Gå til innhold

Norske soldater under angrep!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ooohh! der skulle eg ha vore.

Skulle faen meg ha skutt 1 etter 1 som kom over, eller kasta.

 

Kva har dei av våpen og forsvare seg med da?

Ingenting er som og skyte på vilt levende...

5565727[/snapback]

 

Ettersom du tydeligvis syns det er så gøy å skyte på levende mennesker, burde du vært sperra inne på livstid.

5565778[/snapback]

Vel, disse demostrantene som kaster granater på folk, og igjen er i overtall, ikke vent sympati fra meg :no: .

 

Blir spennede og se hvordan dette utvikler seg, kanskje vi flykter til sverige igjen.'

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Nettavisen melder at to norske soldater har blitt skadd under angrepene. :realmad:

5565302[/snapback]

Igjen, sjokkert? Flere forumister har jo i diverse tråder vært villig til å la tåpelige utslag av ytringsfrihet komme i første rekke, selv om dette kan gå ut over nordmenns liv og helse. Så slutt å syt.

5566013[/snapback]

Jeg er mer sjokkert over at enkelte brukere forsvarer bøller, drapsmenn og terrorister.

5566075[/snapback]

 

Får bare quote hva jeg repliserte til deg i en tidligere tråd...;

 

Avis i Jerusalem trykker Muhammed-bildene.

 

:ohmy: Nå går det til helvete der nede.

5559803[/snapback]

 

Etter det som har skjedd de siste dagene så må jo dette være toppen av IDIOTI av en jødisk avis. Man har sett hva som har skjedd siste dagene, og de VET konsekvensene.

 

*Hvis en tulling insisterer på sin rett til å dytte hånden ned i et grevling hi og får glefset av 3 fingre så forvent ikke noe forståelse fra meg* :no:

5561249[/snapback]

5566130[/snapback]

 

Utrolig bra sammenligning.

 

Men jeg forstår ikke helt poenget?

 

Mener du at Afganerne som kastet stein, må forvente å dø av gummikuler eller skarpe skudd fordi de kaster stein mot bevæpna soldater?

 

Eller, noe jeg ikke tror du kan mene, at Nordmenn i utlandet må forvente å bli kastet stein på fordi en liten norsk filleavis illusterer en artikkel med tegniner som støter en gruppe mennesker?

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke relevansen. :shrug:

5566160[/snapback]

 

Nei vel? Får spørre deg direkte da.

 

Er den etterhvert omtalte ytringsfriheten viktigst for deg, selv om dette kan medføre at nordmenn blir skadet og drep?

 

Eller ville du godtatt innskrenkninger i ytringsfriheten?

Ytringsfriheten er helt klart viktigst.

Ytringsfrihetens verdi kan ikke måles i menneskeliv.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke relevansen. :shrug:

5566160[/snapback]

 

Nei vel? Får spørre deg direkte da.

 

Er den etterhvert omtalte ytringsfriheten viktigst for deg, selv om dette kan medføre at nordmenn blir skadet og drep?

 

Eller ville du godtatt innskrenkninger i ytringsfriheten?

5566360[/snapback]

 

Klart ytringsfriheten er viktig. Og etter reaksjonene til muslimene i de arabiske landene viser jo dette at det absolutt er viktig og påpeke at den regioen har store problemer.

Angripe fredsbevarende styrker med granater og automatvåpen pga. ett par karikaturer av Mohammed, er jo galskap mann!!

Lenke til kommentar
Ytringsfriheten er viktig. Og i en slik sak som vi har nå kan man ikke bøye seg etter terroristenes trusler.

 

Om nordmenn dør på grunn av dette får man heller begynne å vurdere saken mer alvorlig. (Konsekvenser)

5566409[/snapback]

Jeg ville sagt at når 5 nordmenn er skadd, og blir beskytt med maskingevær og granater. så er saken allerede ganske alvorlig.

Lenke til kommentar
Er den etterhvert omtalte ytringsfriheten viktigst for deg, selv om dette kan medføre at nordmenn blir skadet og drep?

 

Eller ville du godtatt innskrenkninger i ytringsfriheten?

5566360[/snapback]

 

Vet dette ikke var ment til meg, men jeg ønsker å svare for det.

 

For det første, hva er vitsen ved å ha ytringsfrihet hvis vi ikke skal få lov til å si one som kan virke krenkende eller støtende mot andre? Og skal grunnen til at vi ikke skal få lov til å si noe slikt være fordi vi er redde for at andre skal skade oss? Altså, la "den store slemme ulven" bestemme over oss? Minner meg veldig som den "respekten" som en annen person her på forumet snakket om: "de lærte å holde kjeft, og vi er alle venner".

 

For det andre, norske soldater og politi er her for å beskytte oss. Det er de som skal ta i mot støyten, ikke befolkning. Klart det synd at de blir skadet, men her er det snakk om folk som verver seg til utenlandstjeneste. De trener for akuratt dette. Det er værre om det er sivile som blir skadet. En relevant analogi er jo å se tilbake på 2. verdenskrig. Skulle vi latt Hitler (og russland) ta polen også? Fordi vi om vi gikk i mot han (de) så kunne soldater blitt skadet? Hvis du enda mener nei på dette, så kan vi tenke litt kontrafaktisk:

Hvis verden hadde godtatt at Hitler tok de landområdene som han ønsket hadde vi mest sannsynelig hatt nazisme som styreform verden over og ingen jøder, svarte, muslimer etc etc ville ha levd. Også funksjonshemmede og psykiske syke mennesker hadde blitt drept. Altså, raseideologien til Hitler ville vært ren praksis.

Er det da ønskelig at Islam skal kunne tre fram og indirekte bestemme hva vi vi vesten skal si og mene? Skal jeg være redd for å kritisere eller rake ned på en religion? Fordi det kan komme opprør og utøves vold mot meg?

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke relevansen. :shrug:

5566160[/snapback]

 

Nei vel? Får spørre deg direkte da.

 

Er den etterhvert omtalte ytringsfriheten viktigst for deg, selv om dette kan medføre at nordmenn blir skadet og drep?

 

Eller ville du godtatt innskrenkninger i ytringsfriheten?

5566360[/snapback]

 

Dette er jo et litt mer komplekst spørsmål enn ja/nei, jeg er feks villig til å innskrnke ytringsfriheten om motsetningen er en utryddelse av hele menneskerasen. Men i utgangspunktet er ytringsfriheten så viktig at vi bør forsvare den selv om nordmenn kan bli skadet eller drept. Om man skal gi etter for slikt, hvor stopper det? Hvor mye skal man innskrenke? Hver eneste gang noen er truet så må man jo innskrenke litt til, og til slutt har man ingenting igjen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke relevansen. :shrug:

5566160[/snapback]

 

Nei vel? Får spørre deg direkte da.

 

Er den etterhvert omtalte ytringsfriheten viktigst for deg, selv om dette kan medføre at nordmenn blir skadet og drep?

 

Eller ville du godtatt innskrenkninger i ytringsfriheten?

Ytringsfriheten er helt klart viktigst.

Ytringsfrihetens verdi kan ikke måles i menneskeliv.

5566389[/snapback]

 

 

Ytringsfriheten er viktig. Og i en slik sak som vi har nå kan man ikke bøye seg etter terroristenes trusler.

 

Om nordmenn dør på grunn av dette får man heller begynne å vurdere saken mer alvorlig. (Konsekvenser)

5566409[/snapback]

 

Da er vi uenig. Jeg setter menneskeliv først.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke relevansen. :shrug:

5566160[/snapback]

 

Nei vel? Får spørre deg direkte da.

 

Er den etterhvert omtalte ytringsfriheten viktigst for deg, selv om dette kan medføre at nordmenn blir skadet og drep?

 

Eller ville du godtatt innskrenkninger i ytringsfriheten?

5566360[/snapback]

Det er nettopp på grunn av slike angrep at vi må kjempe for yttringsfriheten. Vi kan ikke la demokratiet i vår siviliserte (vestlige) verden bli offer for barbariske handlinger utført av ekstremister.
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke relevansen. :shrug:

5566160[/snapback]

 

Nei vel? Får spørre deg direkte da.

 

Er den etterhvert omtalte ytringsfriheten viktigst for deg, selv om dette kan medføre at nordmenn blir skadet og drep?

 

Eller ville du godtatt innskrenkninger i ytringsfriheten?

5566360[/snapback]

Det er nettopp på grunn av slike angrep at vi må kjempe for yttringsfriheten. Vi kan ikke la demokratiet i vår siviliserte (vestlige) verden bli offer for barbariske handlinger utført av ekstremister.

5566473[/snapback]

 

Selvfølgelig er det viktig med ytringsfriheten og alt det der. Men i etterpåklokskapens ånd så kan man da ikke si at det var lurt å trykke de karikaturene?

Det er også lett å sitte trygt hjemme foran dataen å si at vi må kjempe for ytringsfriheten, det er tross alt ikke vi som opplever det helvete som skjer i Afghanistan nå.

Lenke til kommentar
Det er også lett å sitte trygt hjemme foran dataen å si at vi må kjempe for ytringsfriheten, det er tross alt ikke vi som opplever det helvete som skjer i Afghanistan nå.

5566496[/snapback]

 

Men det er vi som merker effektene av en regjering som eventuelt ville ha gitt etter for barbarenes krav.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke relevansen. :shrug:

5566160[/snapback]

 

Nei vel? Får spørre deg direkte da.

 

Er den etterhvert omtalte ytringsfriheten viktigst for deg, selv om dette kan medføre at nordmenn blir skadet og drep?

 

Eller ville du godtatt innskrenkninger i ytringsfriheten?

5566360[/snapback]

 

NEI!

 

Først blir det ytringsfriheten, så blir det klærne til kvinnene våre, ansiktshårene må gro, klærne skal skjule formene, så blir det religionsfriheten... u name it....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...