Gå til innhold

Norske soldater under angrep!


Anbefalte innlegg

Er vi i fredstid? :hmm:

5565364[/snapback]

 

Det kan jo såklart diskuteres, strengt tatt er vi vel kanskje ikke det når det gjelder afganistan (jeg gremmes over at politikerens tåkelegging og "skjuling" av at norge er i krig virker på meg :(), men jeg synes uansett det samme gjelder når det kommer til sivile.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vi i fredstid? :hmm:

5565364[/snapback]

Tror vi er i en slags selektiv krigstid. ;)

 

Er Afghanistan et krigsområde?

5565372[/snapback]

Er vel et område med "borgerkrig light".

 

Det hele beror på hva som defineres som "krig". Når nasjoner står mot nasjoner og folk mot folk er det liksom litt lettere. Nå som landene sender et begrenset antall soldater som del av en større styrke til land som har indre uro (men ikke nok til å kalle det borgerkrig) er det vel neppe riktig å snakke om krig i tradisjonell forstand.

 

Noen krig den finnes ei, før kampen rammer deg og meg.

Lenke til kommentar
Er vi i fredstid? :hmm:

5565364[/snapback]

 

Rent offisielt så er de norske styrkene i Afghanistan ikke i krig.

Men praktisk så kan jo det diskuteres. Ellers så er vel det viktigste for de norske soldatene å IKKE bruke dødelig makt, slikt vil bare fyr mer oppunder konflikten som allerede eksisterer.

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar
Jeg vil jo påstå det er ganske rart at soldater blir angrepet... De er jo tross alt beredt for krig?...

 

En soldat må kunne beregne å bli angrepet når han/hun oppholder seg ett sted hvor det er uro. En kunne ikke akkurat unngå å tenke på at en kunne bli drept i Irak f.eks.

5565320[/snapback]

 

Jeg vet nå ikke, men jeg følt meg rimelig dum, hvis jeg kastet, eller sto i nærheten av en som kastet en stein mot en avdeling med menn med våpen.

 

Nå er jo Afganistan et litt spesielt tilfelle, og 200 stk demonstranter (provokatører i mine øyne) er jo egentlig ikke ute etter annet enn å bli skutt på, slik at de skal få med seg resten av folket sitt i fordømmelsen av de brutale "fredsstyrkene" som okkuperer landet som er deres.

 

For Norge -> Nato -> USA har jo bare alt å tape på sitt "fredsarbeid" i Afganistan (midtøsten).

 

* Å gå til samtaler er nyttesløst da det alltid vil være elementer som vil fremme den negative delen av Islam og bekjempe Vestens folk med alle midler.

*Å forsvare seg i en situasjon som kommer ut av kontroll vil føre til at folk som egentlig er vennligstemte ovenfor "fredsstyrkene" vil bli negativt stemt og kan i verste tilfelle starte en liten krig. En ny krig mellom "kristne" og Islamister kan bare eskalere til noe fryktelig.

* Å trekke seg ut vil si det samme som at de elementer som vil dra ned Afganistan i de negative Islamistenes grep igjen vinner.

Lenke til kommentar
ooohh! der skulle eg ha vore.

Skulle faen meg ha skutt 1 etter 1 som kom over, eller kasta.

 

Kva har dei av våpen og forsvare seg med da?

Ingenting er som og skyte på vilt levende...

5565727[/snapback]

 

Ettersom du tydeligvis syns det er så gøy å skyte på levende mennesker, burde du vært sperra inne på livstid.

Lenke til kommentar
Da har demonstranter gått til angrep på en internasjonal base, hvor bla. 20 norske soldater oppholder seg. Hittil har det blitt brukt tåregass for og holde kontroll på de vel 200 demonstrantene, og det skal settes inn ett jagerfly for "show of force".

 

Nå er vi ihvertfall nærmere tap av norske liv i denne saken enn det vi har vært før, Mohammed-situasjonen har komt helt ut av kontroll....

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181937

5565102[/snapback]

 

BIG SUPRISE? :!:

 

Norske soldater og jagerfly i en krigs zone, og noen hiver stein på oss.. Fy søren, trodde vi var elsket.. :!:

Lenke til kommentar
Nettavisen melder at to norske soldater har blitt skadd under angrepene. :realmad:

5565302[/snapback]

 

Igjen, sjokkert? Flere forumister har jo i diverse tråder vært villig til å la tåpelige utslag av ytringsfrihet komme i første rekke, selv om dette kan gå ut over nordmenns liv og helse. Så slutt å syt.

Lenke til kommentar
Nettavisen melder at to norske soldater har blitt skadd under angrepene. :realmad:

5565302[/snapback]

 

Igjen, sjokkert? Flere forumister har jo i diverse tråder vært villig til å la tåpelige utslag av ytringsfrihet komme i første rekke, selv om dette kan gå ut over nordmenns liv og helse. Så slutt å syt.

5566013[/snapback]

 

Og derfor bør man ikke mislike at det skjer? Jeg synes ikke at det er gunstig å ha 10 km/t som landsdekkende fartsgrense, men det betyr ikke at jeg liker at folk dør i trafikken.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nettavisen melder at to norske soldater har blitt skadd under angrepene. :realmad:

5565302[/snapback]

 

Igjen, sjokkert? Flere forumister har jo i diverse tråder vært villig til å la tåpelige utslag av ytringsfrihet komme i første rekke, selv om dette kan gå ut over nordmenns liv og helse. Så slutt å syt.

5566013[/snapback]

 

Der har du et slags poeng.

Lenke til kommentar

Det jeg ike fatter er at ikke de norske styrkene setter hardt mot hart og tilintetgjør den gjengen, det må da vitterlig være helt legitimt nå de anngriper med granater og maskingevær.

Nettop dette burde statuere et eksempel, for problemet er at disse demonstrantene (les terrorister/pøbel) vet at de norske soldatene ikke får "lov" å ta igjen .

Er vi der for å leke krig eller er vi der for å opprettholde ro og orden?

Lenke til kommentar
Det jeg ike fatter er at ikke de norske styrkene setter hardt mot hart og tilintetgjør den gjengen, det må da vitterlig være helt legitimt nå de anngriper med granater og maskingevær.

Nettop dette burde statuere et eksempel, for problemet er at disse demonstrantene (les terrorister/pøbel) vet at de norske soldatene ikke får "lov" å ta igjen .

Er vi der for å leke krig eller er vi der for å opprettholde ro og orden?

5566033[/snapback]

 

Nå er det ikke alltid å sette hardt mot hardt er en god måte å opprette ro og orden på, det har vist seg fra mange kriger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det jeg ike fatter er at ikke de norske styrkene setter hardt mot hart og tilintetgjør den gjengen, det må da vitterlig være helt legitimt nå de anngriper med granater og maskingevær.

Nettop dette burde statuere et eksempel, for problemet er at disse demonstrantene (les terrorister/pøbel) vet at de norske soldatene ikke får "lov" å ta igjen .

Er vi der for å leke krig eller er vi der for å opprettholde ro og orden?

5566033[/snapback]

 

Nå er det ikke alltid å sette hardt mot hardt er en god måte å opprette ro og orden på, det har vist seg fra mange kriger.

 

AtW

5566037[/snapback]

 

Nei det er greit nok,men her blir de anngrepet og da burde det kontant besvares for å vise at slikt ikke aksepteres og at det får uhyggelige konsekvenser.

Husk disse opprørerne består i hovedsak av feige lasaroner som kun er kjepphøye så lenge de har overtaket,men er snare å stikke halen mellom bena når det brenner litt under føttene på dem.

Gi dem en lærepenge så er det mulig de tenker seg litt bedre om neste gang.

Er nemmelig rimelig sikker på at dette ikke er folk som representerer flertallet av befolkningen,men at det er personer som kun er ute etter bråk for bråkets skyld .

Lenke til kommentar
Nettavisen melder at to norske soldater har blitt skadd under angrepene. :realmad:

5565302[/snapback]

Igjen, sjokkert? Flere forumister har jo i diverse tråder vært villig til å la tåpelige utslag av ytringsfrihet komme i første rekke, selv om dette kan gå ut over nordmenns liv og helse. Så slutt å syt.

5566013[/snapback]

Jeg er mer sjokkert over at enkelte brukere forsvarer bøller, drapsmenn og terrorister.
Lenke til kommentar

Vel, om menneskene er ute etter å skade ved å kaste stein (og granater), så er jo det et angrep, og det bør handles deretter. Afghansk politi skjøt jo skarpt inn i mengden, samtidig som jagerfly avfyrte skremmeskudd.

 

EDIT: Glem det. Svarte på et innlegg mye lenger oppe her, ikke lenger relevant.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Nettavisen melder at to norske soldater har blitt skadd under angrepene. :realmad:

5565302[/snapback]

Igjen, sjokkert? Flere forumister har jo i diverse tråder vært villig til å la tåpelige utslag av ytringsfrihet komme i første rekke, selv om dette kan gå ut over nordmenns liv og helse. Så slutt å syt.

5566013[/snapback]

Jeg er mer sjokkert over at enkelte brukere forsvarer bøller, drapsmenn og terrorister.

5566075[/snapback]

 

Får bare quote hva jeg repliserte til deg i en tidligere tråd...;

 

Avis i Jerusalem trykker Muhammed-bildene.

 

:ohmy: Nå går det til helvete der nede.

5559803[/snapback]

 

Etter det som har skjedd de siste dagene så må jo dette være toppen av IDIOTI av en jødisk avis. Man har sett hva som har skjedd siste dagene, og de VET konsekvensene.

 

*Hvis en tulling insisterer på sin rett til å dytte hånden ned i et grevling hi og får glefset av 3 fingre så forvent ikke noe forståelse fra meg* :no:

5561249[/snapback]

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...