kimzor Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Når jeg laster ned filmer så ligger hastigheten på 40 kb/s. Synes dette er litt rart, fordi jeg vil tro at linja mi skal være raskere. Er en Standard telenor linje btw. Jeg er kobla til en ruter via en netverkskabel. Er det noe jeg kan gjøre for å øke hastigheten? Tok en test på Speedometeret. Endret 7. februar 2006 av kimzor Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Når du sier at du laster ned filmer som du i of for seg bør passe deg litt med på dette forumet så regner jeg med at det er snakk om p2p? DC, kaza, torrents e.l.? Hvis det er det så kommer det ikke ann på hvor rask linje du har, men hvor rask linje den/de som du laster ned fra har! Laster du ned torrents kommer også hvor mye du laster opp inn i bilde... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 - I en KB er det 8Kb. med andre ord kan din 2700Kb linje laste ned maks 337KB/sec. - Når du laster ned er det ikke bare din hastighet som teller, men også hastigheten til senderen. - Om du laster ned ting via torrent må du åpne riktige porter i ruteren for å kunne bruke aktiv-mode. På passive mode vil du alltid få dårlig hastighet. - Her på forumet er det ikke lov å snakke om ulovlig nedlastning. Siden du teoretisk sett kan snakke om lovlig materiale skal jeg ikke forhåndsdømme, men formuler deg gjerne (edit post?) mer generellt ved senere annledninger dersom du vil unngå problemer med forum moderatorene. -Stigma Lenke til kommentar
kimzor Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Det er Filmer jeg laster ned via torrenter ja. Hvordan kommer jeg meg inn i rutern for å åpne porter da? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Spørs hvilken ruter du har. Vanligvis har du et webgrensesnitt på IP-adressen til ruteren som du kan gå inn på via nettleseren. Din ISP kan muligens også hjelpe deg. -Stigma Lenke til kommentar
kimzor Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Det er snakk om en IBM Esthernet stackable Hub. Kan du forklare litt dypere? Har ikke peiling på dette Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Det er snakk om en IBM Esthernet stackable Hub. Kan du forklare litt dypere? Har ikke peiling på dette 5565543[/snapback] Er ikke dette en HUB, han mente at du skulle justere disse instillingene inne i modemet ditt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Da det er forbudt å komme med informasjon som _kan_ føre til piratvirksomhet, og trådstarter sier at han ønsker hjelp til å laste ned raskere når han laster ned "filmer" så stenges denne tråden. Filmer via torrenter er i 99 av 100 tilfeller piratkopiert materiale - og vi ønsker ikke å hjelpe med slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg