anietsoj Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 hvorfor har jeg tapt? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 hvorfor har jeg tapt? 5568870[/snapback] Tja, virket egentlig som du ga opp med dit forgje innlegg. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 på hvilken måte? gi meg et ordentlig svar nå , tøffen! Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 på hvilken måte? gi meg et ordentlig svar nå , tøffen! 5568902[/snapback] "see you all in hell, from heaven! jeg driter egentlig så langt i hva dere syns.. en dag finner dere ut hvem som har rett!" Jeg oppfattet det som et typisk arrogant kristen utalse, og som tidligere nevnt her ser man hvordan kristendommen bygger på undertrykkelse. Men, for all del, kan fortsatte debbaten, selv om jeg har erfart at å diskutere religion med kristne ofte er vanskelig fordi de har en arrogant holdning, og det vist du motbeviser de kan de jo bare ta den at alt er mulig for gud. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 les bibelen, så skjønner du kanskje litt mer! få litt kunnskap om det du erter andre folk om, før du gjør det.. hvis du hadde kunnet litt, ville du visst at kristne vet at gud klarer alt.. trenger vel ikke noe leire da.. huff og huff, noen folk..... Veit du at det er over 5 milliarder religiøse mennesker i verden? 5568769[/snapback] Altså, gutten min, poenget mitt var at ditt lille forsøk på å latterliggjøre vitenskapen var noe du burde ha holdt deg for god for. Så jeg bare latterliggjorde hele skapelsesberettelsen. Så flertallet bestemmer mener du? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 see you all in hell, from heaven! jeg driter egentlig så langt i hva dere syns.. en dag finner dere ut hvem som har rett! 5568824[/snapback] Link til Hell: http://www.rica.no/index.cfm?oa=hotel.disp...ocation&con=485 Ser ikke så verst ut, egentlig. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 les bibelen, så skjønner du kanskje litt mer! få litt kunnskap om det du erter andre folk om, før du gjør det.. hvis du hadde kunnet litt, ville du visst at kristne vet at gud klarer alt.. trenger vel ikke noe leire da.. huff og huff, noen folk..... Veit du at det er over 5 milliarder religiøse mennesker i verden? 5568769[/snapback] Altså, gutten min, poenget mitt var at ditt lille forsøk på å latterliggjøre vitenskapen var noe du burde ha holdt deg for god for. Så jeg bare latterliggjorde hele skapelsesberettelsen. Så flertallet bestemmer mener du? 5568958[/snapback] har da ikke latterliggjort vitenskapen.. den eneste teorien jeg ler av er smellet som skapte jorda.. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Veit du at det er over 5 milliarder religiøse mennesker i verden? 5568769[/snapback] ...som er fordelt ut på en drøss med helt forskjellige religioner. Synes det argumentet går mot din sak, men ok. les bibelen, så skjønner du kanskje litt mer! få litt kunnskap om det du erter andre folk om, før du gjør det.. hvis du hadde kunnet litt, ville du visst at kristne vet at gud klarer alt.. trenger vel ikke noe leire da.. huff og huff, noen folk..... 5568769[/snapback] Du mener å si at du har lest hele bibelen? see you all in hell, from heaven! jeg driter egentlig så langt i hva dere syns.. en dag finner dere ut hvem som har rett! 5568824[/snapback] Da har jeg lyst til å dele med deg mitt favorittsitat når det gjelder religion: Eternal suffering avaits those who question God's infinite love Bryr meg egentlig ikke spesielt om hva du synes heller. Du har ikke akkurat klart å komme med noe overbevisende for å si det slik. på hvilken måte? gi meg et ordentlig svar nå , tøffen! 5568902[/snapback] Du tapte fordi du svarte på en måte som beviste at du ikke kan svare for deg. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) jah.... Nå syns jeg denne diskusjonen har sklidd inn på hva dere syns om kristne, og det er jo ganske tydelig hva dere syns.. men var det kristne som kjørte fly inn i world trade center? er det kristne som sprenger seg selv i lufta? greit nok at du ikke er kristen, men hvorfor har du så forferdelig mye imot kristne når de ikke gjør noe mot andre? vi er vel alle enige i hvilken religion som lager bråk.. ? Endret 7. februar 2006 av anietsoj Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Nå syns jeg denne diskusjonen har sklidd inn på hva dere syns om kristne, og det er jo ganske tydelig hva dere syns.. men var det kristne som kjørte fly inn i world trade center? er det kristne som sprenger seg selv i lufta? greit nok at du ikke er kristen, men hvorfor har du så forferdelig mye imot kristne når de ikke gjør noe mot andre? vi er vel alle enige i hvilken religion som lager bråk.. ? 5569096[/snapback] Man har ikke nødvendigvis så forferdelig mye imot kristne, selv om man mener at overtro er noe irrasjonelt tullball. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 jah.... Nå syns jeg denne diskusjonen har sklidd inn på hva dere syns om kristne, og det er jo ganske tydelig hva dere syns.. men var det kristne som kjørte fly inn i world trade center? er det kristne som sprenger seg selv i lufta? greit nok at du ikke er kristen, men hvorfor har du så forferdelig mye imot kristne når de ikke gjør noe mot andre? vi er vel alle enige i hvilken religion som lager bråk.. ? 5569096[/snapback] Det er flott hva du kan få ut av det jeg sier Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 det du skrev følte jeg var bare dritt du prøvde å provosere meg med, så derfor gadd jeg ikke svare på det.. men kanskje du kan svare på det siste jeg skrev? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Nord-IrlandSudan Nigeria Øst-Timor Bosnia / Serbia / Kosovo Midt-Østen generelt.. Kashmir Indonesia Islamsk utbredelse for 1300 år siden. Korstogene. Reformasjonen? 5568691[/snapback] Jeg har ikke utpreget kjennskap til alle disse konfliktene, men jeg kan ta kjapt to konflikter: Konflikta i Nord-Irland er ingen religiøs konflikt. Religion er i denne konflikta knapt nok ei overbygning. Kampen står mellom de som vil være i union med Storbritannia og de som vil bryte ut. Altså ei konflikt mellom unionister og nasjonalister. At det er tydelige religiøse skiller mellom partene er en historisk konsekvens. Men de religiøse skillene er ikke så sterke som mange tror. Konfliktene i midtøsten handler heller ikke om religion, men om retten til land. Her er religion til en viss grad ei overbygning, men også et middel folk griper til i en situasjon der de ikke har noe annet å støtte seg til. Jeg søkte kjapt på noen av de andre konfliktene du lister opp og jeg fant svært lite som tydet på at dette var religiøse konflikter. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 smell ut de trangsynte! Lenke til kommentar
valentino Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 On topic synes jeg absolutt ateisme er en mulig løsning. Men jeg vil også si at bibelen kan være en fornuftig bok å lese. Det står mange gode leveregler der. Mange av salamos ordspråk er gyldige også i dag. Og mye av etikken som ligger under alle historiene er ting som kan være greit å ha i bakhodet. Da tenker jeg først og fremst på historier at man må hjelpe de svake, ikke utdøve vold ol. Det jeg lærte på grunnskolen var at Kristne, Muslimer og Jøder, inkludert alle forgreiningene av disse tror på samme guden. De har bare tolket meldingen på forskjellig måte. Måten mye av religiøse tekster er skrevet på gir stort rom for fortolkning. Dette har ført til at dersom man virkelig vil det så kan man bruke religionen for å forsvare mye forskjellige ugjerninger. Det at det er såpass stort sprik mellom de religionene som er i dag viser nettopp dette. Religion har også vært med på å bremse utviklingen ved at det har vært sensur på hvilken informasjon folk har fått og hva de har fått gjøre. Det er mange som har blitt drept gjennom tidene fordi de har gått utover det religionen tillater, men som vi ser på som fornuftig i dag. Og til sist synes jeg det er utrolig bra å være protestant (iallefall frem til det blir medlemsavgift i statskirka) fordi da jesus ble hengt på korset har han tatt straffen for alle handlinger vi kommer til å gjøre slik at vi blir tilgitt. Vi kan derfor gjøre stort sett hva som helst og fremdeles komme til himmelen, i motsetning til katolikkene som må tilbringe evigheter i skjærsilden. :!: mvh. Valentino Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Bare en? greit, kampen mellom protestanter og Katolikker i Nord Irland. 5568757[/snapback] Virkelig? Så den bunner ikke i Britisk imperalisme og ønske om selvstendighet? Religion Skaper nok konflikter, men for de som er interressert finnes det sikkert tusenvis av andre måter å starte kriger på. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Kodene mine vil ikke vises, har lagt innlegget mitt i en spoiler, noen som ser den? Blir et langt innlegg men føler at det er behov for det selv om jeg kanskje her får en smell grunnet off topic. Hva mener du? En person som het jesus ble 6 eller 7 år gammel? 5567573[/snapback] Du skjønte vel hva han mente med det? Selvfølgelig så ble Jesus født for ca 2006 år siden. Hvorfor er det viktig? Gud er en metafysisk krykke. 5567724[/snapback] Forklar det litt mer, skjønte ikke en dritt. Åja, så "hei, jeg lager verden og mennesker ut av.. ehh.. ingenting? Eller leire?" er veldig mye bedre og forklarende.. Min favorittdel av skapelsesberettelsen er når Gud lager kvinnen. Tar et ribbein eller noe av mannen, også lager han en kvinne ut av det. Underholdene sa du? Er det underholdene? Ja, det er det. Det er spennende, en spesiell bok som forklarer mye og har utrolig mye interesant historikk. Ja, det er underholdene. 5568373[/snapback] Kan han skape en stein han ikke klarer å løfte? 5568776[/snapback] Ja, det klarer han, men hvorfor skulle han? - Gud gjør bare nyttige ting, hvorfor skulle han lage en stein han ikke klarer å løfte? Dessuten er ikke Gud et menneske, så det så... Ahh, kristne som skal diskutere på sit beste, når de skjønner de har tapt diskusjonen kommer de med "Æddabædda jeg kommer til himmelen du kommer til helvette" 5568842[/snapback] Nå drar du alle over en kam. Det er ikke lett å snakke for seg når en 14-åring skal forklare om skapelsen osv. til personer som ser på alder og ikke kunnskap. Du sier at (alle) kristne som skal diskutere på sitt beste kommer med ting som "æddabædda (osv)" når de ikke 'klarer' mer? Vel, sier bare mer om deg selv, at du ikke klarer respektere det anietsoj sier. Du kom ikke på noe bedre selv så derfor skrev du nedsettende mot kristne? - Ja, ok. "see you all in hell, from heaven! jeg driter egentlig så langt i hva dere syns.. en dag finner dere ut hvem som har rett!" Jeg oppfattet det som et typisk arrogant kristen utalse, og som tidligere nevnt her ser man hvordan kristendommen bygger på undertrykkelse. Men, for all del, kan fortsatte debbaten, selv om jeg har erfart at å diskutere religion med kristne ofte er vanskelig fordi de har en arrogant holdning, og det vist du motbeviser de kan de jo bare ta den at alt er mulig for gud. 5568939[/snapback] typisk arrogant kristen utalse - Her gjør du det samme, drar alle kristne over en kam. Kristne er forskjellige på lik linje med andre mennesker og skiller seg ikke ut på noen annen måte enn at de har noe andre ikke har. Synes du har temmelig nedsettende komentarer mot kristne, skjønner ikke helt hvorfor og det kan vi gjerne ta på PM. Endret 7. februar 2006 av DE1 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg har ikke utpreget kjennskap til alle disse konfliktene, men jeg kan ta kjapt to konflikter: Konflikta i Nord-Irland er ingen religiøs konflikt. Religion er i denne konflikta knapt nok ei overbygning. Kampen står mellom de som vil være i union med Storbritannia og de som vil bryte ut. Altså ei konflikt mellom unionister og nasjonalister. At det er tydelige religiøse skiller mellom partene er en historisk konsekvens. Men de religiøse skillene er ikke så sterke som mange tror. Konfliktene i midtøsten handler heller ikke om religion, men om retten til land. Her er religion til en viss grad ei overbygning, men også et middel folk griper til i en situasjon der de ikke har noe annet å støtte seg til. Jeg søkte kjapt på noen av de andre konfliktene du lister opp og jeg fant svært lite som tydet på at dette var religiøse konflikter. 5569156[/snapback] Som sagt, det kan diskuteres om det er religion som er årsaken. Når konflikten likevel er mellom to ulike religiøse grupperinger, bør man da likevel vurdere å kategorisere det som en religionskonflikt? Hadde f.eks. alle som bor i midtøsten plutselig blitt buddhister, hadde konflikten da stoppet? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) det du skrev følte jeg var bare dritt du prøvde å provosere meg med, så derfor gadd jeg ikke svare på det.. men kanskje du kan svare på det siste jeg skrev? 5569147[/snapback] Religion kan ikke bevises, du kan ikke VITE at Gud finnes. Det er derfor det heter å TRO. Du TROR på Gud. Jeg tror på vitenskapen. Noen tror på andre ting. Mange synes det er rart at folk kan tro på en slags udefinerbar makt som bor "oppi der et sted", bare fordi det står om det i en bok. Hadde man visst at Gud finnes hadde det ikke vært religion.. Endret 7. februar 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 les bibelen, så skjønner du kanskje litt mer! få litt kunnskap om det du erter andre folk om, før du gjør det.. hvis du hadde kunnet litt, ville du visst at kristne vet at gud klarer alt.. trenger vel ikke noe leire da.. huff og huff, noen folk..... Veit du at det er over 5 milliarder religiøse mennesker i verden? 5568769[/snapback] Altså, gutten min, poenget mitt var at ditt lille forsøk på å latterliggjøre vitenskapen var noe du burde ha holdt deg for god for. Så jeg bare latterliggjorde hele skapelsesberettelsen. Så flertallet bestemmer mener du? 5568958[/snapback] har da ikke latterliggjort vitenskapen.. den eneste teorien jeg ler av er smellet som skapte jorda.. 5569002[/snapback] Smellet som skapte jorda? Du ber meg lese mer i/om bibelen når jeg er nok så sikker på at jeg har mer kunnskap om den enn det du har. Kanskje du skal lære deg litt om Big Bang teorien istedet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå