Iceman22 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Har bygd meg en ny server nå, den har Asus A8N SLi deluxe Hovedkort, Geforce 7300GS, 700Gb hdd og en Opteron 144. Jeg er helt ny på det med klokking av cpu, lurte på om noen kunne forklare meg hvordan jeg klokker den eller finne en guide steg for steg hvordan man gjør det? Hvis jeg f.ex vil klokke den nå til 2600mhz, hva skal jeg ta på Cpu Multipler og Cpu fsb? Bruker biosen som klokking. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Klokke en server? Høres ikke veldig fornuftig ut, siden servere har fokus på stabilitet og sikkerhet, fremfor rå ytelse. Uansett. På overklokking.no finnes gode guider, og folk som er villige til å hjelpe. For å få 2600MHz må du stille: FSB: 288MHz CPU MP(låst): 9 RAM Divider: 133MHz Varierer hvilke dividere som finnes på hk, og hvordan ram du har. Med 133MHz, havner du rett under 200MHz(vanlig hastighet) HT MP: 600MHz Kan se anneledes ut på ditt hk, men HT skal være mellom 800 og 1000MHz. Dvs FSB/200*HT Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Klokke en server? Høres ikke veldig fornuftig ut, siden servere har fokus på stabilitet og sikkerhet, fremfor rå ytelse. Uansett. På overklokking.no finnes gode guider, og folk som er villige til å hjelpe. For å få 2600MHz må du stille: FSB: 288MHz CPU MP(låst): 9 RAM Divider: 133MHz Varierer hvilke dividere som finnes på hk, og hvordan ram du har. Med 133MHz, havner du rett under 200MHz(vanlig hastighet) HT MP: 600MHz Kan se anneledes ut på ditt hk, men HT skal være mellom 800 og 1000MHz. Dvs FSB/200*HT 5565387[/snapback] Nå tok jeg Cpu Frequency på 288 og Cpu Multiplier på x9. Men jeg kom ikke in på xp, pcen bare rebooter. SKal jeg ikke stille på Cpu Voltage? Den er på Auto akkuratt nå. Hva skal DDR Voltage være på også? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hvis den serveren er beregnet på å stå på 24/7 elns, og du ikke har prøvd overkokking før er nok ikke dette det beste valget. Uansett, hvis du insisterer så les guiden det ble linket til over her NØYE! Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Les guiden så du skjønner hva du gjør. Så må du passe på at HT holder seg mellom 800 MHz og 1000 MHz, og rammen rundt 200 MHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå