Digiphoto Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hej alle... Jeg er en fyr fra Danmark - jeg vil spørge jer hvor mange billeder man kan forvente at tage med to batterier i en Eos 20D inden batterierne er flade.... Jeg er godt klar over det til en vis grad afhænger af objektiv osv. og hvor meget man bruger sin monitor osv....... Men er der et gennemsnitstal for mange skal kunne forvente og tage....? Jeg agter nemlig og købe Eos 20D inden kort tid.....Og vil gerne have en fornemmelse af hvor mange batterier jeg skal købe... Venlig hilsen Digiphoto.dk Lenke til kommentar
Pim Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hei Dersom du tar utgangspunkt i Akam's test av 20D, kan du med 2 batterier ta 15.264 bilder, hvorav halvparten med blitz. PIMPIM Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg har ikke testet mitt kamera, men kan bare konstatere at batteriet holder rimelig lenge. I flg. Instruksjonsboka (s.162) skal du kunne ta 1000 bilder uten flash ved 20°C og 750 ved 50% flash Ved 0°C kan du ta hhv 750 og 550. Skal man ha flere batterier med seg, må man jo også sørge for at man har med nok minnekort... Lenke til kommentar
Zork Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Med mindre du har 'spesielle behov' som gjør at du trenger å ta svært mange bilder uten å kunne lade opp batteriet i mellomtiden, så hadde jeg ikke kjøpt mer enn ett (det medfølgende?) batteri til å begynne med. Et backupbatteri er jo forsåvidt alltid fornuftig å ha med, men kapasitetsmessig tror jeg ett batteri holder for de aller fleste. 20D med standardbatteriet er som duracell-kaninen - det går og går og går og går og går og... men 20D er mindre irriterende og mye søtere =) Endret 7. februar 2006 av Zork Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Enig i at de fleste har nok med ett batteri, men har man bare ett, kan man ikke ta bilder mens det ligger på lading, så det er uansett ingen ulempe å ha et ekstra batteri.. Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå