Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Da har demonstranter gått til angrep på en internasjonal base, hvor bla. 20 norske soldater oppholder seg. Hittil har det blitt brukt tåregass for og holde kontroll på de vel 200 demonstrantene, og det skal settes inn ett jagerfly for "show of force". Nå er vi ihvertfall nærmere tap av norske liv i denne saken enn det vi har vært før, Mohammed-situasjonen har komt helt ut av kontroll.... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181937 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Gummikuler hadde jo vært en idè. Ingenting er som levende blinker. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Definitivt fram med gummikuler, og sikt gjerne på hodet. Lenke til kommentar
Zozzy Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ditto.... (14tegnblablabla) Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Gummi kuler og tåregass funker jo bra. Ihvertfall en liten stund. Man kan jo sette inn helikopter til å hente dem ut eller noe. Hvis situasjonen forverres, ville jeg sagt at de kan bruke skarpt for å holde dem borte. Så lenge de ikke bryter kampens regler. Edit: Leif'ern Endret 7. februar 2006 av g@bb@ Lenke til kommentar
MikeLevy Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 nei og nei, så voksne og konstruktive innlegg det var i denne posten Det er fryktelig trist at norske soldater som er der i et fredsbevarende oppdrag rammes på denne måten, men løsningen er ikke å fyre av gummikuler på en allerede rasende folkemengde Noen som har noen andre tanker rundt dette? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 nei og nei, så voksne og konstruktive innlegg det var i denne posten Det er fryktelig trist at norske soldater som er der i et fredsbevarende oppdrag rammes på denne måten, men løsningen er ikke å fyre av gummikuler på en allerede rasende folkemengde Noen som har noen andre tanker rundt dette? 5565257[/snapback] Det er vanskelig å si uten å kjenne situasjonen, men gummikuler er jo ganske farlig, men det er jo forsåvidt steiner også. Såfremt det kan unngås bør man vel i mine øyne ikke bruke gummikuler, men man kan nok bruke ganske sterke midler når det er mye steinkasting o.l. AtW Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Soldater i krig? Å du, å du .... Hva blir det neste? Politikere på TV? Jeg tror verden er blitt helt gæern, jeg ... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Er man under fysisk angrep forsvarer man seg, enkelt og greit, med progressivt farligere midler. Husk, dette er ikke snakk om vanlige demonsrasjoner men pøbler og terrorister som kun er ute etter vold. Endret 7. februar 2006 av Vice Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hent dem ut. Det ville jeg ha gjort. Eller brukt "Show Of Force" som blir nevnt tidligere. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Nettavisen melder at to norske soldater har blitt skadd under angrepene. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Nettavisen melder at to norske soldater har blitt skadd under angrepene. 5565302[/snapback] "De to skal være skadd av steinkasting og granatsplinter." Kanskje på tide å legge bort gummikulene nå og ta hardere skyts til verks? Som sagt, dette er ingen vanlig demonstrasjon når slikt skjer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Er man under fysisk angrep forsvarer man seg, enkelt og greit, med progressivt farligere midler.Husk, dette er ikke snakk om vanlige demonsrasjoner men pøbler og terrorister som kun er ute etter vold. 5565290[/snapback] Hvordan vet du det? Hvordan vet du at alle kaster stein og ikek et fåtall? Er det ikke best å forsvare seg uten å risikere å drepe noen om man kan? AtW Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg vil jo påstå det er ganske rart at soldater blir angrepet... De er jo tross alt beredt for krig?... En soldat må kunne beregne å bli angrepet når han/hun oppholder seg ett sted hvor det er uro. En kunne ikke akkurat unngå å tenke på at en kunne bli drept i Irak f.eks. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Syns dette er toppen av ironi: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=301866 *ler* Ikke nok med at de har brent ned bygniger og angriper folk, men nå skal de teste "ytringsfriheten" Om ikke alt dette øker fremmedfrykt mot muslimer så vet ikke jeg... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 En av nettavisene melder jo at det vurderes å bruke rules of engagement i denne situasjonen. Jeg støtter motangrep. Løper man med mobben tar man konsekvensen. Kan starte med tåregass og andre midler, og de som er igjen kan behandles som soldater. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Er man under fysisk angrep forsvarer man seg, enkelt og greit, med progressivt farligere midler.Husk, dette er ikke snakk om vanlige demonsrasjoner men pøbler og terrorister som kun er ute etter vold. 5565290[/snapback] Hvordan vet du det? Hvordan vet du at alle kaster stein og ikek et fåtall? Er det ikke best å forsvare seg uten å risikere å drepe noen om man kan? AtW 5565319[/snapback] Selvfølgelig kan det hende at det finnes mennesker som ikke er voldelige i mengden, men når det begynner å hagle granater fra mengden, da hjelper det ikke mye om du som fredelig demonstrant står rett ved siden av han som kaster granater. Du er da like mye delaktig i en voldelig demonstrasjon så lenge du befinner deg på stedet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Er man under fysisk angrep forsvarer man seg, enkelt og greit, med progressivt farligere midler.Husk, dette er ikke snakk om vanlige demonsrasjoner men pøbler og terrorister som kun er ute etter vold. 5565290[/snapback] Hvordan vet du det? Hvordan vet du at alle kaster stein og ikek et fåtall? Er det ikke best å forsvare seg uten å risikere å drepe noen om man kan? AtW 5565319[/snapback] Selvfølgelig kan det hende at det finnes mennesker som ikke er voldelige i mengden, men når det begynner å hagle granater fra mengden, da hjelper det ikke mye om du som fredelig demonstrant står rett ved siden av han som kaster granater. Du er da like mye delaktig i en voldelig demonstrasjon så lenge du befinner deg på stedet. 5565349[/snapback] Klart granater endrer situasjonen betraktilig, men da jeg kommenterte var det bare snakk om steinkasting. Og poenget mitt var at "demonstrasjon med steinkasting" kan bety så mye. Og det derfor er vanskelig for oss om sitter her å vite hva som er riktig maktbrukt, men at man bør tilstrebe å ikke bruke mer makt enn nødvendig i fredstid. AtW Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Jeg tror ikke jeg hadde sett på et angrep mot leiren jeg bodde i som soldat som noe fredelig. Er Afghanistan et krigsområde? Endret 7. februar 2006 av fredrikrb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå