Gå til innhold

Ateisme, en mulig løsning?

Anbefalte innlegg

det du skrev følte jeg var bare dritt du prøvde å provosere meg med, så derfor gadd jeg ikke svare på det.. men kanskje du kan svare på det siste jeg skrev?

5569147[/snapback]

Poenget er jo at det du skrev ikke hadde en dritt med det jeg skrev.

Men hvis du vil ha svar på dine spørsmål, vær så god:

Nei, det var ikke kristne mennesker som ødela WTC.

Ja, du skal nok finne kristne som sprenger seg selv og, i alle fall andre.

Nei, jeg har ikke noe imot kristne. Skrev jeg det? Nei.

Og du skal ikke lete lenge før du finner kristne mennekser som gjør noe mot andre. Tror du burde ta deg en titt på diverse nyere konflikter jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med at kristne undertrykker andre er noe av det mest idiotiske og barnslige man kan gjøre og er direkte i mot Jesu tanker om at alle mennesker er verdt og elsket akuratt like mye! ahh, trengte bare å få det ut!

Personlig tror jeg ikke ateisme er et bra alternativ til relgion. For hva gjør du hvis du kan leve totalt fritt, uten tanke på hva som skjer etter livet. Jo, "du lever livet", gjerne med høyt forbruk av alkohol (litt er bra, mye er barn:P) som i flere tilfeller gir ubeskyttet sex og uønskede barn. Det kan igjen føre til dårligere oppvekstvilkår, deprisjoner osv.

Med eksteskap i relgionens navn (relgion forbyr/advarer også mot seksuelle handlinger før man er gift) er det mye vanskeligere å bryte ekteskapet, lettere å holde seg til en partner og barn får bedre oppvekstvilkår i form av trygge familierammer. Gjett en gang hva som best både for samfunnet økonomisk og sosialt?

dette skulle ikke være noe personangrep på noen i forumet (som sikkert er gode mennesker) men det har vært en parallell økning av selvmord, skilsmisser, barn utenfor ekteskap og mer kriminalitet som er urovekkende. Om det kommer av frafall moralsk eller andre ting som innvandring ect vet jeg ikke, men det kan jo være et tankekors. Og dette er jo tross alt et diskusjonsforum, så alt kan diskuteres..

Endret av eldavid
Lenke til kommentar
det du skrev følte jeg var bare dritt du prøvde å provosere meg med, så derfor gadd jeg ikke svare på det.. men kanskje du kan svare på det siste jeg skrev?

5569147[/snapback]

Religion kan ikke bevises, du kan ikke VITE at Gud finnes. Det er derfor det heter å TRO. Du TROR på Gud. Jeg tror på vitenskapen. Noen tror på andre ting. Mange synes det er rart at folk kan tro på en slags udefinerbar makt som bor "oppi der et sted", bare fordi det står om det i en bok. Hadde man visst at Gud finnes hadde det ikke vært religion..

5569248[/snapback]

Det er nok mer som beviser at Gud finnes en en bok skjønner du gutten min...;)

Lenke til kommentar
Det med at kristne undertrykker andre er noe av det mest idiotiske og barnslige man kan gjøre og er direkte i mot Jesu tanker om at alle mennesker er verdt og elsket akuratt like mye! ahh, trengte bare å få det ut!

akkuratt ja, alle er verdt like mye, men vist en person offrer hele sitt liv på å hjelpe andre, men fortsatt er ateist vil han komme til helvette, mens en slappfisk som siter å sløver hele dagen og ikke bryr seg, men som tror på jesus kommer til himelen. Dette er ikke undertrykkende?

Personlig tror jeg ikke ateisme er et bra alternativ til relgion. For hva gjør du hvis du kan leve totalt fritt, uten tanke på hva som skjer etter livet. Jo, "du lever livet", gjerne med høyt forbruk av alkohol (litt er bra, mye er barn:P) som i flere tilfeller gir ubeskyttet sex og uønskede barn. Det kan igjen føre til dårligere oppvekstvilkår, deprisjoner osv.

Ja, huffameg, alle ateister er dophoder som har sex med alle de ser og de shotter sprit til frokost.

Lenke til kommentar

5569279[/snapback]

Har du bevis? Isåfall trenger jo ingen å tro lengre, da VET vi jo alle sammen. Hvor er beviset?

Edit: "Gutten min"? Du er 11 år yngre enn meg, knøtte. :p

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

5569276[/snapback]

Merkelige tanker. Finnes mange ikke-troende som ikke drikker eller pøser ut barn..

Lenke til kommentar

5569279[/snapback]

Har du bevis? Isåfall trenger jo ingen å tro lengre, da VET vi jo alle sammen. Hvor er beviset?

5569323[/snapback]

Jeg har ingen bevis, utalte meg feil der, gutten min...

Men det er mer som tyder på at Gud finnes enn en bok ;)

Lenke til kommentar

Med eksteskap i relgionens navn (relgion forbyr/advarer også mot seksuelle handlinger før man er gift) er det mye vanskeligere å bryte ekteskapet, lettere å holde seg til en partner og barn får bedre oppvekstvilkår i form av trygge familierammer. Gjett en gang hva som best både for samfunnet økonomisk og sosialt?

5569276[/snapback]

Jeg er ateist, men jeg har fremdeles ikke påført meg selv kjønnsykdommer eller smellt noen på tjukka. Ikke drikker jeg så mye heller. Folk må ikke ha en religion og trussler om helvete og faenskap for å oppføre seg som folk.

Og jeg synes heller ikke det er positivt at folk absolutt må gifte seg for å ha sex. Det fremmedgjør folk fra sin egen seksualitet. Det er heller ikke positivt at det blir vanskligere å bryte ut av et ekteskap, det er rett og slett negativt og uheldig for den parten som ikke føler seg vel i ekteskapet. At barn har det best i "trygge familierammer" tror jeg ikke stemmer. barn har det bedre med en forelder enn med to foreldre som krangler og sloss.

Lenke til kommentar

5569279[/snapback]

5569323[/snapback]

Jeg har ingen bevis, utalte meg feil der, gutten min...

Men det er mer som tyder på at Gud finnes enn en bok ;)

5569345[/snapback]

Nå er jeg spent...

Lenke til kommentar
Dag-Erik: Vist du fikser quotinga skal jeg i det minste prøve å lese hva du skriver.

5569285[/snapback]

Som sagt så jobber jeg med saken.

Blir et langt innlegg så legger det i spoiler

5569296[/snapback]

Vil ikke hjelpe, bare del det opp i 2 innlegg..

Lenke til kommentar

Her kom det endelige innlegget mitt:

Blir et langt innlegg men føler at det er behov for det selv om jeg kanskje her får en smell grunnet off topic.

Hva mener du? En person som het jesus ble 6 eller 7 år gammel?

5567573[/snapback]

Du skjønte vel hva han mente med det? Selvfølgelig så ble Jesus født for ca 2006 år siden.

Hvorfor er det viktig?

Gud er en metafysisk krykke.

5567724[/snapback]

Forklar det litt mer, skjønte ikke en dritt. :dontgetit:

Åja, så "hei, jeg lager verden og mennesker ut av.. ehh.. ingenting? Eller leire?" er veldig mye bedre og forklarende..

Min favorittdel av skapelsesberettelsen er når Gud lager kvinnen. Tar et ribbein eller noe av mannen, også lager han en kvinne ut av det.

Underholdene sa du?  :roll:

Er det underholdene? Ja, det er det. Det er spennende, en spesiell bok som forklarer mye og har utrolig mye interesant historikk. Ja, det er underholdene.

5568373[/snapback]

Kan han skape en stein han ikke klarer å løfte?

5568776[/snapback]

Ja, det klarer han, men hvorfor skulle han? :shrug:

- Gud gjør bare nyttige ting, hvorfor skulle han lage en stein han ikke klarer å løfte?

Dessuten er ikke Gud et menneske, så det så...

Ahh, kristne som skal diskutere på sit beste, når de skjønner de har tapt diskusjonen kommer de med "Æddabædda jeg kommer til himmelen du kommer til helvette"

5568842[/snapback]

Nå drar du alle over en kam.

Det er ikke lett å snakke for seg når en 14-åring skal forklare om skapelsen osv. til personer som ser på alder og ikke kunnskap.

Du sier at (alle) kristne som skal diskutere på sitt beste kommer med ting som "æddabædda (osv)" når de ikke 'klarer' mer?

Vel, sier bare mer om deg selv, at du ikke klarer respektere det anietsoj sier. Du kom ikke på noe bedre selv så derfor skrev du nedsettende mot kristne?

- Ja, ok.

"see you all in hell, from heaven!

jeg driter egentlig så langt i hva dere syns.. en dag finner dere ut hvem som har rett!"

Jeg oppfattet det som et typisk arrogant kristen utalse, og som tidligere nevnt her ser man hvordan kristendommen bygger på undertrykkelse.

Men, for all del, kan fortsatte debbaten, selv om jeg har erfart at å diskutere religion med kristne ofte er vanskelig fordi de har en arrogant holdning, og det vist du motbeviser de kan de jo bare ta den at alt er mulig for gud.

5568939[/snapback]

typisk arrogant kristen utalse

- Her gjør du det samme, drar alle kristne over en kam.

Kristne er forskjellige på lik linje med andre mennesker og skiller seg ikke ut på noen annen måte enn at de har noe andre ikke har.

Synes du har temmelig nedsettende komentarer mot kristne, skjønner ikke helt hvorfor og det kan vi gjerne ta på PM.

Link til Hell: http://www.rica.no/index.cfm?oa=hotel.disp...ocation&con=485

Ser ikke så verst ut, egentlig.

5568965[/snapback]

- Også var det, det å diskutere saklig da.

Men du var flink til å lete på google. Flink bisk. :wee:

Julenissen_ svarer her til anietsojs innlegg ang. lesning av bibelen:

Du mener å si at du har lest hele bibelen?

Selvfølgelig har han ikke det. Men han har nok en del mer kunnskap om bibelen en mange andre her på forumet.

Ble passe langt dette innlegget men var på sin plass tror jeg.

- Er det noe dere vil si ang. dette innlegget så send for all del PM.

Endret av DE1
Lenke til kommentar
Dag-Erik: Vist du fikser quotinga skal jeg i det minste prøve å lese hva du skriver.

5569285[/snapback]

Som sagt så jobber jeg med saken.

Blir et langt innlegg så legger det i spoiler

5569296[/snapback]

Vil ikke hjelpe, bare del det opp i 2 innlegg..

5569410[/snapback]

Det gikk på et.

•  
  • dumme

• naive

• uvitende

• svake

• forvirrede

• eventyrhistorier

• ignorant

• Irrasjonelle

• Stae

Ja, vi kristne er jo "perfekte" som de ikke-troende liker å kalle oss..

- Skjønner ikke hvorfor, kanskje fordi de vil ha noen å plage?

Jeg er langt fra perfekt, føler at den listen der ble laget på grunnlag av hva hw.no folk synes etter det jeg har skrevet nå..

Den listen kan nok passe hvem som helst, ikke bare meg...:shrug:

Jeg melder meg herved ut av diskusjonen, bare så det er sagt.

Endret av DE1
Lenke til kommentar
Kan han skape en stein han ikke klarer å løfte?

5568776[/snapback]

Ja, det klarer han, men hvorfor skulle han? :shrug:

- Gud gjør bare nyttige ting, hvorfor skulle han lage en stein han ikke klarer å løfte?

Dessuten er ikke Gud et menneske, så det så...

Hm.... hvis han klarer å løfte den, så har han jo ikke klart å lage en stein han ikke kan løfte. Hvis han ikke klarer å løfte den, så klarer han jo ikke alt. Oida. Alltid gøy med selvmotsigelser. :innocent:

Det er ikke lett å snakke for seg når en 14-åring skal forklare om skapelsen osv. til personer som ser på alder og ikke kunnskap.

Problemet er at det ikke finnes fnugg av bevis for at "skapelsen" som beskrevet i Bibelen har funnet sted. Tvert i mot er det overveldende beviser for det motsatte.

Kristne er forskjellige på lik linje med andre mennesker og skiller seg ikke ut på noen annen måte enn at de har noe andre ikke har.

De ser ut til å mangle evnen til å dedusere seg frem til den forsvinnende lille sjansen at det finnes en Gud?

- Også var det, det å diskutere saklig da.

Har faktisk vært der flere ganger, fint hotell. Usaklig, joda, men det var innlegget jeg svarte på også.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...