haugenes Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hei! Er det noen som kan hjelpe meg med å sette sammen de diskene jeg har hatt i raid og få ut dataene på disse, alle diskene er i orden og to vet jeg med 100% sikkert hvilken port de har stått på, mens de to siste er jeg usiker på. Jeg betaler godt får å få ut dataene hvis det er noen som kan hjelpe meg. Jeg var ikontakt med et firma, men de skulle ha 30000,- til 50000,- og det syntes jeg var litt mye. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hvilken Raid-oppsett du har brukt ? Lenke til kommentar
haugenes Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Hvilken Raid-oppsett du har brukt ? 5565488[/snapback] Raid 5 Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 slik jeg forstår det så har du et raid5 sett med 4 disker hvor av 2 av dem er gått? Da tror jeg det blir vanskelig å få ut noe data uten å betale veldig mye Lenke til kommentar
haugenes Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 slik jeg forstår det så har du et raid5 sett med 4 disker hvor av 2 av dem er gått?Da tror jeg det blir vanskelig å få ut noe data uten å betale veldig mye 5565521[/snapback] Jeg tror ikke diskene er gående, men jeg vet bare hvor to av de har stått, de to siste er jeg usiker på. Diskene på port 0 og 1 har aldri hvert byttet på og de er merket, men disk 2 og 3 har hvert byttet på, så har jeg to andre som også har stått på port 2 og 3, men de har jeg avskilt. Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg har bare et spørsmål som er litt offtopic Hvordan klarte du og ødlegge raid oppsettet? 2 disker som døde, filtabellen ødelagt eller noe annet? Siden jeg selv kjører mange disker i raid5 med utrolig mange filer på så er jeg litt smånervøs selv for totaltap av data. Jeg har heller ikke nok erfaring med raid5 til og føle meg så sikker som jeg ville vært ved raid mirror Lenke til kommentar
haugenes Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg har bare et spørsmål som er litt offtopic Hvordan klarte du og ødlegge raid oppsettet? 2 disker som døde, filtabellen ødelagt eller noe annet? Siden jeg selv kjører mange disker i raid5 med utrolig mange filer på så er jeg litt smånervøs selv for totaltap av data. Jeg har heller ikke nok erfaring med raid5 til og føle meg så sikker som jeg ville vært ved raid mirror 5565589[/snapback] Det var den enedisken som datt ut ved strømbrudd, så kjørte jeg med 3 disker en stund siden jeg ikke fikk tid å bytte den, så datt disk to ned ved neste strømbrudd. Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 er det hw-raid eller sw-raid, hvilket os kjørte de på?? dette er viktig info! Hvis alle diskene funker fint og partisjonene er intakt skal det ikke være så vanskelig. Linux kan detektere sw-raid selv vie mdadm. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hvis du har et raid-5 oppsett som opprinnelig innehold 4 disker og 2 av disse har tatt kvelden så må du nok innom f.eks ibas for å få gjennopprettet dataene. Raid-5 takler kun at en av diskene går ned, man burde mao ikke kjøre videre på at raid-5 oppsett med en manglende disk... (Det er derfor det er kommet noe nytt, raid-6, det ligner på raid-5, men to disker kan gå før man mister data, mao man får gjerne byttet problematiske disker før en ny kræsj oppstår og man får 100% oppetid) Lenke til kommentar
haugenes Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 er det hw-raid eller sw-raid, hvilket os kjørte de på?? dette er viktig info!Hvis alle diskene funker fint og partisjonene er intakt skal det ikke være så vanskelig. Linux kan detektere sw-raid selv vie mdadm. 5565693[/snapback] Hva mener du med sw-raid eller hw-raid? Det er xp jeg bruker med en raid kontroller fra 3ware med 4 disker fra wd 250 gb Lenke til kommentar
haugenes Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Hvis du har et raid-5 oppsett som opprinnelig innehold 4 disker og 2 av disse har tatt kvelden så må du nok innom f.eks ibas for å få gjennopprettet dataene. Raid-5 takler kun at en av diskene går ned, man burde mao ikke kjøre videre på at raid-5 oppsett med en manglende disk... (Det er derfor det er kommet noe nytt, raid-6, det ligner på raid-5, men to disker kan gå før man mister data, mao man får gjerne byttet problematiske disker før en ny kræsj oppstår og man får 100% oppetid) 5565717[/snapback] Jeg har snakket med et firma som kunne gjøre det, men de skulle ha 30000 til 50000,- for jobben, jeg er villig til å betale for det, men syntes dette var litt mye, men jeg tror ikke diskene er ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå