Gå til innhold

Tegningbråket: Verdens modigste webside ?

Anbefalte innlegg

Jeg signerte hvertfall gjesteboka deres, og det gjorde fire-fem andre også, samtidig som meg.

Fint tiltak, selv om du skal være ganske lite oppegående for å tro at alle muslimer i verden er klin hakke gærne. Synd det bittelille mindretallet skal lage så mye spetakkel..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå skjønner jeg hvorfor du har valgt Kal-El, Mr. Locke. Oppkalt etter faren? ;)

Det er bestandig en fryd å lese innleggene dine. :)

5567530[/snapback]

Takk og bukker, og strør rundt meg med sukker. :w00t:

Desverre, har nok ikke noe mellomnavn selv. "Kal-El" er pga. verdiene jeg mener det formidler om visdom, tålmodighet og ydmykhet av ren godvilje, ikke av press/behov.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
Det samme gjelder der nede i midtøsten, der dekker også mediene kun ekstremistene herfra, og folk der nede begynner å tro at 99% av alle nordmenn er fanatiske fundamentale kristne som er ute etter en religionskrig. Verden vil bedras.

5567347[/snapback]

Det er ikke annet å si om dette enn: Meget godt skrevet Mr. Locke. :)

Lenke til kommentar

Mange fine ord, men 95% av det jeg har lest rundtomkring i forskjellige tråder de siste dagene er skrevet av slike som går for rambo-resepten. Så desverre er jeg ikke særlig optimistisk m.h.t. trådstarters gode intensjon og ønsker.

Lenke til kommentar

Her trengs det en kritisk røst.

Verdensbildet ville vært annerledes hvis media faktisk hadde dekket virkeligheten slik den faktisk er, da ville fornuftige mennesker blitt hørt, noe som ikke har skjedd foreløpig i denne saken, igjen fordi det ikke selger like godt for avisene, det er ikke sensasjons-stoff.

5567347[/snapback]

Er dette i det heletatt mulig?

Det får diskuteres i en annen tråd. Bra innlegg :thumbup:

Lenke til kommentar
Problemet er som tidligere nevnt at Media ikke bryr seg om fredshistorier, de bryr seg om onde muslimer som vil utrydde den hvite kristne mann, så egentlig er det her emdia som skaper konflikten.

5569573[/snapback]

Vel, neeeeesten sant :)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/06/457002.html bare en av flere publiserte artikler med et betraktelig mer nyansert syn.

Forøvrig svært enig med Mr.Locke.

Lenke til kommentar
Det som er forkastelig (i mine øyne), jeg sendte link til siden til CNN, BBCnews, Aftenposten, VG, Dagbladet, Nettavisen, TV2 og  Reuters, til ca 10 forskjellige epost-addresser til redaktører, journalister hos hver av dem, og ingen har trykket det eller vist noen interresse for siden / initiativet.

5566331[/snapback]

Er det så mye å be om en dags venting? Da kan de gjøre litt mer enn å bare poste linken: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/sp...icle1217738.ece

På grunn av myndighetenes undertrykking og manglende frihet, er mange i den muslimske verden redd for å si hva de mener. Dermed blir scenen overlatt til dem som skriker høyt og er voldelige.
Det samme ble poengtert i The Economists leder i sist nummer. I land der styresmakten forfølger moderate motstandere blir det til slutt ingen reelle motkandidater til å styre. Ekstremistene vinner fordi de er den eneste gruppen som fortsatt står i opposisjon til et upopulært regime.
Lenke til kommentar
Er det så mye å be om en dags venting? Da kan de gjøre litt mer enn å bare poste linken

Sendte dem epost om det for nesten en uke siden. Deretter hver eneste dag frem til i går. Har ikke fått svar en eneste gang fra A-posten, enda jeg sendte til 10 forskjellige journalister hos A-posten. Synes det gjenspeilet seg som merkelig / liten interesse.

Men bra at de trykker det nå.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
Sendte dem epost om det for nesten en uke siden. Deretter hver eneste dag frem til i går. Har ikke fått svar en eneste gang fra A-posten, enda jeg sendte til 10 forskjellige journalister hos A-posten. Synes det gjenspeilet seg som merkelig / liten interesse.

5572415[/snapback]

Da er jeg enig. Lurte på om du hadde sendt mailene samme dag som du postet om det. Da hadde jeg nettopp fått vite om siden.

EDIT: Nå vet jeg ikke hvor mye mail journalister får fra lesere, men det forundrer meg ikke om det er en del og at de derfor ikke har mulighet til eller gidder å svare på alt. Tror helst det siste er tilfelle når en ser på oversettelser av utenlandske nyheter. Er artiklene av teknisk art blir det fort komisk.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar

5572415[/snapback]

Da er jeg enig. Lurte på om du hadde sendt mailene samme dag som du postet om det. Da hadde jeg nettopp fått vite om siden.

EDIT: Nå vet jeg ikke hvor mye mail journalister får fra lesere, men det forundrer meg ikke om det er en del og at de derfor ikke har mulighet til eller gidder å svare på alt. Tror helst det siste er tilfelle når en ser på oversettelser av utenlandske nyheter. Er artiklene av teknisk art blir det fort komisk.

5572673[/snapback]

Jada, mulig at jeg er litt subjektiv og heller mot "det er forkastelig" i og med at jeg engasjerte meg personlig med å sende mail etter mail, og dermed var en smule korttenkt / irritert.

Jeg mener, hvem er de, til å våge å ikke svare meg først av 10.000+ mails de får hver dag? Rett og slett frekt :w00t: ..thihi..

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

Jada, mulig at jeg er litt subjektiv og heller mot "det er forkastelig" i og med at jeg engasjerte meg personlig med å sende mail etter mail, og dermed var en smule korttenkt / irritert.

Jeg mener, hvem er de, til å våge å ikke svare meg først av 10.000+ mails de får hver dag? Rett og slett frekt  :w00t:  ..thihi..

5572940[/snapback]

Må nesten berømme deg litt for engasjementet du har vist med å få satt fokus på denne siden. Står respekt av sånt. :thumbup:

Kanskje det er håp for verden likevel. :w00t:

Lenke til kommentar
Må nesten berømme deg litt for engasjementet du har vist med å få satt fokus på denne siden. Står respekt av sånt.  :thumbup:

<blærete selvskryt>

takk for det - og takk for et svært bra tips. Slike saker er veldig viktige å få ut, så der er vi to helt på linje.

Kan ellers melde at saken ligger an til å bli en av de best leste på TV 2 Nettavisen i dag - så dette er en sak folk er opptatt av.

Mvh.

Arne Lutro

-------------------------------------------------------

Arne Lutro

Journalist

TV 2 Nettavisen

</blærete selvskryt>

:w00t:

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
cyberPanda, om personene bak siden kan risikere å bli drept på grunn av sine meninger skjønner jeg at de ikke går ut med fullt navn. I Nettavisen-artikkelen står det riktignok fullt navn, Ahmad Ali. (Ikke at det er så rent få som heter det)

http://www.gulesider.no/gsi/whiteSearch.do...spraak=1&sort=2

5566794[/snapback]

OT:

Lurer på om noen snart saksøker gulesider eller går til krig mot norge pga den linken..

http://www.gulesider.no/gsi/whiteSearch.do?drill=fxlastname

Som fort kan bli til: do.whiteSearch.

Noe fargede kan tolke som: Søk KUN på hvite.

:dontgetit:

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...