Gå til innhold

Norske soldater under angrep!


Anbefalte innlegg

Det er også lett å sitte trygt hjemme foran dataen å si at vi må kjempe for ytringsfriheten, det er tross alt ikke vi som opplever det helvete som skjer i Afghanistan nå.

5566496[/snapback]

 

Men det er vi som merker effektene av en regjering som eventuelt ville ha gitt etter for barbarenes krav.

5566517[/snapback]

 

Men det er ikke vi som har det verst, det er våre venner i Afghanistan. Kan tenke meg at de som nå opplever det der ikke har så mye til overs for vår kjære redaktør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er også lett å sitte trygt hjemme foran dataen å si at vi må kjempe for ytringsfriheten, det er tross alt ikke vi som opplever det helvete som skjer i Afghanistan nå.

5566496[/snapback]

 

Men det er vi som merker effektene av en regjering som eventuelt ville ha gitt etter for barbarenes krav.

5566517[/snapback]

 

Men det er ikke vi som har det verst, det er våre venner i Afghanistan. Kan tenke meg at de som nå opplever det der ikke har så mye til overs for vår kjære redaktør.

5566538[/snapback]

 

Jeg håper virkelig ikke de retter sin harme for det som skjer der nede feil vei. Hvorfor ikke like godt skylde på Jens Stoltenberg som ikke offentlig har sagt unnskyld?

Lenke til kommentar

1. Motstanden mot ytringsfriheten viser at det var korrekt å trykke tegningene.

2. ISAF-styrken er trent for potensielle skarpe oppdrag. Nesten 30 000,- netto i mnd er ikke akkurat dårlig betalt det heller.

3. Man skal ALDRI unnskylde på vegne av andre. Særlig ikke andres meninger. Ytringsfriheten er en av grunnsteinene i demokratiet vårt.

Lenke til kommentar
Det er også lett å sitte trygt hjemme foran dataen å si at vi må kjempe for ytringsfriheten, det er tross alt ikke vi som opplever det helvete som skjer i Afghanistan nå.

5566496[/snapback]

 

Men det er vi som merker effektene av en regjering som eventuelt ville ha gitt etter for barbarenes krav.

5566517[/snapback]

 

Men det er ikke vi som har det verst, det er våre venner i Afghanistan. Kan tenke meg at de som nå opplever det der ikke har så mye til overs for vår kjære redaktør.

5566538[/snapback]

Tror ikke vi trenger å bekymre oss over hva som skjer i hodet til våre soldater.

Det er ikke små pikebarn vi her snakker om. De er trent til å takle slike situasjoner.

Jeg kjenner selv flere som har tjenestegjort i Afghanistan og det virker som om det norske forsvar har en eksemplarisk måte å takle krisesituasjoner på.

Hvis dette skulle gjort noen med soldatene er det sannsynligvis å få dm mer motiverte.

Lenke til kommentar
Men det er ikke vi som har det verst, det er våre venner i Afghanistan. Kan tenke meg at de som nå opplever det der ikke har så mye til overs for vår kjære redaktør.

Pøh, har de noe vett i skallen innser også de at redaktøren ikke er "the bad guy" i denne komedien. "Bad guy" er de idiotene som angriper vestlige lands ambasader for det én dansk tegner har gjort i ytringsfrihetens navn.

 

Btw, hvor mange opprørere har måttet bøte med livet til nå? 3-4? Vet ikke med dere, men jeg spretter champisen hvis det tallet stiger til 10 eller deromkring.

 

 

 

:fun:

Lenke til kommentar
Men det er ikke vi som har det verst, det er våre venner i Afghanistan. Kan tenke meg at de som nå opplever det der ikke har så mye til overs for vår kjære redaktør.

Pøh, har de noe vett i skallen innser også de at redaktøren ikke er "the bad guy" i denne komedien. "Bad guy" er de idiotene som angriper vestlige lands ambasader for det én dansk tegner har gjort i ytringsfrihetens navn.

 

Btw, hvor mange opprørere har måttet bøte med livet til nå? 3-4? Vet ikke med dere, men jeg spretter champisen hvis det tallet stiger til 10 eller deromkring.

 

 

 

:fun:

5566658[/snapback]

 

Det er flere idioter i denne saken, det er idiotene som provoserer for å provosere, og det er idioter som lar seg provosere. Hvem som er den største idioten er det vanskelig å si.

 

Edit: Opprørerne og terroristene er selvfølgelig de største "idiotene" her.

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar
Da er vi uenig. Jeg setter menneskeliv først.

5566457[/snapback]

Ser ut som om mange fullstendig glemmer/overser at det er ikke noe feil med ytringsfriheten og de som bruker den innenfor lovens rammer. Hele denne situasjonen er skapt av terroristene som velger å bruke ulovlige metoder & vold til å besvare argumenter de ikke er enige i. Det er disse, og ingen andre som setter menneskeliv som mindreverdig.

Om én feks. fiser rett foran deg i kinokøen er det fullt og helt din feil om du velger å besvare denne handlingen med vold. Intet tilsier at det er en akseptabel måte å løse problemet på. Selv om du er fornærmet på det groveste finnes det ingen unnskyldning for å trekke vold inn.

Lenke til kommentar
Da er vi uenig. Jeg setter menneskeliv først.

5566457[/snapback]

Ser ut som om mange fullstendig glemmer/overser at det er ikke noe feil med ytringsfriheten og de som bruker den innenfor lovens rammer. Hele denne situasjonen er skapt av terroristene som velger å bruke ulovlige metoder & vold til å besvare argumenter de ikke er enige i. Det er disse, og ingen andre som setter menneskeliv som mindreverdig.

Om én feks. fiser rett foran deg i kinokøen er det fullt og helt din feil om du velger å besvare denne handlingen med vold. Intet tilsier at det er en akseptabel måte å løse problemet på. Selv om du er fornærmet på det groveste finnes det ingen unnskyldning for å trekke vold inn.

5566751[/snapback]

 

Det er korrekt, det er terroristene som er de slemme, og det er de som må "tas". MEN, vi vet at de er sånn og vi vet nå hvordan de reagerer. Er det noe poeng i å fortsette å provosere de slik?

Lenke til kommentar
Det er korrekt, det er terroristene som er de slemme, og det er de som må "tas". MEN, vi vet at de er sånn og vi vet nå hvordan de reagerer. Er det noe poeng i å fortsette å provosere de slik?

I den grad det var meningen å provosere: Ja! Den reaksjonen vi ser nå er nettopp grunnen til at det er så viktig å rette søkelyset på dette. Dersom man skulle slutte å "provosere" bare fordi vi vet at de reagerer sånn og sånn, er det i praksis en innskrenkelse av ytringsfriheten.

Lenke til kommentar
I den grad det var meningen å provosere: Ja! Den reaksjonen vi ser nå er nettopp grunnen til at det er så viktig å rette søkelyset på dette. Dersom man skulle slutte å "provosere" bare fordi vi vet at de reagerer sånn og sånn, er det i praksis en innskrenkelse av ytringsfriheten.

5567260[/snapback]

 

Lett å si man man ikke SJØL står i frontlinjen å må ta imot stein og håndgranater. Eller risikerer å komme hjem i en likpose.

 

Mulig du hadde sett anderledes på hvis en ekstremist her hjemme hadde sprettet etpar poser med miltbrand bakterier neste gang DU tar T-banen...

Lenke til kommentar

Jeg så det innledningsvis ble nevnt at norske styrker burde bruke "rules of engagement", jeg tør med ganske stor sikkerhet påstå at de har benyttet seg av sin ROE helt fra starten av, noe annet ville vært oppsiktsvekkende. Og basert på normal ROE overfor sivile er definitivt ikke det å skyte tilbake med skarpt løsning A.

Det jeg ike fatter er at ikke de norske styrkene setter hardt mot hart og tilintetgjør den gjengen, det må da vitterlig være helt legitimt nå de anngriper med granater og maskingevær.

Nettop dette burde statuere et eksempel, for problemet er at disse demonstrantene (les terrorister/pøbel) vet at de norske soldatene ikke får "lov" å ta igjen .

Er vi der for å leke krig eller er vi der for å opprettholde ro og orden?

5566033[/snapback]

Norge er ikke i Afghanistan for å massakrere sivile afghanere. Proporsjonalitet og nødvendighet er to helt sentrale begreper i forhold til soldatenes handlemåte. Man skal ikke bruke mer makt enn det som er absolutt nødvendig for å forsvare seg. Om en ikke trenger drepe 200 mennesker gjør man ikke det, enig? Jeg mener ikke massakrer av sivile er nødvendig for å "statuere et eksempel".

 

 

Og hva gjør steinkastende, til dels med noe tyngre skyts, sivile som angriper uniformert personell til terrorister?

 

Og i forbindelse med ISAFs oppdrag, hvilken handlemåte tror du best samsvarer med oppdraget og til fullførelsen av det, norsk massakre av et hundretalls sivile eller en mer forsiktig fremgangsmåte hvor en forsøker minimere tap av menneskeliv?

Lenke til kommentar
I den grad det var meningen å provosere: Ja! Den reaksjonen vi ser nå er nettopp grunnen til at det er så viktig å rette søkelyset på dette. Dersom man skulle slutte å "provosere" bare fordi vi vet at de reagerer sånn og sånn, er det i praksis en innskrenkelse av ytringsfriheten.

5567260[/snapback]

 

Lett å si man man ikke SJØL står i frontlinjen å må ta imot stein og håndgranater. Eller risikerer å komme hjem i en likpose.

 

Mulig du hadde sett anderledes på hvis en ekstremist her hjemme hadde sprettet etpar poser med miltbrand bakterier neste gang DU tar T-banen...

5568139[/snapback]

 

Jeg er sikker på at mange er villig til å sloss for sin frihet, om det blir nødvendig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Lett å si man man ikke SJØL står i frontlinjen å må ta imot stein og håndgranater. Eller risikerer å komme hjem i en likpose.

 

Mulig du hadde sett anderledes på hvis en ekstremist her hjemme hadde sprettet etpar poser med miltbrand bakterier neste gang DU tar T-banen...

5568139[/snapback]

 

Les svaret mitt lengere bak i tråden..

Lenke til kommentar
Lett å si man man ikke SJØL står i frontlinjen å må ta imot stein og håndgranater. Eller risikerer å komme hjem i en likpose.

Jeg tilbringer gjerne tid i en likpose dersom det var det som måtte til for at jeg skulle beholde min rett til å si det jeg mener.

 

Mulig du hadde sett anderledes på hvis en ekstremist her hjemme hadde sprettet etpar poser med miltbrand bakterier neste gang DU tar T-banen...

Eksisterer ingen T-baner der jeg bor, såh.. :innocent:

 

 

 

Og i forbindelse med ISAFs oppdrag, hvilken handlemåte tror du best samsvarer med oppdraget og til fullførelsen av det, norsk massakre av et hundretalls sivile eller en mer forsiktig fremgangsmåte hvor en forsøker minimere tap av menneskeliv?

Har aldri vært snakk om å masakrere et hundretalls sivile. Det var vel kun et fåtall av demonstrantene som var bevæpnet med mer enn gråstein.

 

Uansett kan man ikke regnes som "sivil" i det man finner fram AK'en i håp om å drepe et uskyldig menneske.

Lenke til kommentar
I den grad det var meningen å provosere: Ja! Den reaksjonen vi ser nå er nettopp grunnen til at det er så viktig å rette søkelyset på dette. Dersom man skulle slutte å "provosere" bare fordi vi vet at de reagerer sånn og sånn, er det i praksis en innskrenkelse av ytringsfriheten.

5567260[/snapback]

 

Lett å si man man ikke SJØL står i frontlinjen å må ta imot stein og håndgranater. Eller risikerer å komme hjem i en likpose.

 

Mulig du hadde sett anderledes på hvis en ekstremist her hjemme hadde sprettet etpar poser med miltbrand bakterier neste gang DU tar T-banen...

5568139[/snapback]

 

Jeg er sikker på at mange er villig til å sloss for sin frihet, om det blir nødvendig.

 

AtW

5568192[/snapback]

 

Hører du sier det, men tviler på at du er villig til å dø for noen tåpelige muhammed-tegninger skyld. (men jeg kan jo ha undervurdert deg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...