bazzo Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hvordan kan jeg få kun tallene i en <ol><li></li></ol> stylet med css? Eks. Jeg vil at tallene skal være bold. 1. noe tekst 2. noe enda mer tekst noe. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 HTML: <ol> <li><span>Innhold</span></li> <li><span>Innhold 2</span></li> <li>Innhold 3, ingen span</li> </ol> CSS: li { font-weight:bold; color:#000; } li span { font-weight:normal; color:#000; } Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Når jeg bruker CSS, pleier jeg å bruke <div id="ol"> innhold </div> Ryddigere med en seperat CSS fil ha formattering (i eksempelet bruker jeg layout.css i mappe, CSS. #ol{ font-size: 80%; text-decoration: strong; } I <HEAD> henviser jeg til layout.css filen med, f.eks: <link href="Css/layout.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> edit: skriver seint , og leser ikke så godt , sorry for OT. Endret 7. februar 2006 av JoKr Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Men hva faen er poenget med å lage en id for liste når man har lister i HTML man kan style? Usemantisk og lite nyttig... Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 JoKr, skjønt ikke helt poenget med den der. Hør på funkaweb du bazzo. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Obs har ikke prøvd men burde ikke dette virke? ol { text-weight: bold; } ol li { text-weight: none; /* husker ikke om det var none eller normal */ } Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Obs har ikke prøvd men burde ikke dette virke?ol { text-weight: bold; } ol li { text-weight: none; /* husker ikke om det var none eller normal */ } 5567151[/snapback] Desverre Judofyr, dette går ikkje. Grunnen er at det er LI som har display:list-item satt, og ikkje OL/UL. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Oki.. Da vet jeg det Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 JoKr, skjønt ikke helt poenget med den der. nei, det gjorde ikke jeg heller når jeg leste første innlegget igjen - etter jeg selvsagt hadde postet først gang (jeg har tenkt på noe helt annet), meeen derfor er det også en liten beklagelse for OT under edit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå