Loomis Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Har akkurat flyttet mitt a7n8x deluxe hovedkort fra et vanlig kabinett over til et htpc kabinett. Dette er en pc som ikke er brukt på et halvtår, men har alltid fungert utmerket. Problem: Jeg går inn i bios, så "saver" jeg alt av bios innstillinger uten å gjøre noen forandringer. Da starter ikke hovedkorte opp igjen. Jeg må restarte cmos for å få liv på nytt. Psuen, skjermkort, disker og alt annet får strøm, men det kommer ikke noe bilde på skjermen. Problem2: Forandrer jeg noe i bios skjer akkurat det samme, blir ikke no liv i skjermbilde. Ganske logisk Jeg må altså bestandig resette hele biosen for å få igang pcen etter å ha vært inne i bios å sett. Pcen fungerer utmerket ellers, i windows og greier. Er ikke noe tegn til ustabilitet, har en xp2500 som kjører på 100fsb, som ikke er helt optimalt. Forsøk på løsninger av problemet: - flashet bios, prøvd 3 forskjellige versjoner. Selve flashingen av bios har gått uten problemer, men de samme symptonene er fremdeles der. - Koblet ut alt "unødvendig" på pcen, i et lite håp om at det skulle hjelpe. Kanskje det var for lite strøm ellerno rart, men det har heller ikke hjulpet. - Prøvd forskjellig minne, på forskjellige slotter. - Byttet skjermkort. Noen som har en liten aning om hva som kan være feil? Tar imot alle innspill med stor takk.. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg gjetter på at det kan være batteriet på hovedkortet som er flatt. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 A7N8X er kjent for å ha et batteri som leverer lav spenning, noe som kan skape problemer m bios ol. BYTT UT BATTERIET last ned bios http://www.nforcershq.com/forum/a7n8x-bios...=asc&highlight= og lagre små ting om gangen, se om den tåler det bedre stykkevis og delt- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå