Mr.Locke Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) http://www.sorrynorwaydenmark.com Må si jeg ble mektig imponert og fikk en "snap out of it"-opplevelse. De har klart å gå forbi all spekulasjon om "hva hvis vi /de sier unnskyld, viser vi svakhet, vil de angripe enda mer / videre? vil Islam se det som et tegn på at nå kan de undertrykke ytringsfriheten? / vil vesten se på muslimers unnskyldning som et tegn på at nå burde vi krenke dem enda mere?", de har bare hoppet over alt det, hoppet rett i det, og sagt 100% ukondisjonelt unnskyld på vegne av alle muslimer. En slik produktiv side burde spres til alle medier i hele verden egentlig uansett om den er genuin eller ikke (imo) (tror siden er laget av og registrert av en muslim som er bosatt i Usa). Endret 7. februar 2006 av Mr.Locke Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Er garantert ikke ekte, stolthet er mye sterkere der nede. EDIT: alså, alle jeg vet om er ganske stolte hvis du skjønner. Endret 7. februar 2006 av Bundy Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Fin side og virket ekte for meg Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Er garantert ikke ekte, stolthet er mye sterkere der nede.EDIT: alså, alle jeg vet om er ganske stolte hvis du skjønner. 5564872[/snapback] Ikke ekte? Hvorfor skulle den ikke være ekte? Du tror vel ikke at alle arabere har samme mening, selvfølgelig er den ekte. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Er garantert ikke ekte, stolthet er mye sterkere der nede.EDIT: alså, alle jeg vet om er ganske stolte hvis du skjønner. 5564872[/snapback] Ikke ekte? Hvorfor skulle den ikke være ekte? Du tror vel ikke at alle arabere har samme mening, selvfølgelig er den ekte. 5564905[/snapback] Det kan vel ikke bevises at den er ekte. Og hvis den ikke er det, vil nok Bundy og andre ta det som bevis på at folka der nede er like ille som de tror. Men uansett så viser den et viktig poeng. Man skal ikke skjære alle over en kam! Skulle vært et bud i bibelen Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Det kan vel ikke bevises at den er ekte. Og hvis den ikke er det, vil nok Bundy og andre ta det som bevis på at folka der nede er like ille som de tror. Men uansett så viser den et viktig poeng. Man skal ikke skjære alle over en kam! Skulle vært et bud i bibelen Og gjør de det, beviser de jo bare egentlig poenget med essensen i beskjeden på siden enda mer, og gjør den enda tydeligere: "There are racists, bigots and criminals in all countries, and it is the duty of the respectful and reasonable to reach out to each other." Endret 7. februar 2006 av Mr.Locke Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Den er nok ekte. Nettavisen har snakket med dem. http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article553490.ece Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Den er nok ekte. Nettavisen har snakket med dem. http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article553490.ece 5566135[/snapback] Jammen da er det noe annet, trodde det var noen troll elns som kødda. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Den er nok ekte. Nettavisen har snakket med dem. http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article553490.ece 5566135[/snapback] Det som er forkastelig (i mine øyne), jeg sendte link til siden til CNN, BBCnews, Aftenposten, VG, Dagbladet, Nettavisen, TV2 og Reuters, til ca 10 forskjellige epost-addresser til redaktører, journalister hos hver av dem, og ingen har trykket det eller vist noen interresse for siden / initiativet. Det er vel tydeligvis ikke en negativ / destruktiv nok nyhet for de fleste avisene. (Bortsett fra Nettavisen). Litt som siden også sier: "The problem with media representation of such issues tends to be that the media only picks up the loudest voices, ignoring the rational ones that do not generate as much noise. Voices that seek tolerance, dialogue and understanding are always drowned out by the more sensationalist loud calls, giving viewers the impression that these views are representative of all the Arab public’s view. This website is a modest attempt at redressing this wrong. We would appreciate it if you could forward the word to as many of your friends as possible." Lenke til kommentar
Bliiip Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 "sekulær muslim"?? Hva er en "sekulær muslim"? En muslim som ikke er muslim? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hva er en "sekulær muslim"? En muslim som ikke er muslim? 5566519[/snapback] En som er oppvokst i muslimsk kultur og følger muslimske tradisjoner, men som i liten grad er troende. Jeg er ikke kristen, men ikke så prinsippfast at jeg insisterer på å jobbe i påskeferien. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 jeg kan ikke se noen fulle navn på den siden. dvs at det er en anonym side. jeg vill ikke si at å lage en anonym side som sier unskyld på veiene av andre (mange som ikke mener det) er serlig modig gjort. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) cyberPanda, om personene bak siden kan risikere å bli drept på grunn av sine meninger skjønner jeg at de ikke går ut med fullt navn. I Nettavisen-artikkelen står det riktignok fullt navn, Ahmad Ali. (Ikke at det er så rent få som heter det) http://www.gulesider.no/gsi/whiteSearch.do...spraak=1&sort=2 Endret 7. februar 2006 av fredrikrb Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) jeg kan ikke se noen fulle navn på den siden. dvs at det er en anonym side. jeg vill ikke si at å lage en anonym side som sier unskyld på veiene av andre (mange som ikke mener det) er serlig modig gjort. 5566677[/snapback] Ingenting å si på initiativet er det vel? Dessuten så er vel responsen i gjesteboken vel så interessant som selve siden. Kanskje noen burde lage en www.wearesorrymuslims.com-side og spre den til alle muslimer rundt omkring i verden for å imøtekomme dem på samme måte. Edit: formulering Endret 7. februar 2006 av b-urn Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 jeg kan ikke se noen fulle navn på den siden. dvs at det er en anonym side. jeg vill ikke si at å lage en anonym side som sier unskyld på veiene av andre (mange som ikke mener det) er serlig modig gjort. 5566677[/snapback] Ingenting å si på initiativet er det vel? Dessuten så er vel responsen i gjesteboken det som er mest interessant. Kanskje noen burde lage en www.wearesorrymuslims.com-side og spre den til alle muslimer rundt omkring i verden for å imøtekomme dem på samme måte. 5566809[/snapback] Så lenge redaktøren i Magazinet ikke henger på dette forumet er det ingen som har noe å beklage til muslimene. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Så lenge redaktøren i Magazinet ikke henger på dette forumet er det ingen som har noe å beklage til muslimene. 5566890[/snapback] Jeg har. Når noen går ut i offentlig rom og fornærmer andre på mine vegne ( i egenskap av å være nordmann ) har jeg ingen problemer med å beklage meg på deres vegne ( i egenskap av å være nordmann). Poenget er... at noen må gjøre det. Hvis alle rir sine kjepphester med dødsforakt, så kan det bare ende galt. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Når noen går ut i offentlig rom og fornærmer andre på mine vegne ( i egenskap av å være nordmann ) har jeg ingen problemer med å beklage meg på deres vegne ( i egenskap av å være nordmann). 5566921[/snapback] Denne redaktøren taler på ingen måte på min vegne (eller dine for den saks skyld). En hvilken som helst oppgående person, muslim eller ikke, er i stand til å skjønne dette. Forutsatt at vedkommende gjør en minimal innsats for å sette seg inn i saken. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) EDIT: missforstod Endret 7. februar 2006 av Lord-KGA Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Nei, det er fanatikere, ekstremister og kriminelle som må si unnskyld, ikke "muslimer". At de tilfeldigvis er muslimer er noe helt annet. Det er ekstremister på alle sider her, i alle land, som burde unnskylde seg - men det kommer de selvfølgelig aldri til å gjøre. Da er det opp til resten av verden av saklige fornuftige personer å gjøre den drittjobben for dem, å rydde opp i rotet de har startet, både fanatikere som kaller seg "kristne" og "muslimer". Og det er nettopp de disse muslimene bak den siden har gjort, de har unnskyldt seg på vegne av dem, selvom de ikke trenger, noe som viser at de tar ansvar. Da er det opp til saklige fornuftige personer å ta imot den unnskyldningen og gjøre den samme drittjobben her med å unnskylde for fanatikere her i landet. Så får man konsenterere seg om å jobbe på alle sider for at fanatikere ikke slipper til på den måten, slik som mediene har fråtset seg i det og gitt dem gratis propaganda over hele verden nå. Hvis du leser på den siden, sier disse muslimene klart og tydelig at de til og med forsvarer ytringsfriheten til JP selv om de synes JP er forkastelig, slik er det med ytringsfrihet sier de. Og de sier samtidig at hvis de har noe å klage på, så må de, som alle andre som føler seg krenket i lignende situasjoner, ta det i rettsalen med den det gjelder. At kristne/muslimer burde ta avstand fra den tradisjonelle Koranen og Bibelen, noe moderate religiøse gjør , men de må gjøre det utad, ikke bare innad/personlig. Det er det som tydelig skiller fanatikerne fra de moderate, men mange moderate tør rett og slett ikke å si det høyt, av frykt for fanatikerne + at mediene dekker dem ikke når de går ut å tar avstand, det er ikke så aktuelt nythetsstoff, det selger ikke / ruller ikke inn kronene. Mediene er verdens mektigste våpen i vår verden i dag. Noen sier de fleste er fanatikere, at de moderate er for få siden de "ikke sier noe". Det sier jo bare litt om hvordan mediene har nettopp lurt folk trill rundt hvis man virkelig tror fanatikerne er i flertall. De moderate sier noe, men mediene dekker dem bare ikke. De moderate og fornuftige er i et enormt flertall både blandt kristne, muslimer og ikke-religiøse, men mediene fremstiller det som om fanatikerne er i flertall, nettopp fordi de bare dekker disse historiene og da gir fanatikere på begge sider gratis propaganda verden rundt. Det er 1.6 milliarder muslimer i verden, har du sett noen aviser, kanaler som har vist dekning av f.eks 1 milliard muslimer som demonstrerer og brenner ambassader verden rundt enda? Nei. Det vi har sett er toppen 200.000 tilsammen verden rundt, spredt på forskjellige steder, som har demonstert. Toppen 50.000 av de har deltatt i voldelige demonstrasjoner samlet verden rundt. De 50.000 er fanatiske tilhørere, som hører på fanatiske ledere. Så la oss konsentrere oss om de 50.000: Regnestykke: 1.600.000.000 - 50.000 = flertall fanatikere? Neppe. Verdensbildet ville vært annerledes hvis media faktisk hadde dekket virkeligheten slik den faktisk er, da ville fornuftige mennesker blitt hørt, noe som ikke har skjedd foreløpig i denne saken, igjen fordi det ikke selger like godt for avisene, det er ikke sensasjons-stoff. Det samme gjelder der nede i midtøsten, der dekker også mediene kun ekstremistene herfra, og folk der nede begynner å tro at 99% av alle nordmenn er fanatiske fundamentale kristne som er ute etter en religionskrig. Verden vil bedras. Endret 7. februar 2006 av Mr.Locke Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Nå skjønner jeg hvorfor du har valgt Kal-El, Mr. Locke. Oppkalt etter faren? Det er bestandig en fryd å lese innleggene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå