfølgelig bra at man blir obs på hva som finnes og er tilgjengelig på markedet. Men det var i første omgang bare ment som en fleip fra min side, har bare lagt merke til at du er litt forutsigbar! "Spar ditt og datt", det er anbefalt pris - det de selger den for! Legg merke til hvilke modeller som er EU- og hvilke som ikke er EU-modeller denne gangen. Forrige måned solgte Japan Photo Nikon D70S Kit til 7.999,-. Dette var en EU-modell, de kameraene de selger nå til 8.495,- skal vistnok ikke være EU-modeller. Canon-kameraene er EU-modeller, mens de andre er ikke det, denne gangen. Kan jeg tolke det dithen at dere selger Nikon D70S Kit (norsk modell) for mindre enn 8.495,- kroner, Afseth? Endret 7. februar 2006 av kkristi Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg har erfaring fra tidligere, og kjøpte likevel 350D - gjør det meg ukritisk og fanget av reklame og korrupt fagpresse? 5567110[/snapback] Beklager, nomorebs, det var ikke slik ment. Jeg ville også kjøpt den modellen for et halvt år siden, men med dagens priser ville jeg valgt annerledes. Jeg har også eid et par Nokiatelefoner jeg har vært fornøyd med (den siste forsvant i Kampala for et halvt år siden). Det er, som jeg skriver, et glimrende kamera. Det er likevel ikke til å komme fra at saueflokken kjøper Nokia og Canon. Ikke glem at jeg også bruker Canon, og er fornøyd til den store gullmedaljen. Lenke til kommentar
nomorebs Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Til mitt bruk så duger 350D mer enn nok foreløpig - Masse flotte finesser og funksjoner som jeg vil være opptatt med å utforske i en god stund fremover. Men samtidig er det ikke utenkelig at jeg vil trenge et vann/støvtett kamera i fremtiden, og at jeg derfor vil bytte. Jeg anser uansett dSLR for å være 'forbruksvare' - rett og slett fordi kameraet og teknologien den inneholder er selve 'filmen'. Forholdsvis rimelig er den også Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Grei tanke det, men jeg tror både ditt og mitt Canon leverer glimrende resultater i en del år fremover likevel. Like lenge som min 1962-Rolleiflex holder de nok neppe, for den kommer til å overleve alle mine fremtidige digitalkameraer Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Men det var i første omgang bare ment som en fleip fra min side, har bare lagt merke til at du er litt forutsigbar!(...) Kan jeg tolke det dithen at dere selger Nikon D70S Kit (norsk modell) for mindre enn 8.495,- kroner, Afseth? 5567848[/snapback] Er nok litt forutsigbar ja... er klar over det Vi selger ikke D70s med 18-70 for under 8500 (selv om det er planer om det, sjefen pratet i dag om å matche Japan Photo sin 8000-kroners pris... ). Og jeg er klar over at Nikon-modellene denne gangen ikke er EU modell... men det var hovedsaklig Canon modellene jeg siktet til. 5D selges f.eks betraktelig billigere enn 24.000, og da norsk modell. Men samtidig skal det sies, at de har gode priser på mye annet... er bare rart at de har så høye priser på enkelte av sine EU modeller fremfor andre butikkers norske modeller. Er bare det som gjør meg litt undrende ettersom jeg trodde de kjøpte inn EU modeller for å kunne tilby sine kunder gode priser. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Kjøpte canon 350d på lefdal.com for 5.990,- m/kitlinsa, batterigrepet på japanphoto for 699,- og 50mmf1,8 på ddmr for 890,-. Sandisk extremeIII 1024mb for 899,- + en fotosekk (husker ikke hvor). Og sigma 70-300 apo macro for 2.195 i fotobutikk. Med dette mener jeg absolutt at kameraet og tilbehør har vært konkurransedyktig i pris i forhold til konkurrenter. Argumentet om hvordan kameraet er å holde i faller litt bort når batterigrepet fås så billig forresten Lenke til kommentar
kak Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Må innrømme at det er litt irriterende at Nikon har valgt å ikke satse på vertikal/batterigrep på D50 og D70. Hvorfor det, liksom? Hadde de ikke tjent penger på å ha enda mer ekstrautstyr å selge til kundene da? Jeg har riktignok aldri hatt ett SLR med vertikal/batterigrep, så jeg skal nok klare meg uten denne gangen også. Men men.... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Må innrømme at det er litt irriterende at Nikon har valgt å ikke satse på vertikal/batterigrep på D50 og D70. Hvorfor det, liksom? Hadde de ikke tjent penger på å ha enda mer ekstrautstyr å selge til kundene da? 5568487[/snapback] Det er sant at det er rart, men mulig de hadde D200 i tankene da, og ville få flest mulig kunder over på D200 av blant annet den grunnen. Men av seriøse "uroginale" produsenter, har nå f.eks Hähnel kommet med batterigrep til både D50 og D70/D70s. Disse selges i pakker med to batterier (samme som EN-EL3 i størrelse og kvalitet). En slik pakke med batterigrep OG to batterier, koster 1200 kroner for D70 (husker ikke hva prisen for D50 pakka var). Lenke til kommentar
kak Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Flere av de uorginale vertikal/batterigrepene mangler noe vesentlig, nemlig vertikalutløseren. Da ser jeg ærlig talt ikke det helt store poenget. I tillegg liker jeg ikke den "jallaløsningen" som har ekstra utløser gjør dette via infrarødt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå