Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan få WMP til å streame filer fra nettverk?

Anbefalte innlegg

bruker vpn og prøver å spille av musikk fra en kammerat.. dette klikker litt..

internett linjen er god nokk... (han har 400kbit ut og jeg 1500 inn)

noen som vet hvordan man kan få wmp eller andre programmer til å streame fra nettverket? selv om programmet tror det er på pcen? (har musikk mappa tilkoblet som netverks stasjon..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke bare å spille av musikk/filmer på vanlig måte?

Har selv en pc hvor det ligger en del filmer. Er ikke noe problem å spille disse på direkten med WMP over lokalnettverket. Bare åpner filene på helt vanlig måte. Det samme fungerer også helt fint med musikk filer.

Edit: "Streming" betyr jo at innholdet spilles på direkten, og det er jo det WMP gjør som default. Alternativet er jo å først laste ned hele filen, for så å starte avspillingen.

En mulighet er vell å bruke WinAmp, her kan du sette hvor mange sekunder ferdig dekodet lyd som skal buffres, noe som kanskje kan løse problemet ditt. Er litt vanskelig når jeg ikke vet hvordan det "klikker".

Endret av mar
Lenke til kommentar
Er det ikke bare å spille av musikk/filmer på vanlig måte?

Har selv en pc hvor det ligger en del filmer. Er ikke noe problem å spille disse på direkten med WMP over lokalnettverket. Bare åpner filene på helt vanlig måte. Det samme fungerer også helt fint med musikk filer.

Edit: "Streming" betyr jo at innholdet spilles på direkten, og det er jo det WMP gjør som default. Alternativet er jo å først laste ned hele filen, for så å starte avspillingen.

En mulighet er vell å bruke WinAmp, her kan du sette hvor mange sekunder ferdig dekodet lyd som skal buffres, noe som kanskje kan løse problemet ditt. Er litt vanskelig når jeg ikke vet hvordan det "klikker".

5585380[/snapback]

hvet ikke helt hvorfor det klikker men er det ikke mulig å få wmp til å bufre lokalt innhold i en liten stund?

er litt tungvint å laste ned det jeg skal høre på for det varierer og han ha **** mye musikk...

takk for svar..

Endret av boman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...