Belarnion Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Big Bang teorien utelukker på ingen måte kristendommen vet du anietsoj aka jostein. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 stiller spørsmålstegn? det eneste folk gjør her er å rakke ned på kristne.. 5572358[/snapback] Så klart vi raker ned på kristne som du sier. "Eneste kristne folk gjør her er å rake ned på vitenskapen og ateister".. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 nevn en stygg ting jeg har sagt om ateister!? Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Fortsetter dette vil tråden stenges. Hold dere til topic kanskje? ^^ Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 nevn en stygg ting jeg har sagt om ateister!? 5572385[/snapback] Dommedagsprofetier og lovord om å ikke bli bedre når du er skadet er vel ingen pen uttalese mot ateister. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Fortsetter dette vil tråden stenges. Hold dere til topic kanskje? ^^ 5572397[/snapback] Jeg har sagt det jeg også.. men det er veldig vanskelig for meg å ikke svare, når de sier stygge ting om kristne, og jeg er kristen sjøl! Lenke til kommentar
drall Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Jeg VET at det finnes en gud, fordi jeg har opplevd eller hørt om spesielle ting, som jeg ikke vil dele med dere.. Noe rart har hendt. Da kan kristendommen være en teori av uendelig mange alternativ som forklarer det som har hendt. Hvordan gir det at noe rart har hendt grunnlag til å dikte opp en 1000 sider lang historie som forklarer hendelsen? Det at noe rart har hendt bekrefter bare at vi ikke kjenner alle faktorene som er med på å få hendelsen til å skje, ikke at en tilfeldig 1000 sider lang historie er sann. Dersom du vil gjøre alle til læresveiner, burde du ikke da fortelle om hendelsen? Har ikke du et ansvar som kristen? Endret 8. februar 2006 av drall Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 tror du at hvis jeg fortalte noe jeg hadde opplevd, at du ville plutselig blitt en kristen da? er det noe poeng i at jeg sier det..? det eneste dere ville gjort da, var og prøve å finne naturlige svar på det som hadde skjedd.. så akkurat det tror jeg ikke at jeg gidder.. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg VET at det finnes en gud, fordi jeg har opplevd eller hørt om spesielle ting, som jeg ikke vil dele med dere.. Noe rart har hendt. Da kan kristendommen være en teori av uendelig mange alternativ som forklarer det som har hendt. Hvordan gir det at noe rart har hendt grunnlag til å dikte opp en 1000 sider lang historie som forklarer hendelsen? Det at noe rart har hendt bekrefter bare at vi ikke kjenner alle faktorene som er med på å få hendelsen til å skje, ikke at en tilfeldig 1000 sider lang historie er sann. Dersom du vil gjøre alle til læresveiner, burde du ikke da fortelle om hendelsen? Har ikke du et ansvar som kristen? 5572470[/snapback] Dette passer ikke inn i denne diskutsjonen i det hele tatt så jeg tror at denne vil bli stengt dersom vi ikke kommer inn på emnet igjen. Det er litt vanskelig å fortelle om kristendommen til så mange kritikkere her. Her skal en 14-åring fortelle sin kunnskap til folk med høy utdanning...tror du det er lett? Men hvis du vil at noen skal fortelle deg om kristendom og dens tro så PM meg gjerne Lenke til kommentar
Silje: Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg skal melde meg ut av statskirka, så snart jeg blir 15.. Så for meg er det absolutt greit å være ateist. Men jeg respekterer at andre tror, selv om jeg ikke tror det. Religioner kan jo være fint for samfunnet også, det er med på å holde fred (Men også på å bryte fred da, så...). For min del ser jeg mest på religionene som løsninger på spørsmål man ikke kunne få svar på, mens andre tror fullt og helt på det, og det får vi bare respektere. Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg skal melde meg ut av statskirka, så snart jeg blir 15.. Så for meg er det absolutt greit å være ateist. Men jeg respekterer at andre tror, selv om jeg ikke tror det. Religioner kan jo være fint for samfunnet også, det er med på å holde fred (Men også på å bryte fred da, så...). For min del ser jeg mest på religionene som løsninger på spørsmål man ikke kunne få svar på, mens andre tror fullt og helt på det, og det får vi bare respektere. 5572965[/snapback] Du skriver godt og respektfult for å være under 15, mange her burde følge ditt eksempel. til smoothie: Det står i bibelen at når man er gammel og mett av dager, da skal man dø. Slik som bestefaren din. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 til smoothie: Det står i bibelen at når man er gammel og mett av dager, da skal man dø. Slik som bestefaren din. 5573172[/snapback] Håper ingen tror at jeg har et "hat" mot kristendommen pga det. Man er neppe gammel og mett av dager som du sier i en alder av 67 år. Eneste jeg ville bevise med den historien var at selv om du tror på Gud så er ikke det noen hjelp i seg selv, utnom den psykiske delen da. Jeg regna med å få et slik "da hadde Gud noe annet i tankene for bestefaren din". Lenke til kommentar
reverto Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Eneste jeg ville bevise med den historien var at selv om du tror på Gud så er ikke det noen hjelp i seg selv, utnom den psykiske delen da. 5573242[/snapback] Er ikke det nok? Det er vel derfor folk tror. De fleste i hvert fall. De liker svarene de får som de ikke finner andre steder. De føler en trygghet av at det er noe der oppe. Noen som vokter over de. Og på samme tid får de med seg de sosiale i lag med andre kristene. Kritisering av hva andre gjør med sjelelivet sitt vitner om fremmedfrykt, spør du meg. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Ateisme er helt og holdent det klart beste alternativet, Desverre er mennesker dumme, naive og forvirrede og finner på sine egne eventyrhistorier som andre gladelig blir med på. Alle som sier noe annet tar feil. 5565518[/snapback] jeg regner med at du også regner deg selv som en av de dumme, naive og forvirrede menneskene? Vil du påstå at vitenskapen ikke har religjøse trekk i seg? Oneliner om religion: Alle som har tatt ex.phil har vel hørt om hopi-indianernes regndans og dens sosiale funksjon. Dessuten liker jeg alltid å ha i bokhode at hyperkapitalismen (hvor tro-delen opphører) i den vestlige verden har forankring i kristendommen (les gjerne Max Webers verk "protestantisk etikk og kapitalismens ånd") og kimen til eksistensiell angst, flytende modernitet og en mulig oppvarming til den vidunderlige nye verden (som blir referert oftere og oftere for tiden ) dessuten2; grunnleggende psykologi kan lære oss om menneske"troens" styrke, som har stort potensiale i mange retninger. Thomas-teoremet som ett eksempel Endret 8. februar 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Eneste jeg ville bevise med den historien var at selv om du tror på Gud så er ikke det noen hjelp i seg selv, utnom den psykiske delen da. 5573242[/snapback] Er ikke det nok? Det er vel derfor folk tror. De fleste i hvert fall. De liker svarene de får som de ikke finner andre steder. De føler en trygghet av at det er noe der oppe. Noen som vokter over de. Og på samme tid får de med seg de sosiale i lag med andre kristene. Kritisering av hva andre gjør med sjelelivet sitt vitner om fremmedfrykt, spør du meg. 5573309[/snapback] Hva? Fremmedfrykt? Jeg snakker fortsatt om mannen som var på sykehuset som anietsoj dro fram.. Jeg har blitt kristiser av religiøse på grunnlag av jeg er ikke er det selv. Vitner det om fremmedfrykt? Svarene tilfredstiller deg.. Psykisk, mentalt.. Er det usosialt å ikke være kristen? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Tråden er rapportert da det ikke er sjangs for tråden å overleve Edit: Leif Endret 8. februar 2006 av DE1 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) tror du.. fordi du ikke tror på gud.. ! idiot 5572275[/snapback] Tull. Farfaren min var fanatisk kristen, og når han lå for døden etter en ulykke trodde både han og farmor at Gud skulle la han leve. Men likevel døde han. 5572299[/snapback] Nå er ikke jeg noen bibel ekspert men er det ikke slik at Gud skal passe på de som tror etter de dør? Gi dem evig liv og sånn? Mener at vi er "on our own" her men de som tror på Gud skal få komme til ham og få evig liv eller noe i den dur? Endret 8. februar 2006 av Carnifex Lenke til kommentar
_Glory_Host Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 tror du.. fordi du ikke tror på gud.. ! idiot 5572275[/snapback] Tull. Farfaren min var fanatisk kristen, og når han lå for døden etter en ulykke trodde både han og farmor at Gud skulle la han leve. Men likevel døde han. 5572299[/snapback] Nå er ikke jeg noen bibel ekspert men er det ikke slik at Gud skal passe på de som tror etter de dør? Gi dem evig liv og sånn? Mener at vi er "on our own" her men de som tror på Gud skal få komme til ham og få evig liv eller noe i den dur? 5573605[/snapback] ca. rett der ja. Bibelen lover på ingen måte et bedre liv på jorda til de som er kristne, men et håp om et liv etter døden... Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Aj aj, ikke ødelegg den fine tråden min med usaklige ting. Hold dere på tråden. Jeg ville nok sette agnostikere og ateister i samme bås, poenget er at de forholder seg til "moderne" regler som samfunnet har kommet frem til i fellesskap. Disse reglene er på ingen måte "satt" men har mulighet til å forandre seg ettersom tiden går. Her tror jeg det skiller en del mellom ikke-religiøse og religiøse. Istedet for å tenke mye på døden, så synes jeg folk bør fokusere på dette livet, da det kanskje ikke skjer noe når du dør. (Kanskje det faktisk _er_ over?). Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Det er lov og være uenig og det er lov å provosere på sak. Dersom tråden utvikler seg til drittslenging og personangrep vil den derimot få ett kort og brutalt endelikt. Så er det sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå